DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton marně stíhal Bottase, radují se Räikkönen a Renault. McLaren a Honda se loučí na bodech

Jako den a noc - tak vypadaly Grand Prix Abú Zabí 2016 a 2017. Letos byly karty rozdány a tak zbývalo vyřešit pár posledních otazníků. Mezi ty nejdůležitější patřilo pořadí v Poháru konstruktérů - přesuny v pořadí pilotů byly spíše méně očekávané.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton marně stíhal Bottase, radují se Räikkönen a Renault. McLaren a Honda se loučí na bodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 27.11.2017 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 26.11.2017 21:46
Nedávno tu někdo psal, že dnes Renault ukáže, co… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 27.11.2017 14:15
Pokud bys četl pozorně, nikdo tu netvrdil, že je… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 27.11.2017 12:34
Letos stojí pohonné jednotky přibližně 20 milionů… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.148.XXX
    Hmm. To zas bylo něco.
    - jízdu Mercedesů považuji za týmovou režii a vystupování jejich pilotů v cíli za frašku
    - jediný předjetí v první desítce, který jsem zaznamenal, bylo Alonso vs Massa
    - z druhé desítky se mi líbil Grosjean, kterýmu bych klidně dal pilota dne
    - Toro Rosso vs Renault: jakkoliv by se to nabízelo, rozhodně nešlo o nějaké zlepšení nebo závěrečný sprint Renaultu. Ten za prvních 10 závodů získal +- stejně bodů jak ve druhé půlce sezóny. Šlo o dobrovolnou sebevraždu Toro Rossa, když svoji pravidelně bodující jedničku pustili na hostování k přímýmu soupeři a sporadicky, ale přeci jenom čas od času bodující dvojku poslali k čertu. Gaslymu a Hartleymu to ani nevytýkám, on toho Sainz v Renaultu taky moc neurval a to měl lepší výchozí pozici.
    - za sezónu jako takovou bych vyzdvihl (mimo šampiona, kterej konečně dospěl, nechyboval a vyjel, co bylo potřeba) mladýho Ocona. Líbil se mi už loni v porovnání s Wehrleinem, ale jeho letošní šňůra nejen dokončených závodů, ale dokonce na bodech (12 za sebou. Víc měli jenom Hamilton, Vettel a Bottas) byla famózní.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    85.239.64.XXX
    No nejde přímo tvrdit, že Renault potopil ToroRosso ... ono, když jim dali Sainze, ... a celé to kolem - skoro by se dalo říct, že to byla TR mezi dvěma týmy .. :)


    Ale Renault působí celkem brutálně ... fakt nebere zajatce
    Což, ToroRoso prostě dnes dalo poslední splátku za to, že mohlo jít k Hondě - celé to fakt nechápu .... Honda začíná vypadat slušně ... je zjevné, že Redbull udělal nějaký obchod ... s Renaultem
    Na to konto vůbec nechápu Alonsa a hlavně Mclaren, neb se to jeví, že jim dali co chtěli - a nic po nich (Mclarenu) za to však nikdo nechtěl, takže co to jako bylo pro Mclaren za podivnou výměnu?
    Zdá se že ... fakt zajímavé a hodně
    Redbull má kšefty s Renaultem, má Hondu, a v záloze asi nějaké kontakty s Porsche a Astonem ...
    Co má jako Mclaren? ... Alonsa ... a Renault? ... ale ten má Redbull také ... to je tedy něco (Před 4 roky měli Mercedes a nebyli spokojení) ... to je jak z té pohádky jak našel kus zlata jako koňskou hlavu ... :))
    Honda vypadá fakt velmi dobře, vzhledem k tomu že se čekalo něco strašného ... je to opak - dosti nadějné 01

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      212.96.178.XXX
      Co na Honde proboha vypadá dobře?! Jasně, lepší se,ale i na Renault mají ve výkonu stále celkem brutální ztrátu.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Asi jsme koukali na jiný závod, ale v předposledním kole měl Hulk ztrátu na Mercedesy cca 80 vteřin a Fernando jel cca 30 vteřin za ním.
        Jestli do toho chceš míchat i Red Bull, tak Max ztrácel cca 50 vteřin.
        Jinými slovy McLaren je blíž Renaultu, než Renault Ferrari, natož Mercedesu. Red Bull paráda, ale i přes super šasí si ani nečuchnul. Po dlouhé době jsme viděli motory Mercedes a Ferrari puštěné naplno a ten rozdíl je brutální, to máš recht ... Renault má před sebou hodně práce a Honda očividně ještě daleko více.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Ikdybychom pocitali, ze auto Mcl je stejne dobre jako Renault a rozdil je pouze v motoru( ikdyz i mnozi odbornici rikaji, ze Mcl ma lepsi auto), tak je to porad 0,5s na kolo. To ti prijde jako zanedbatelny rozdil? Opravdu ti prijde normalni a rikas si, ze ten motor je dostatecne silny, ze Alonso se zaplym DRS Massu na tech rovinkach praktiucky nestahoval?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Pokud bys četl pozorně, nikdo tu netvrdil, že je na tom Honda stejně jako Renault. Jen že je Renaultu evidentně blíž, než Renault Mercedesu. A pokud jde o Brazílii, top speed měl nějakou záhadou Alonso vyšší než Massa a rozhdoně nebyl nejpomalejší. Pokud jsi myslel včerejšek, pak Alonso má ts 14-tý a za ním jsou obě STR a třeba také Vettel. 03

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Nedávno tu někdo psal, že dnes Renault ukáže, co v něm je. Hmm, teda dobrý.
    -Ukázal, že trvrdou prací, nedodáváním dílů a hořlavými motory, dokázal to šesté místo urvat. Trochu mi to připomnělo jejich "vydřené" vítězství v Singapuru 2008.
    -Pak ukázal, že v "nehořlavém" módu ztrácí i ve špičkové stáji 0,8s na kolo. Možná by to bylo o kousek míň, nebýt Kimiho, ale Ricci zrovna o ligu rychlejší nebyl. Toho nebrzdil nikdo.
    -Tovární tým bude jistě příští rok konkurovat Mercedesu. Tedy aspoň jsem to slyšel. Potřebují jen dotáhnout 1,5s na kolo. Dvě pracovní soboty a mají to hned. 12
    -A přidám ještě jejich nového odběratele Mclaren. Ti ztrácí pouze 2s na kolo. Což je jistě zaviněné pouze Hondou. Šasi mají údajně nejlepší, tedy stačí, když motor Renault bude na kolo o ty 2s rychlejší než Honda a jedou na titul. Tedy je tu ještě maličkost. Z nejnespolehlivějšího motoru konce sezony se musí stát do začátku nejspolehlivější. Rozdíl jsou ovšem pouze 2 písmena, to se zmákne za třetí pracovní sobotu.

    Tedy mám pocit, že nejlepší vyhlídky má STR. Honda sice bude asi slabší, než Renault, ale za ten šrot nebudou muset platit a nejspíš ke špatným dílům dostanou i náhradní díly. To bude vítaná změna. Pohoršit si nemůžou. Za 6 závodů těch 0 bodů zcela jistě uhrají taky. 12

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      212.96.178.XXX
      Jsem rád, že máš takovou péči o Renault Miku. :) Taky si měl takovou radost jako Richter když odstoupil Ricci? Taky sis mnul ruce a blaženě obviňoval z výpadku Renault stejně jako ten šašek? Pokud vím, tak od Mexika má Renault stejnou spolehlivost jako Honda - Jedno odstoupení. Velmi se těším na příští rok a věřím, že Renault bude prohánět RB a že budou s McLarenem bojovat o 3.-4. Místo v PK. Btw na výsledky TR se těším nesmírně a klidně se vsadím, že nasbiraji méně bodů než McLaren letos. Ale tak už to byva, stejně jako vrána k bráně sedá, tak i tragické šasi k tragickému motoru sedá ;)

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Mě by stejně zajímalo, který stratég u Torro Rosso to zapůjčení Sainze odkýval. Bylo jasné že Renault začíná zvedat hlavu a začne jim šlapat na paty. A bylo jasné že když místo Sainze a Kvjata nastoupí dva mladíci, výkonnost týmu půjde do kytek. To, co tady mnozí předvídali, se stalo realitou a Torro Rosso za ztrátu zhruba 6,5 miliónů dolarů může poděkovat zejména samo sobě.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.69.XXX
          Naštěstí to není pro TR existenční otázkou, protože Mateschitz nemá do kapes zrovna hluboko 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Díky půjčení Sainze mohli jít okamžitě k Hondě, což je asi 80 milionů dolarů do kapsy příští rok. 04 A jak píše Easy, Dietrich to asi tolik nepocítí. 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Kdepak, Honda nebude Toro Rosso dávat ani polovinu toho, co McLarenu.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Však já vycházím z toho, že cca 50 milionů od Hondy a motory grátis. A ty aktuálně stojí cca 30 milionů za sezónu, ne?

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Letos stojí pohonné jednotky přibližně 20 milionů, příští rok musí výrobci o další 3 miliony zlevnit. Honda v září uvedla, že podpora Toro Rosso bude nižší než 40 milionů (včetně pohonných jednotek), McLaren podporovala zhruba 100 miliony.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Člověče neměl. Jednak jsem Richtera už několik let neslyšel (raději se dívám na RTL), jednak jsem šel raději ven. Čekal jsem nudu a o počtu poruch si můžu přečíst.
        S tou spolehlivostí tradičně kecáš. Mclaren má od Mexika jedno odsoupení pro HAVÁRII (tedy žádná porucha motoru), zatímco týmy s Renaultem odstoupily 4x a z toho 2x pro poruchu motoru (obě STR v Brazílii)!!! Tedy není to 1:1, ale 4:1, nebo 2:0. Vyber si, já bych dal přednost 2:0, vzhledem k tomu, že se bavíme poruchovosti motorů. Pokud jsi myslel včetně Mexika, pak je to pouze 5:0. 121212
        Na tu příští sezonu se těším také. Rozhodně "věřím" tomu, že Renault jen na šasi z ničeho nic (doteď to nebyla ani polovina za celý rok) přes zimu udělá 0,7s na kolo a rozhodně 1,2s u Mclarenu dělal jen rozdíl mezi Hondou a Renaultem (sarkasmus, kdybys to nepochopil). Ale na rozdíl od tebe spíš čekám, že obě stáje budou na konci před RB. Dá se očekávat, že u Renaultu opět zapomenou, jak se vyrábí náhradní díly, nebo zabloudí na cestě do Milton Keynes a ocitnou se omylem ve Viry nebo Wokingu. Takže u RB očekávám hodně kouře a málo dojezdů do cíle. 12
        A STR? Taky souhlasím. Nasbírají asi míň, než letos Mclaren. Tedy to bude vlastně lepší, než konec sezony s Renaultem. Minimálně nulu určitě uhrají. S Renaultem by za nulu zaplatili 20 mega, s Hondou za nulu dostanou 40mega. Teď ale nevím, jestli kvůli tomu budou brečet. 12

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Ale ale, já si ani nevšiml toho blábolu s tou spolehlivostí. 12 Opravdu koukáme na stejný seriál jako Adi? 12 Nekouká na DTM nebo Formuli E? 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Já ti nevím. Někdy mám pocit, že on už sleduje příští sezonu a má všechny ty informace z budoucnosti. Soudím vzhledem k těm zasvěceným odhadům, které nikdy nevychází z letošních dat. 12

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Jestli mluví o příští sezóně, tak by ho měl snad i Arthur C. Clarke za blázna. 12 Spíš jestli to není nějaký paralelní vesmír, jako byl v Červeném trpaslíkovi. Akorát mu to nějak falíruje ta Honda potom, tak já Ti fakt nevím. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama