DISKUZE K ČLÁNKU

Hamilton marně stíhal Bottase, radují se Räikkönen a Renault. McLaren a Honda se loučí na bodech

Jako den a noc - tak vypadaly Grand Prix Abú Zabí 2016 a 2017. Letos byly karty rozdány a tak zbývalo vyřešit pár posledních otazníků. Mezi ty nejdůležitější patřilo pořadí v Poháru konstruktérů - přesuny v pořadí pilotů byly spíše méně očekávané.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton marně stíhal Bottase, radují se Räikkönen a Renault. McLaren a Honda se loučí na bodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 27.11.2017 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 26.11.2017 21:46
Nedávno tu někdo psal, že dnes Renault ukáže, co… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 27.11.2017 14:15
Pokud bys četl pozorně, nikdo tu netvrdil, že je… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 27.11.2017 12:34
Letos stojí pohonné jednotky přibližně 20 milionů… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.148.XXX
    Hmm. To zas bylo něco.
    - jízdu Mercedesů považuji za týmovou režii a vystupování jejich pilotů v cíli za frašku
    - jediný předjetí v první desítce, který jsem zaznamenal, bylo Alonso vs Massa
    - z druhé desítky se mi líbil Grosjean, kterýmu bych klidně dal pilota dne
    - Toro Rosso vs Renault: jakkoliv by se to nabízelo, rozhodně nešlo o nějaké zlepšení nebo závěrečný sprint Renaultu. Ten za prvních 10 závodů získal +- stejně bodů jak ve druhé půlce sezóny. Šlo o dobrovolnou sebevraždu Toro Rossa, když svoji pravidelně bodující jedničku pustili na hostování k přímýmu soupeři a sporadicky, ale přeci jenom čas od času bodující dvojku poslali k čertu. Gaslymu a Hartleymu to ani nevytýkám, on toho Sainz v Renaultu taky moc neurval a to měl lepší výchozí pozici.
    - za sezónu jako takovou bych vyzdvihl (mimo šampiona, kterej konečně dospěl, nechyboval a vyjel, co bylo potřeba) mladýho Ocona. Líbil se mi už loni v porovnání s Wehrleinem, ale jeho letošní šňůra nejen dokončených závodů, ale dokonce na bodech (12 za sebou. Víc měli jenom Hamilton, Vettel a Bottas) byla famózní.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milanek

    Milanek

    85.239.64.XXX
    No nejde přímo tvrdit, že Renault potopil ToroRosso ... ono, když jim dali Sainze, ... a celé to kolem - skoro by se dalo říct, že to byla TR mezi dvěma týmy .. :)


    Ale Renault působí celkem brutálně ... fakt nebere zajatce
    Což, ToroRoso prostě dnes dalo poslední splátku za to, že mohlo jít k Hondě - celé to fakt nechápu .... Honda začíná vypadat slušně ... je zjevné, že Redbull udělal nějaký obchod ... s Renaultem
    Na to konto vůbec nechápu Alonsa a hlavně Mclaren, neb se to jeví, že jim dali co chtěli - a nic po nich (Mclarenu) za to však nikdo nechtěl, takže co to jako bylo pro Mclaren za podivnou výměnu?
    Zdá se že ... fakt zajímavé a hodně
    Redbull má kšefty s Renaultem, má Hondu, a v záloze asi nějaké kontakty s Porsche a Astonem ...
    Co má jako Mclaren? ... Alonsa ... a Renault? ... ale ten má Redbull také ... to je tedy něco (Před 4 roky měli Mercedes a nebyli spokojení) ... to je jak z té pohádky jak našel kus zlata jako koňskou hlavu ... :))
    Honda vypadá fakt velmi dobře, vzhledem k tomu že se čekalo něco strašného ... je to opak - dosti nadějné 01

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      212.96.178.XXX
      Co na Honde proboha vypadá dobře?! Jasně, lepší se,ale i na Renault mají ve výkonu stále celkem brutální ztrátu.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Asi jsme koukali na jiný závod, ale v předposledním kole měl Hulk ztrátu na Mercedesy cca 80 vteřin a Fernando jel cca 30 vteřin za ním.
        Jestli do toho chceš míchat i Red Bull, tak Max ztrácel cca 50 vteřin.
        Jinými slovy McLaren je blíž Renaultu, než Renault Ferrari, natož Mercedesu. Red Bull paráda, ale i přes super šasí si ani nečuchnul. Po dlouhé době jsme viděli motory Mercedes a Ferrari puštěné naplno a ten rozdíl je brutální, to máš recht ... Renault má před sebou hodně práce a Honda očividně ještě daleko více.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Ikdybychom pocitali, ze auto Mcl je stejne dobre jako Renault a rozdil je pouze v motoru( ikdyz i mnozi odbornici rikaji, ze Mcl ma lepsi auto), tak je to porad 0,5s na kolo. To ti prijde jako zanedbatelny rozdil? Opravdu ti prijde normalni a rikas si, ze ten motor je dostatecne silny, ze Alonso se zaplym DRS Massu na tech rovinkach praktiucky nestahoval?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Pokud bys četl pozorně, nikdo tu netvrdil, že je na tom Honda stejně jako Renault. Jen že je Renaultu evidentně blíž, než Renault Mercedesu. A pokud jde o Brazílii, top speed měl nějakou záhadou Alonso vyšší než Massa a rozhdoně nebyl nejpomalejší. Pokud jsi myslel včerejšek, pak Alonso má ts 14-tý a za ním jsou obě STR a třeba také Vettel. 03

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Nedávno tu někdo psal, že dnes Renault ukáže, co v něm je. Hmm, teda dobrý.
    -Ukázal, že trvrdou prací, nedodáváním dílů a hořlavými motory, dokázal to šesté místo urvat. Trochu mi to připomnělo jejich "vydřené" vítězství v Singapuru 2008.
    -Pak ukázal, že v "nehořlavém" módu ztrácí i ve špičkové stáji 0,8s na kolo. Možná by to bylo o kousek míň, nebýt Kimiho, ale Ricci zrovna o ligu rychlejší nebyl. Toho nebrzdil nikdo.
    -Tovární tým bude jistě příští rok konkurovat Mercedesu. Tedy aspoň jsem to slyšel. Potřebují jen dotáhnout 1,5s na kolo. Dvě pracovní soboty a mají to hned. 12
    -A přidám ještě jejich nového odběratele Mclaren. Ti ztrácí pouze 2s na kolo. Což je jistě zaviněné pouze Hondou. Šasi mají údajně nejlepší, tedy stačí, když motor Renault bude na kolo o ty 2s rychlejší než Honda a jedou na titul. Tedy je tu ještě maličkost. Z nejnespolehlivějšího motoru konce sezony se musí stát do začátku nejspolehlivější. Rozdíl jsou ovšem pouze 2 písmena, to se zmákne za třetí pracovní sobotu.

    Tedy mám pocit, že nejlepší vyhlídky má STR. Honda sice bude asi slabší, než Renault, ale za ten šrot nebudou muset platit a nejspíš ke špatným dílům dostanou i náhradní díly. To bude vítaná změna. Pohoršit si nemůžou. Za 6 závodů těch 0 bodů zcela jistě uhrají taky. 12

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      212.96.178.XXX
      Jsem rád, že máš takovou péči o Renault Miku. :) Taky si měl takovou radost jako Richter když odstoupil Ricci? Taky sis mnul ruce a blaženě obviňoval z výpadku Renault stejně jako ten šašek? Pokud vím, tak od Mexika má Renault stejnou spolehlivost jako Honda - Jedno odstoupení. Velmi se těším na příští rok a věřím, že Renault bude prohánět RB a že budou s McLarenem bojovat o 3.-4. Místo v PK. Btw na výsledky TR se těším nesmírně a klidně se vsadím, že nasbiraji méně bodů než McLaren letos. Ale tak už to byva, stejně jako vrána k bráně sedá, tak i tragické šasi k tragickému motoru sedá ;)

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Mě by stejně zajímalo, který stratég u Torro Rosso to zapůjčení Sainze odkýval. Bylo jasné že Renault začíná zvedat hlavu a začne jim šlapat na paty. A bylo jasné že když místo Sainze a Kvjata nastoupí dva mladíci, výkonnost týmu půjde do kytek. To, co tady mnozí předvídali, se stalo realitou a Torro Rosso za ztrátu zhruba 6,5 miliónů dolarů může poděkovat zejména samo sobě.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.69.XXX
          Naštěstí to není pro TR existenční otázkou, protože Mateschitz nemá do kapes zrovna hluboko 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Díky půjčení Sainze mohli jít okamžitě k Hondě, což je asi 80 milionů dolarů do kapsy příští rok. 04 A jak píše Easy, Dietrich to asi tolik nepocítí. 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Kdepak, Honda nebude Toro Rosso dávat ani polovinu toho, co McLarenu.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Však já vycházím z toho, že cca 50 milionů od Hondy a motory grátis. A ty aktuálně stojí cca 30 milionů za sezónu, ne?

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Letos stojí pohonné jednotky přibližně 20 milionů, příští rok musí výrobci o další 3 miliony zlevnit. Honda v září uvedla, že podpora Toro Rosso bude nižší než 40 milionů (včetně pohonných jednotek), McLaren podporovala zhruba 100 miliony.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Člověče neměl. Jednak jsem Richtera už několik let neslyšel (raději se dívám na RTL), jednak jsem šel raději ven. Čekal jsem nudu a o počtu poruch si můžu přečíst.
        S tou spolehlivostí tradičně kecáš. Mclaren má od Mexika jedno odsoupení pro HAVÁRII (tedy žádná porucha motoru), zatímco týmy s Renaultem odstoupily 4x a z toho 2x pro poruchu motoru (obě STR v Brazílii)!!! Tedy není to 1:1, ale 4:1, nebo 2:0. Vyber si, já bych dal přednost 2:0, vzhledem k tomu, že se bavíme poruchovosti motorů. Pokud jsi myslel včetně Mexika, pak je to pouze 5:0. 121212
        Na tu příští sezonu se těším také. Rozhodně "věřím" tomu, že Renault jen na šasi z ničeho nic (doteď to nebyla ani polovina za celý rok) přes zimu udělá 0,7s na kolo a rozhodně 1,2s u Mclarenu dělal jen rozdíl mezi Hondou a Renaultem (sarkasmus, kdybys to nepochopil). Ale na rozdíl od tebe spíš čekám, že obě stáje budou na konci před RB. Dá se očekávat, že u Renaultu opět zapomenou, jak se vyrábí náhradní díly, nebo zabloudí na cestě do Milton Keynes a ocitnou se omylem ve Viry nebo Wokingu. Takže u RB očekávám hodně kouře a málo dojezdů do cíle. 12
        A STR? Taky souhlasím. Nasbírají asi míň, než letos Mclaren. Tedy to bude vlastně lepší, než konec sezony s Renaultem. Minimálně nulu určitě uhrají. S Renaultem by za nulu zaplatili 20 mega, s Hondou za nulu dostanou 40mega. Teď ale nevím, jestli kvůli tomu budou brečet. 12

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Ale ale, já si ani nevšiml toho blábolu s tou spolehlivostí. 12 Opravdu koukáme na stejný seriál jako Adi? 12 Nekouká na DTM nebo Formuli E? 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Já ti nevím. Někdy mám pocit, že on už sleduje příští sezonu a má všechny ty informace z budoucnosti. Soudím vzhledem k těm zasvěceným odhadům, které nikdy nevychází z letošních dat. 12

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Jestli mluví o příští sezóně, tak by ho měl snad i Arthur C. Clarke za blázna. 12 Spíš jestli to není nějaký paralelní vesmír, jako byl v Červeném trpaslíkovi. Akorát mu to nějak falíruje ta Honda potom, tak já Ti fakt nevím. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Lando Norris je dalším talentovaným mladíkem McLarenu

"Norrise čeká v roce 2018 rušný život," říká šéf McLarenu. Páteční tréninky mu ale nedá

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu

Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama