Hamilton marně stíhal Bottase, radují se Räikkönen a Renault. McLaren a Honda se loučí na bodech

Robert RoBertino Pavelka, 26. listopadu 2017, 15:45 Google+

Jako den a noc - tak vypadaly Grand Prix Abú Zabí 2016 a 2017. Letos byly karty rozdány a tak zbývalo vyřešit pár posledních otazníků. Mezi ty nejdůležitější patřilo pořadí v Poháru konstruktérů - přesuny v pořadí pilotů byly spíše méně očekávané.

Počet komentářů:  53 komentářů (Poslední 27.11. 21:23) Napište svůj názor
Asi největší radost měli po Abúu Zabí u Renaultu - podařilo se jim poskočit na šestou příčku v Poháru konstruktérů

Asi největší radost měli po Abúu Zabí u Renaultu - podařilo se jim poskočit na šestou příčku v Poháru konstruktérů | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Samotný start, do nějž nastoupili všichni piloti s výjimkou trojice Werhlein, Ericsson a Hartley na ultraměkké směsi, se obešel bez dramatických okolností, pokud nepočítáme drobné problémy Hülkenberga v první zatáčce, před něhož se dostaly obě Force Indie, aby vzápětí byly zase za ním. Dramatičtěji vypadaly hodiny Kevina Magnussena, který vyjel už v první zatáčce a při pokusu se vrátit do startovního pole vyletěl v té následující a spadl na konec startovního pole.

img-responsive

Bottas v úvodních zatáčkách vedení bez problémů udržel | foto: Daimler AG

Pořadí se však v následujících kolech neměnilo, natahovaly se pouze rozestupy. Jako velké vzrušení tak působila zpráva, že při souboji v prvním kole (zatáčka 12) využil Nico Hülkenberg zkrácení trati k neoprávněné výhodě a po několika netrpělivých urgencích od Sergia Péreze, který se tím cítil ukřivděn, vyslovil Charlie Whiting verdikt: Nico dostal pět vteřin penalizace. 

V čele pomalu odjížděly oba Mercedesy a dávaly vzpomenout na doby, kdy dominovaly startovnímu poli. Rozdíl byl jenom v tom, že Hamiltonovi dělalo dost problémů se na Bottase dotáhnout. Když už se mu to po výměně pneu ve 24. kole podařilo (Bottas byl v boxech o dvě kola dříve), hledal marně pět kol způsob, jak se dostat Finovi na dostřel. Pak dvakrát nezvládl zatáčku 17 a druhé zaváhání na tomto místě v 30. kole jeho ambice na dlouhou dobu zchladilo. Chyboval ale i Bottas, konkrétně mezi zatáčkami 6 a 5 - stalo se tak ve 48. kole a Hamilton dostal ještě jednu příležitost. Ale jeho dva útoky v DRS zónách o kolo později nevyšly a mistr světa nejspíš rezignoval, i proto nakonec náskok narostl na téměř čtyři vteřiny.

img-responsive

Sebastian Vettel ve Velké ceně Abú Zabí kroužil osamocen | foto: Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel si musel v druhé polovině závodu připadat na trati jako sirotek - v závěru před ním 20 vteřin dva Mercedesy, za ním v závěru závodu se stejným odstupem týmový kolega a Verstappen. Až do poloviny závodu ještě figuroval za ním Ricciardo, jenže ten musel svůj Red Bull odstavit. Nejspíš byl na vině drobný kontakt s bariérou, po němž viditelně odlétly ze zádě vozu nějaké komponenty. V rádiu Daniel hovořil o hydraulice, tento problém se objevil rovněž v oficiálním zápisu.

Kimi Räikkönen měl v tu chvíli reálnou naději, že právě Ricciarda v konečném hodnocení přeskočí. Aby jeho snaha nebyla jen projížďkou postupujícím soumrakem se postaral Verstappen, ale ani on pohříchu ani jednou nedospěl do takové pozice, z níž by mohl smysluplně zaútočit.

Souboje tak obstarával střed pole - šlo tam o slušné peníze a výchozí pozici do další sezóny. Asi nejhůře na tom bylo Toro Rosso, kde dva relativně nezkušení piloti nedokázali zvládnout tíhu závodu. Gasly nejdřív vyrobil hodiny v zatáčce 20 (kolo 17), pak se mu povedl podobný výlet jako Hamiltonovi v zatáčce 17, jen o šest kol později než mistru světa. V samotném závěru jeho vůz trpěl značnými vibracemi, ale toho nedokázal využít Marcus Ericsson, který za ním závěr závodu strávil.

img-responsive

Renault se dočkal kýžených bodů i postuu vpřed v šampionátu konstruktérů | foto: Renault Sport F1

Haas ztratil šanci na lepší umístění už zmíněným Magnussenovým výletem mimo trať, Grosjean bojoval srdnatě se Strollem od šestého kola, kdy si na rovinkách vzájemně vyměnili pozice, ale definitivně ho zdolal až ve 12. kole. I tak to ale bylo pro americký tým k bodům daleko, zvláště když výkonnost vozů nebyla nijak ohromující a Magnussen dokonce musel vzdorovat útokům Pascala Wehrleina. Ten ve 41. kole v první zóně DRS sice uspěl, a na druhé rovince mu Magnussen oplatil stejnou mincí. Přestože Sauber zajel asi nejlepší závod z posledních Grand Prix, musel si Pascal pouze postěžovat, jak hrozně pomalý jeho vůz je - navzdory faktu, že se až do konce Magnussena držel jako klíště, dopředu se nedostal.

Slavit se tak mohlo u Renaultu, i když s pořádným škraloupem. Nico Hülkenberg zajel velice čistý závod a jeho incident z prvního kola lze posuzovat hodně rozdílně: po souboji s Pérezem ho "Checo" de facto vytlačil mimo trať, ale faktem je, že tým mohl Nica informovat, oč Pérez žádá. Nakonec ale zvolil dobré rozhodnutí, protože Hülkenberg najel na Mexičana dostatečný náskok a i přes problémy s výměnou pravého zadního kola, které mechanik povolil až na třetí pokus, se vrátil na trať před Force Indiemi a důležitý bodovaný post udržel až do konce. Carlos Sainz jr. jel odlišnou strategii a setrval na trati co nejdéle, ovšem jeho o dobrý výsledek připravil mechanik, který obsluhoval levé přední kolo. Nebylo dobře utaženo a Carlos už před mostíkem při podjezdu dráhy na Pit-exit pochopil, že je vše ztraceno. Renault sice poskočil na šestou příčku, ale zároveň může čekat finanční postih za špatnou práci v depu.

img-responsive

Valtteri Bottas se rozloučil s letošní sezónou zaslouženým vítězstvím | foto: Daimler AG

Honda se s McLarenem rozloučila dvěma body a Fernando Alonso svedl v souboji veteránů duel s Felipe Massou. Po několika náznacích a jízdě v závěsu Španěl překonal Brazilce až po zastávkách v boxech: Fernando tam byl o kolo dříve než Felipe a na první rovince dokázal o chlup lépe zahřátých pneumatik využít (stalo se tak ve 23. kole). Vandoorne měl problémy s vozem a v závěru houževnatě odolával tlaku Magnussena, takže Fernandova otázka, zda je možné ho nějak dostat na body, se ukázala jako bezpředmětná. Lance Stroll udělal v polovině závodu chybu při průjezdu kombinací zatáček 8 a 9 a ze zpomaleného záběru (který některým lidem unikl) bylo evidentní, že řádně utrpěla přední část jeho vozu, zejména spoiler. Kanaďan byl pak hodně pomalý, spadl na konec startovního pole a nic na tom nezměnila ani další zastávka v boxech ve 37. kole.

Sezóna tedy skončila. Čtyřnásobný mistr světa Hamilton od svého zisku titulu podobně jako před dvěma lety nejenže nevyhrál ani jeden závod, ale nezískal ani pole-position či nejrychlejší kolo v závodě. Nás teď čekají prázdniny krátké a pracovní, už brzy se pustíme do zpracovávání statistik a vůbec zhodnocení celé sezóny obvyklým způsobem, na jaký jste na F1NEWS.cz zvyklí. Do té doby vás doufám nebudeme nudit podobně, jako dnešní závod - což není výtka, ale smutné konstatování faktu.

GP Abú Zabí (Abú Zabí)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo 25vítěz
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo 18+ 3,899
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 15+ 19,330
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 12+ 45,386
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing 10+ 46,269
6. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team 8+ 1:25,713
7. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team 6+ 1:32,062
8. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 4+ 1:38,911
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team 2+ 1 kolo
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing 1+ 1 kolo
 
 
11. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1 kolo
12. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team  + 1 kolo
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1 kolo
14. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team  + 1 kolo
15. 39 Brendon HARTLEY ausScuderia Toro Rosso  + 1 kolo
16. 10 Pierre GASLY fraScuderia Toro Rosso  + 1 kolo
17. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  + 1 kolo
18. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  + 1 kolo
 DNF  55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team  uvolněné kolo
 DNF  3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing  hydraulika

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton marně stíhal Bottase, radují se Räikkönen a Renault. McLaren a Honda se loučí na bodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 27.11.2017 21:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 53 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Lando Norris je dalším talentovaným mladíkem McLarenu

"Norrise čeká v roce 2018 rušný život," říká šéf McLarenu. Páteční tréninky mu ale nedá

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu

Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Na tiskovce byli dotázání ohledně nejlepšího předjížděcího manévru sezony Vettel, Hamilton a Ricciardo

Nejlepší piloti vybírají svá nejlepší předjetí v sezóně 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  2. Vettel si bude v příštím souboji o titul počínat "chytřeji"

  3. Dostane prezident Ferrari do F1 i Maserati? Usiluje o spolupráci s Haasem

  4. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama

Zprávy odjinud