DISKUZE K ČLÁNKU Analýza: Proč se Ferrari nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu a s čím se trápí?

Ferrari na počátku sezóny zdaleka zaostává za svými původními prohlášeními o útoku na titul. V Austrálii ani jeden vůz nepostoupil do závěrečné části kvalifikace. V čem spočívá trápení Ferrari a proč se mu nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu, které jsou za současných pravidel tím nejlepším způsobem, jak získat zpět co nejvíce přítlaku na zádi?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza: Proč se Ferrari nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu a s čím se trápí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 06.05.2012 20:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» g0dlike (Hlasovalo 6 lidí) 22.03.2012 09:50
tak se omlouvám. Koukám, že vlákna už fungujou… »
» McMatej (Hlasovalo 6 lidí) 22.03.2012 12:57
Coanda efekt je když leješ dodu z láhve a leješ… »
» g0dlike (Hlasovali 5 lidé) 22.03.2012 13:11
04 koukám další věc k vyladění...a to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Tie prerábky musia stáť Ferrari maoland Tuším Ferrari cpe najviac peňazí do prerábok auta v tomto roku. Hold urobiť auto s "wau" efektom, nie je nijako lacné. 11

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 188.175.121.XXX
    Petře, šlo by pro registrované uživatele povolit soukromé zprávy? Určitě by bylo lepší třeba na drobnou chybku v článku upozornit mimo diskusi 04

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fjenda

    89.24.91.XXX
    Pěkný článek, ale nesouhlasím s 1 věcí, konkrétně s výfuky McLarenu-toto řešení je postavené kolem toho, že na startu, kdy fýfukové plyny nejsou strhávány proudícím vzduchem, se díky jejich poloze zahřejí pneumatiky (a brzdy) a Jenson s Lewisem pak mají perfektní starty. Tento systém má ale 2 nevýhody: jistá ztráta v aerodynamice a možnost přehřívání pneumatik v závodech s vysokou teplotou. Takže s Vaším trvzením, že McLaren má nej. výfuky, bych byl opatrný...03

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 188.175.121.XXX
    dopoledne mi na win7/firefoxu 9.0.1 načítání diskuse úplně přestalo jet, házelo to prázdné bílé stránky, ale teď už všechno vypadá funkční 01

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    85.160.39.XXX
    Diskuse Nefunguje od včera přihlášení přes Frefox,zkoušeno z WIN7 Firefox 11.0 a XP Firefox 3.3.8
    Psal jsem na kontakt redakce a e-mail se mi vrátil...
    Přivítal bych editaci příspěvků.
    Takovéto řazení příspěvků mi moc nevyhovuje. Snaha se cení 03

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000491

      uzivatel000491

      78.80.254.XXX
      Taky mam Win 7 a Firefox a prihalseni funguje. Zkus si kdyžtak vyčistit cookies, cache a tyhle blbiny...

      Řazení se dá přepnout v Moje nastavení je u každého formuláře pro přidání příspěvku odkaz.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    XXX
    To je jenom zjednodušený pokus a ten úhel je tam skoro 180st proto se to odtrhává tak brzo.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Coanda efekt je když leješ dodu z láhve a leješ ji pomalu, tak proud vody přilně k vnějšímu povrchu hrdla a teče po hrdle dolů. Když budeš lít prudším proudem, tak se to dít nebude.
    A to je to o čem píšu, rychlost proudění a odtrhávání proudu od obtékaného profilu.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Ale já prostě nevěřím, že to je ten hlavní a nejvýznamnější efekt. Coanda efekt viz [odkaz na stránku]

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    XXX
    McMatej No vzhledem k tomu, že Henri Coanda to objevil na výstupu z tryskového motoru tak asi není důvod pochybovat, tam ty rychlosti menší nebudou, spíš naopak.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pepino

    XXX
    Nedá mi , abych s nepřipojil. Dříve jsm sledoval konkurenční web novy, ale musím uznat, že tento web se mi líbí čím dál více a více. Analýza, které dělá Petr jsou super. No a k tématu článku. Myslím, že Ferrari letos naprosto ulítlo a nebude mít šanci dohnat ostatní na špici. Víme, že Ferrari zaostává dnes o cca 1s na kolo na špičku. Pokud se nemýlím, tak špička bude vyvíjet nové díly, které zrychlí jejich auto o další desetiny každý závodní víkend. Takže ztráta, kterou Ferrari musí dohnat není jen 1s, ale možná až 2 sekundy, pokud se bavíme o změnách nutně provedených a vyvinutých u konkurence do VC Španělska. Z historie si nepamauji, že by některý tým dohnal během sezóny tak významnou ztrátu. No uvidíme. 11

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      XXX
      Nemohu souhlasit. Kdyby ztráta byla sekunda, tak Alonso před výjezdem SC musel ztrácet tak 50 sekund. Ztráta je možná v kvalifikaci, ale v závodě ztrácí Ferrari v rukou Alonsa tak možná dvě, tři desetinky na Red Bull. Na MCL kdo ví, ale o moc více to nebude.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • pepino

        XXX
        Mrkni na průběh velké ceny. Alonso po ukončení SC fáze v 41 kole stratil na špičku do konce závodu v 58 kole dalších 21,5 sekundy. Tedy za 27 kol 21,5 s. Což je tuším tak 0,8 s na kolo. Před SC fází Alonso byl až za Weberem, který měl myslím odstup cca 18 s na Buttona . Takže ta sekunda na kolo je myslím celkem OK.11

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Jo, ale to je pouze polopravda. Anonym už to vlastně řekl - Ferrari ztrácí rychlost s lehkým autem, tedy zejména v kvaldě. V první půlce závodu mu to jede docela dobře a ztrácí tak ty 2 desetinky. Takže to bude něco podobného jako loni, tam zase na konci závodu pravidelně ztráceli na tvrdších gumách.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • RoboCop

    XXX
    Tak je videt,ze na aute je nekolik dobrych myslenek,ktere ale bohuzel nefunguji tak jak si to inzenyri mysleli. Navic Ferrari vzdycky tezilo z testovani,proto jeste nemaji simulace na takove urovni,jak konkurence. Testovani je ted velmi omezene a tak Ferrari ve vyvoji ztraci. Ja ale doufam,ze se kluci rudi zvednou a nakonec svedou bitvu o titul. Drzim palce. Jinak paradni clanek01 Diky za nej.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Za článek samozřejmě palec na horu.Ale jinak jsem z toho volaký zmetený!

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonymous

    XXX
    dobrý článek

    Nasadíme výfuky a budeme to drtit. 14

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    Odokar

    XXX
    Super analýza, akorát závěry jsou trochu na vodě. Pokud Ferrai věří, že jim započatá cesta přinese velkou výhodu jak v článku z úst vedení F několikrát zaznělo asi těžko budou předělávat auto podle vzoru McL. Jinak 01

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu