DISKUZE K ČLÁNKU Na McLaren čeká velká výzva. Něco mu do karet hraje, něco ale nikoliv
McLaren patří historicky k těm nejúspěšnějším týmům formule 1. Celkově si připsal téměř 500 pódií, získal 182 vítězství v závodech, 8 Pohárů konstruktérů a 12 jezdeckých titulů. Pro všechny fanoušky McLarenu byly poslední sezóny poněkud smutné, avšak zdá se, že ve Wokingu svítá na lepší časy. Po protrápených sezónách s Hondou (2015-2017) se McLaren zlepšil. Prvním náznakem byly stupně vítězů Carlose Sainze z loňského závodu v Brazílii, ale opravdový zlom pro McLaren nastal až v této sezóně.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Na McLaren čeká velká výzva. Něco mu do karet hraje, něco ale nikoliv
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
Tak oslavny článek na McLaren. Ok. Ale napsat takovou hloupost, že McLaren přechází z nejslabšího a nespolehlivého Renaultu, to chce velkou dávku Renault "haterovství"! 3. Místo v PK jim rozhodně nezajistilo pouze šasi a piloti, ale samozřejmě taky velmi spolehlivá a 2. Nejsilnější PJ Renault! Dost špatná práce redaktora!
-
GRAHAM
12:53 29.12.2020 109.81.213.XXXBejt tebou vychladnu, protože Renault byl imho slabší než Honda v race módu. Bavíme ale o pár kW. Mám na mysli když se určilo, že bude jen jedna mapa. Před tím byl Renault lehce silnější v kvalda módu.
Za druhé a to motor nehaním konstatuji, že Mclaren letos neměl žádnou závadu, vše byla závada vždy za kterou mohl Renault. Konstatuji...
Nejslabší jednotku mělo prý Ferrari..... v tom jediném máš asi pravdu. Renault byl však třetí....pokud jde o kW.
Jinak věta v článku je :
Ve prospěch McLarenu ale hraje fakt, že přecházejí ze zřejmě nejslabšího motoru na ten nejsilnější a nespolehlivější ( ano zde jim chybí J )
Nikde tam není slovo nespolehlivého..........a ty tady útočíš a sám tam máš více chyb, než je v jedné nevinné větě, kde je jedna chyba. A nemám na mysli pravopis.-
Miroslav D.
16:38 29.12.2020 37.188.156.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
17:06 29.12.2020 109.81.213.XXXLetos Ferrari ano, ale za jakou cenu. Na druhou stranu, Ferrari bylo tuším vždy tak nějak spolehlivé. Mercedes taky, až na letošek....ale pořad za mne dobrý, žadnej velkoproblém Dlouhodobě poměr výkon spolehlivost špička. Letos s tím ERS šli na hranu asi, respektive kopirovači na tlačili asi fest.-
Miroslav D.
20:42 29.12.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
21:04 29.12.2020 109.81.213.XXXJako myslíš že po 5 létech "chcankařiny" Hondy si z toho sednu na zadek. Určitě ne...ale ano byla letos nejspolehlivější. Jenže ostatní taky byli v pohodě.... 8 motorů na monopost co sezóna a skoro 4 roky po sobě, to už nikdo netrumfne.
Apropo nakonec RB byl ten kdo tahal za nitky aby nebyl kvalifikační mód....( už loni to chtěli prosadit) Teď se to šiklo i Ferrari, tak udělali. No co už, kapitola Honda končí....kapku je nechápu, jejich strategii. Jdou do F1 s tím že nic neumí a všechno dělají na zelené louce, pak se to EXTERNĚ naučí a když už to funguje a jde jim to, tak odejdou. Zase za mne chcankařina ...ať už se ani nevrací. Přínos nula....-
Miroslav D.
21:48 29.12.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
juras
22:48 29.12.2020 88.103.92.XXXJá si myslím že vliv motoru pořád příliš precenujes.
Mercedes asi v prvních letech hybrid éry jasné převyšoval konkurenci...poslední roky je ale vidět jak ani nejlepší motor v poli (souhlasím že Mercedes je nejspíš stále opravdu nejlepší) není nic platný když nemáš top i zbytek auta.
Naopak...letošní růžová kopie mercedesu jasně ukázala v čem všem Mercedes převyšuje konkurenci.-
-
juras
16:51 30.12.2020 88.103.92.XXXPodle mě se motory hodně vyrovnaly...a všechna ta srovnání jsou jen odhady.
Kromě toho počítání koní u hybridních motoru je ještě míň vypovídající než u klasických motoru. Faktorů které dávají dohromady skutečný potenciál motoru je několik.
A k tomu ještě musíme především přidat fakt že dávno je pryč doba kdy dodavatel motoru poskytl zákazníkovi instalační data a zástavby motoru byly vlastně takřka identické. Dnes je monopost navrhován (v případě továrních týmů) komplexně a motoráři těsně spolupracují s konstruktéry šasi a aerodynamiky.
Ta komplexnost právě přesně sedla Mercedesu, zatímco Redbull jako zákazník Renaultu musel dělat spoustu kompromisů...a pak nebyl nic platný ani Newey.
V okamžiku kdy Redbull začal úzce spolupracovat s Hondou, odsunul Ferrari až na třetí kolej...a je škoda že to Honda vzdala...podle mě měli našlápnuto k tomu Mercedes porazit.
Motory jsou přirozeně důležité, ostatně bavíme se o motorsportu...ale dnes nestačí mít jednu špičkovou část monopostu, musí být špičkové všechno...včetně pilotů.
Mercedes dal dohromady perfektně šlapající tým...a sype do F1 taky odpovídající peníze. Konkurovat mu může jen Ferrari...a Redbull. Renault sice obnovil tovární tým...ale nesype zdaleka takový peníze...takže jezdí druhou ligu.
A zbytek pole je jen kompars...letošní triumfy Gaskyho a Péreze jdou z velké části na vrub netradiční sezóně.
Za současného stavu se nic nezmění...uvidíme jestli se podaří opravdu omezit náklady.
-
-
-
-