DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: McLaren představuje formuli budoucnosti - MP4-X
McLaren představuje svou vizi budoucího závodního monopostu. Jak se vám líbí?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FOTO: McLaren představuje formuli budoucnosti - MP4-X
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 16 lidí)
03.12.2015 09:14
Co má tohle společného s F1? Ať to nazvou Project… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
tom11
17:01 03.12.2015 77.48.94.XXX
tak nějak nevím nejvíc se mi to asi líbí odspodu.............
určitě zajímavá studie, ale takových jsme už pár viděli. ty kryty kol jsou hrozné, blatníky nad předními koly tak mohutné, že bych měl obavu, aby neulomily přední křídlo. krytý kokpit není mým "favoritem", ale tohle bych snad po nějaké době zvykání si možná i vydýchal.
určitě zajímavá studie, ale takových jsme už pár viděli. ty kryty kol jsou hrozné, blatníky nad předními koly tak mohutné, že bych měl obavu, aby neulomily přední křídlo. krytý kokpit není mým "favoritem", ale tohle bych snad po nějaké době zvykání si možná i vydýchal.
snebka
16:41 03.12.2015 193.85.28.XXX
Mě se to taky moc nelíbí uzavřený kokpit a kola (hlavně tahle u konceptu) ale uzavřená kola taky ve F1 byla hlavně v 55 - Mercedes, Connaught, Maserati a nějak si nepamatuju, že by to jezdci odsuzovali.. ano špatně se s tím zatáčelo, ale jinak nějaké výhrady vůči tomu (asi) neměli. A kryté kokpity se zkoušeli v minulostí také viz Protos F2 GP Německa 1967 nebo Brabham BT24 v GP Itálie v téže roce v podaní Jacka Brabhama.
rock
14:51 03.12.2015 37.188.238.XXX
Uzavřený kokpit a zakrytá kola je -v té podobě, jako na téhle nebo RedBullovské studii- úlitba aerodynamice možná větší měrou než bezpečnosti. A jako takovou bych ji v F1 vítal s otevřenou náručí. Otevřený kokpit a odkrytá kola jsou přežívající pozůstatek z dob Sziszova Renaultu.
rock
14:27 03.12.2015 37.188.238.XXX
Joooooo
Tohle chci vidět, jak si to na trati rozdává s X1 od Red Bullu. Hned teď, nelépe už o jarních testech. Nejhezčí koncept, co jsem zatím viděl, takhle si představuji vzhled odpovídající současnosti. Konečně by šly do kopru ty brutálně retro otevřené kokpity a odkrytá kola.
Jediný (emotivní) zápor, který mne napadá je, že je to poněkud neosobní. Ani teď nevidím pilotovi do tváře, ale je vidět alespoň helma. Tady by zmizelo všechno a působí to na mne tak trochu roboticky.
Tohle chci vidět, jak si to na trati rozdává s X1 od Red Bullu. Hned teď, nelépe už o jarních testech. Nejhezčí koncept, co jsem zatím viděl, takhle si představuji vzhled odpovídající současnosti. Konečně by šly do kopru ty brutálně retro otevřené kokpity a odkrytá kola.
Jediný (emotivní) zápor, který mne napadá je, že je to poněkud neosobní. Ani teď nevidím pilotovi do tváře, ale je vidět alespoň helma. Tady by zmizelo všechno a působí to na mne tak trochu roboticky.
Tomur
13:12 03.12.2015 188.175.122.XXX
Petře, je nějaký problém s reklamou na Dacii, přesměrovává mě to na stránku [odkaz na stránku]
že prý "unsafe website"
mrkni na to prosím
že prý "unsafe website"
mrkni na to prosím
airwar1939
13:01 03.12.2015 77.240.188.XXX
Koukám že Formuli 1 opravdu chtějí zničit. Tyhle studie jsou hezké, ale tohle už existuje, například jako Praga R1R ( [odkaz na stránku]
Formule byly od prvopočátků jednomístné sportovní vozy s odkrytými koly a kokpitem, s občasnou čestnou vyjímkou. To co teď tvoří je jen další série sportovních vozů. Nemám nic proti těmto sériím, mají i svý výhody, ale už to prostě nění Formule.
Formule byly od prvopočátků jednomístné sportovní vozy s odkrytými koly a kokpitem, s občasnou čestnou vyjímkou. To co teď tvoří je jen další série sportovních vozů. Nemám nic proti těmto sériím, mají i svý výhody, ale už to prostě nění Formule.
Mike17
12:28 03.12.2015 93.99.87.XXX
Jo, s historií máš samozřejmě pravdu. Přesto Mercedes 1955 nikdo nevyřazoval z F1 a dodnes se považuje za monopost F1. Blatníky nědělají F1.
Je to jistě úlitba bezpečnosti. Ale není ani první, ani desátá. Těch změn na vozech za ty leta byly kvůli bezpečnosti provedeny snad stovky, minimálně desítky. A některé byly asi výraznější, než kus průhledného plastu nad hlavou. Co se týká blatníků, tam snad nejde ani moc o bezpečnost. Připadá mi, že když jezdec nebude muset do boxů kvůli každému lehkému kontaktu jeho gumy s předním křídlem soupeře, nebude to F1 ku škodě. A hlavní výhodu vidím v tom, že se bude moct jezdit za deště a nebude se muset čekat, až trať téměř uschne. Vidět závody v dešti je vždy atraktivnější, než závody suché. Čekání na to, až trať uschne mě vždy dovádí k silné nasranosti.
Je to jistě úlitba bezpečnosti. Ale není ani první, ani desátá. Těch změn na vozech za ty leta byly kvůli bezpečnosti provedeny snad stovky, minimálně desítky. A některé byly asi výraznější, než kus průhledného plastu nad hlavou. Co se týká blatníků, tam snad nejde ani moc o bezpečnost. Připadá mi, že když jezdec nebude muset do boxů kvůli každému lehkému kontaktu jeho gumy s předním křídlem soupeře, nebude to F1 ku škodě. A hlavní výhodu vidím v tom, že se bude moct jezdit za deště a nebude se muset čekat, až trať téměř uschne. Vidět závody v dešti je vždy atraktivnější, než závody suché. Čekání na to, až trať uschne mě vždy dovádí k silné nasranosti.
Lahva
12:20 03.12.2015 178.165.130.XXX
Neříkám ne - ale.. Nelíbí se mi to krytí předních kol, vypadá to strašně obludně. Se zadní částí ale problém nemám. Hodně mi to připomíná ty Red Bull prototypy z GT6.
Kokpit je kategorie sama o sobě. Podle mě by měl zůstat otevřený. Tenhle koncept stále neřeší únik z kokpitu, když monopost zůstane na střeše.
Kokpit je kategorie sama o sobě. Podle mě by měl zůstat otevřený. Tenhle koncept stále neřeší únik z kokpitu, když monopost zůstane na střeše.
RoBertino
12:05 03.12.2015 83.208.82.XXX
Miku, nechci se teď výrazněji sápat do historie, ale zakrytá kola měl, pokud mě paměť neklame, naposledy Mercedes v roce 1955. Nepočítám samozřejmě nějaké experimenty, ostatně Ferrari v roce 1976 se svými "blatníčky" velmi rychle zařadilo zpátečku.
Hybridem jsem myslel F1 a F5000, nikoli F1 a Le Mans. A co se týče vývoje, přechod od doutníků ke klínovému tvaru monopostů byl vývojovým procesem, ale uzavřený kokpit a kola je jen úlitba bezpečnosti. S vývojem moc společného nemá. Více bude v paddocku.
Hybridem jsem myslel F1 a F5000, nikoli F1 a Le Mans. A co se týče vývoje, přechod od doutníků ke klínovému tvaru monopostů byl vývojovým procesem, ale uzavřený kokpit a kola je jen úlitba bezpečnosti. S vývojem moc společného nemá. Více bude v paddocku.
Mike17
11:52 03.12.2015 93.99.87.XXX
Nevím proč hybrid? Mně to pořád připomíná monopost F1, jen s kryty kol a uzavřeným kokpitem.
O historii Tebe rozhodně poučovat nehodlám. Ale kryty kol v F1 už byly a i v Le Mans jezdí auta bez střechy. Pořád je to monopost. V 50-tých letech by se při obrázku dnešní F1 drželi za hlavu a byli zhnusení tím, kam F1 došla. Kam se poděl klasický doutníkový tvar a úzké gumy. A nemuselo by to být až tak dávno. Tenhle koncept by měl své výhody a trochu odlišný vzhled z F1 nic podřadného neudělá.
Za mne má
O historii Tebe rozhodně poučovat nehodlám. Ale kryty kol v F1 už byly a i v Le Mans jezdí auta bez střechy. Pořád je to monopost. V 50-tých letech by se při obrázku dnešní F1 drželi za hlavu a byli zhnusení tím, kam F1 došla. Kam se poděl klasický doutníkový tvar a úzké gumy. A nemuselo by to být až tak dávno. Tenhle koncept by měl své výhody a trochu odlišný vzhled z F1 nic podřadného neudělá.
Za mne má
huhukoktejl
11:12 03.12.2015 37.48.43.XXX
Kryta kola, uzavreny kokpit, podle meho nazoru se to zcela rozchazi s definici formule ... ale jako prototyp do Le Man dobry ...
uzivatel000635
10:58 03.12.2015 88.101.0.XXX
Přesně tak Roberte, toto je hybrid - ve smyslu kategorie, ne pohonu. První, co mi připadlo na mysl byla bývalá Intersérie, kde se podobným způsobem přestavovali vysloužilé monoposty. Ale hezký to je...
Face
10:30 03.12.2015 90.179.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
RoBertino
09:48 03.12.2015 83.208.82.XXX
Koncept se mi líbí taky, podobně jako Královy studie z konce 70. let nebo projekt Sigma. Ale tohle už prostě není monopost, ale nějaká složenina. Klidně to mohou nasadit do Le Mans. Víme dobře, jak druhdy dopadly snahy udělat hybridy pro F1 a F5000. Každá kategorie by měla být něčím svá a neopakovatelná, což se o tomhle projektu říci nedá.