DISKUZE K ČLÁNKU Rozhořčený Briatore: Zavedením nových pravidel projevila F1 k fanouškům lhostejný postoj

Bývalý šéf týmů Benetton a Renault Flavio Briatore je velmi nespokojen s tím, že nové vozy F1 jsou pomalejší a jezdci nemůžou předjíždět naplno kvůli hlídání spotřeby paliva.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhořčený Briatore: Zavedením nových pravidel projevila F1 k fanouškům lhostejný postoj

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 22.03.2014 14:02 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Skrátka sa ukázalo,... ...milý Flávio, že ak robia predpisy ľudia, čo nemajú o konštruovaní motorov ani dunst, tak to dopadne tak, ako to dopadlo, lebo ani systém pohonnej jednotky Mercedesu nie je bez chýb, o čom svedčí odstúpenie Lewisa hneď v prvom závode sezóny v Austrálii a kým tímy vyladia svoje mopedy a budú bez porúch, bude to ešte trvať. Je normálne, že turbomotor, ak dostane do svojho spaľovacieho priestoru viac vzduchu preplňovaním cez turbo, musím mu dodať k tomu aj adekvátny podiel paliva, aby som dostal z neho potrebný výkon aj krútiaci moment, čo je podstatne viac paliva, ako keby bol motor atmosferický, lebo vtedy je tam vzduchu podstatne menej, ak je nasávaný pri bežnom tlaku vonkajšieho okolia. Ak toto zanedbali komisári FIA a naopak, znížili spotrebu o 50% tak, že deficit výkonu turbomotora, je nutné nahradiť výkomom trakčného jednosmerného elektromotora MGU-K o výkone 120 kW, lebo turbomotor pre šetrenie paliva nemôže točiť ani tých maximálnych 15 000 ot/min., ktoré má povolené, čo je teda lesk a bieda kurtizán a nie F1. Potom celý systém elektrickej inštalácie je v jednom ohni, lebo ňou jedným a druhým smerom tečie stále elektrický prúd, ktorý ju ohrieva, či je to od rekuperácie k batériám a od nich k elektromotorom, alebo priamo medzi elektromotorom MGU-K a generátorom MGU-H v zložitých sľučkách riadenia a ak na to nie je tá inštalácia dostatočne dimenzovaná, je len otázka času, kedy to zareve. A že je tomu tak, hovorí o tom požehnane počet odstúpených aut ihneď v prvom závode. Ak sa totiž neupraví spotreba turbomotora predpisom smerom nahor o 25%, turbomotor nebude môcť točiť tých potrebných 15 000 ot/min. a potom ani jeho zvuk nebude odpovedať zvuku monopostu F1, ale taxíku z New Yorku, lebo nebude taký ostrý, ako si ho fanúšikovia priali. 02

    + 5 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu