DISKUZE K ČLÁNKU Whitmarsh: Proč nové turbomotory představují promarněnou příležitost

Týmy Formule 1 musí podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe odvádět lepší práci při rozhodování o pravidlech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whitmarsh: Proč nové turbomotory představují promarněnou příležitost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 06.06.2013 13:55 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • anonym

    91.127.60.XXX
    Odborník či manažer Martin odborníkem (ve svém oboru) nepochybně je, mimochodem s univerzitním technickým vzděláním. Znovu to dokázal, když vyzval k plánování technického rozvoje F1 směrem k široce využitelným technologiím. Jeho vyjádření není nijak kategorické, abychom ho odsuzovali, a jeho slova potvrdí či vyvrátí jen čas.
    Osobně oceňuji jeho nadhled, představitelé některých jiných týmů se často nedokáží zbavit věčné rivality, sledují okamžitý prospěch, a ne dlouhodobý a udržitelný rozvoj celé formule. (Pravda, letos McLaren žádného rivala nemá, ale MW asi neměl nálepku srdcaře ani v minulých letech.)
    Byznys F1 bohužel nelze postavit na tom, že inženýři vymýšlejí zázračné stroje a my, diváci, to celé platíme. Bez zapojení výrobců aut bychom měli jen další sérii NASCAR. A výrobci aut zase potřebují komerční užitek z vývoje F1, ne jenom dotovat futuristické technologie, které nikdy v autech neuvidíme.
    Nevysmíval bych se každému, kdo neumí namalovat motor. Ani bych si nehojil své mindráky útokem na každého manažera v dosahu ostrého pera.
    Koneckonců, pokud by MW "poslechl" předchozí příspěvek a nechal se překvapit budoucím vývojem F1, aniž by se ho pokusil ovlivnit, zachoval by se právě jako diletant.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Martin ten vývoj nijak neovlivní,.. ...lebo pravidlá okolo pohonných jednotiek sú schválené a karavana pôjde ďalej, bez ohľadu na to, čo on hovorí, lebo nemá skúsenosti s nábehom novej výroby, ktorá vždy navyšuje náklady, lebo sú používané nové technológie, ktoré niečo stoja a v podstate s novými technológiami sa investované prostriedky o to rýchlejšie vrátia nielen v F1, ale budú použiteľné aj v bežných autách, kde ale u motorv je ten maximálny krútiaci moment posadený do nižších otáčok, kde má motor maximálny výkon pri optimálnej spotrebe, ale ostatné možnosti hybridu a prírastkov elektrickej energie z MGUH a MKUK, ktorá sa môže spätne využiť a šetrí palivo, je evidentný a celý systém sa nielen zdokonalí v závodnom športe tak, že sa dosiahne vysoká spoľahlivosť, ale aj kvalita tohoto pohonu a to tu predsa ide a preto je to na programe dňa v F1, kde na to prostriedky sú a ak sa tam míňa na iné hlúposti, ako je menenie tvaru zloženiu zmesí u pneumatík každý rok, tak u pohonných jednotiek to nie je, lebo nové monoposty sa stavajú vždy okolo pneumatík a nie okolo nového motora, ktorý sa nebude meniť viackrát za rok, ako je to už nenormálne u pneumatík. Martin by sa mal ako predstaviteľ FOTA už dávno zaujímať o to, prečo sa problematika okolo pneumatík stále mení a nie je ekonomické a ani a ani to nie je potrebné, lebo to vedie k enormnému zvyšovaniu nákladov na nové vozidlá a úspech nemusí byť zaručný ani vtedy, ak mám k dispozícii tú najmoderjejšiu techniku a tento rok to aj dokázal, že Mclaren úspešný nie je a zlepšenie a posun medzi špičku ako minulý rok je v nedohľadne. 11

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu