DISKUZE K ČLÁNKU Briatore: formule 1 je přetechnizovaná
Flavio Briatore, bývalý šéf týmu Renault, zhodnotil technologii dnešních vozů formule 1 a zavzpomínal na dobu daleko prozaičtější.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Briatore: formule 1 je přetechnizovaná
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jirka
09:03 04.08.2011 XXX
a je to tu zas - s "gombíkami" to vypadá, jako že se něco zmačkne a auto se přenese před soupeře. Takže si to zrekapitulujeme - musíš jet míň než vteřinu za tim co je před tebou, abys moh o DRS vůbec přemejšlet (na předjetí musíš bej blíž než na 0,4s, protože jinak se to nestíhá, proto si to předjetí chystaj většinou dvě tři kola-a když už se pomocí "gombíku" přiblíží, musí se na ten zmenšenej odstup udržet celý kolo, aby to vůbec k něčemu bylo. To je určitě hooodně jednoduchý). Potom můžeš něco zmačknout a doufat, že to stačí. Ale to sme jenom na začátku - pak se taky dostaneš na jinou maximální rychlost a je tedy potřeba správně dobrzdit do zatáčky, aby ti to ten druhej nevrátil. A když k tomu přidáš vliv KERSu je to jen větší rozdíl=větší komplikace. Takže ukázkově "jednoduchá" záležitost. Méně číst, více přemýšlet, kamarádi...
Oňo
16:44 03.08.2011 XXX
Flávio starne. V F1 nebolo nikdy toľko dobrých a aj dobre pripravených pilotov, ktorí sa neustále zdokonaľujú a ani vyrovnanosť tímov a monopostov. Nebol program pre mladých jazdcov, takže sa nemali ako do F1 dostať. Aj technika, nové technológie sa tak progresívne nepresadzovali do konštruovania a kompletovania aut, nehovoriac o výočtovej a riadiacej technike, čo je dnes alfa a omega F1. Inak to nejde Flávio aj F1 musí ísť s dobou !
Rostislav M.
12:24 03.08.2011 XXX
Jojo, to byl super díl. A to ještě "Křečka" nechali jet první v dvou slabších autech, aby nesedl hned do F1. Také si myslím, že ta představa že řídit F1 by mohl každý je úplně mimo.
uzivatel000232
12:00 03.08.2011 XXX
jj Briatore kváká blbosti.
Viděli jste díl TOPGEARu kde si zaplatili tým Renault, který přijel se současným vozem kterým tehdy vyhrával Alonso k nim na testovací dráhu?
Tak do formule posadili Hemonda. Hemonda který je zvyklý řídit ty nej supersporty na světě, takže rozhodně není žádné ořezávátko...
No tak pokud jste to viděli, tak hemond měl zprvu ohromné potíže vůbec se rozjet. Když se mu to asi na podvanáctý povedlo a začal kroužit, tak jel tak pomalu že vůbec nedokázal zahřát pneumatiky a brzy na provozní teplotu, následkem čehož udělal několik hodin a říkal že to prostě nebrzdilo. Z auta vylezl úplně vycukanej.
Tolik pro ty, co si myslí že řídit F1 je sranda. Není.
Viděli jste díl TOPGEARu kde si zaplatili tým Renault, který přijel se současným vozem kterým tehdy vyhrával Alonso k nim na testovací dráhu?
Tak do formule posadili Hemonda. Hemonda který je zvyklý řídit ty nej supersporty na světě, takže rozhodně není žádné ořezávátko...
No tak pokud jste to viděli, tak hemond měl zprvu ohromné potíže vůbec se rozjet. Když se mu to asi na podvanáctý povedlo a začal kroužit, tak jel tak pomalu že vůbec nedokázal zahřát pneumatiky a brzy na provozní teplotu, následkem čehož udělal několik hodin a říkal že to prostě nebrzdilo. Z auta vylezl úplně vycukanej.
Tolik pro ty, co si myslí že řídit F1 je sranda. Není.
uzivatel000232
11:53 03.08.2011 XXX
Briatóre máš pravdu: Formule 1 je přetechnizovaná a zbohatlíci jako jsi ty jsou přezbohatnutý.
Co s tím budeme dělat?
Co s tím budeme dělat?
jirka
11:09 03.08.2011 XXX
Nevěřim tomu co čtu - jestli se někomu zdá, že je v F1 něco jako autopilot tak je u mě blázen. Technologie udržující auto na dráze jen pomáhají (a každýmu víceméně stejně) takže je zase na pilotovi, jak zařídí, aby se dostal přes toho před sebou... A že maj KERS (kterej jak tu někdo píše byl vymyšlenej pro normální auta) - no jasně, ale jejich snahou je ten systém udělat více efektivní (lehčí, silnější, variabilnější). Jestli tohle neni pokrok, tak co? A že sou tratě bezpečnější může občas znamenat i to, že více "tolerují" chyby. Upřímě, podle mýho je třeba Nordschlaife absolutně špičková trať co do profilu, náročnosti a vůbec, ale nemyslim si, že by tam měla jezdit formule, protože to nestojí za to, aby se tam někdo zabil (což hrozí)... Mě se tahle sezóna líbí jako už dlouho ne a abych řek, že sem se u závodů na Hungaroringu bavi - o tom se mi nikdy nezdálo. A letos sem se bavil královsky. Takže - pane Briatore, zalezte do díry a nevystrkujte hlavu - máte na ní totiž nasrá.. howg
g0dlike
10:21 03.08.2011 XXX
je to těžký, někdo si stěžuje na to, že F1 by měla být kolébkou moderních technologií a např. zmrazení vývoje motorů tomu brání...někdo zase naopak. Samozřejmě dřív to bylo o něčem jiném, vývoj šel stále dopředu a bylo stále co vymýšlet. Dnes jsme se ale dostali do stádia, kdy je dost složité a nákladné přijít s něčím novým. Z části díky pravidlům samozřejmě. F1 je stále skutečnej highend v motorsportu, ale bohužel se to podepsalo i na nudnosti např. loňské sezóny. Na tu letošní si ovšem zatím v žádném případě nemohu stěžovat. Jistě, každý by chtěl zpět souboje z dob minulých, staré okruhy apod. Někdo by dokonce nejradši dal všem pilotům téměř identické vozy... Ale přeci jen spousta z nás fandí i stájím, nikoli pouze pilotům a já se každej rok těším na to, s jakou finesou týmy pro novou sezónu příjdou.
uzivatel000729
07:36 03.08.2011 XXX
F1 je dneska k jezdcům dost benevolentní.Třeba v oblasti bezpečností tratí.Stačí si porovnat některé tratě dnes a třeba před 10i-15i lety...hlavně pak první zatáčky.Tam kde byl kdysi štěrk,je dneska velký betonový plac.Při startech toho 1/4 jezdců ráda využije a někdy díky toho můžou získat pozici.To samé v některých úsecích,kde byl původně "přírodní" povrch....takový výjezd z Eau Rouge je ideálním příkladem.
Souhlasím s názorem na DRS.Neříkám,že to je špatný nápad,ale mohli s jeho využitím trošku zapracovat.Ano,předjíždí se víc,ale ve většině případů v zóně DRS.Tím souboje ztrácí veškeré kouzlo a napětí.Stačí se držet 75% okruhu za protivníkem...a pak z něj udělat neschopného troubu.Možná kdyby byla zakázaná kombinace DRS a KERS,tak by závodník bránicí svou pozici měl alespoň nějakou šanci (při využití KERS).
Ideálním příkladem byl závod v Kanadě.A nepíšu to jen proto,že je Schumi můj favorit.Na Buttona neměl,ale Webbera by udržel za sebou až do konce.V technických částech si ho zkušeně hlídal,ale na rovinkách neměl šanci.Webber si chytře počkal na předposlední kolo,vyvezl se,použil DRS a KERS a bylo hotovo.V posledním kole je DRS zakázáno,takže Schumacher neměl žádnou šanci,i když byl za ním pod jednu vteřinu.
A v poslední řadě pak fakt,že se jezdci už nesoustředí na soupeře před sebou,spíše jako na úsporu pneumatik,paliva,převodovky,motoru...Po kolizích se těžko vrací do závodu,protože jsou ve "stíhacích" jízdách dost omezováni životností pneumatik...Mám rád F1,ale mrzí mě,že je čím dál více vyumělkovaná.Začíná to připomínat přeplácaný kýč.
Souhlasím s názorem na DRS.Neříkám,že to je špatný nápad,ale mohli s jeho využitím trošku zapracovat.Ano,předjíždí se víc,ale ve většině případů v zóně DRS.Tím souboje ztrácí veškeré kouzlo a napětí.Stačí se držet 75% okruhu za protivníkem...a pak z něj udělat neschopného troubu.Možná kdyby byla zakázaná kombinace DRS a KERS,tak by závodník bránicí svou pozici měl alespoň nějakou šanci (při využití KERS).
Ideálním příkladem byl závod v Kanadě.A nepíšu to jen proto,že je Schumi můj favorit.Na Buttona neměl,ale Webbera by udržel za sebou až do konce.V technických částech si ho zkušeně hlídal,ale na rovinkách neměl šanci.Webber si chytře počkal na předposlední kolo,vyvezl se,použil DRS a KERS a bylo hotovo.V posledním kole je DRS zakázáno,takže Schumacher neměl žádnou šanci,i když byl za ním pod jednu vteřinu.
A v poslední řadě pak fakt,že se jezdci už nesoustředí na soupeře před sebou,spíše jako na úsporu pneumatik,paliva,převodovky,motoru...Po kolizích se těžko vrací do závodu,protože jsou ve "stíhacích" jízdách dost omezováni životností pneumatik...Mám rád F1,ale mrzí mě,že je čím dál více vyumělkovaná.Začíná to připomínat přeplácaný kýč.
wrt
06:20 03.08.2011 XXX
no neviem čo je športové na neustálom šliapaní na spojku a háčkovaní rýchlostí. Na druhej strane volant obsypaný gombíkmi je rovnaká vtákovina. Briatore má pravdu v tom, že by sa malo vychádzať z toho čo potrebujú jazdci, aby mohli podávať maximálne športové výkony a rešpektovať technický pokrok v automobilizme. Súťaž v stláčaní tlačítok by mali nechať puberťákom.
jelens
03:14 03.08.2011 XXX
NEJVETSI ZOUFALSTVI JE KERS, PROTOZE TO BYLO UDELANY PRO NORMALNI AUTA, TAK NECHAPU PROC TO CPOU DO F1. DRS JE DALSI NESMYSL, PROTOZE TO ZASTAVI VYVOJ. NEJLEPSI CO MUZOU UDELAT JE PLACATEJ SPODEK OD ZACATKU AUTA DO KONCE SASI, SIROKY GUMY, SIROKY KRIDLA - AT SE MUZE PREDJIZDET, TANKOVANI PALIVA JEDNOU ZA ZAVOD A NECHTE JE JET!
SEMIAUTOMATICKY PREVODOVKY BYCH TAKY ZRUSIL, TAM SE UKAZE KDO UMI A NEUMI. To jen mezi nama, FIA to nerikejte!!!
SEMIAUTOMATICKY PREVODOVKY BYCH TAKY ZRUSIL, TAM SE UKAZE KDO UMI A NEUMI. To jen mezi nama, FIA to nerikejte!!!
Cikki
01:31 03.08.2011 XXX
Sice ho nemám rád, ale má pravdu...
Hlavní je šampionát jezdců, přičemž už nezáleží až tak moc na schopnostech jezdce...
snad jediné hodiny na špičce byly měl Hamilton v Maďarsku... jinak všichni jezdi tak čistě a skoro bezchybně... pamatuju si doby, kdy trochu více přidal jezdec na plyn a už ho to bralo do smyku...
jinak taky čerpám z vlastní zkušenosti, do hry Rfactor jsem si stáhl mod 2010, který byl až moc lehký, tak jsem si stáhl mod 2007 a už to není až takové jednoduché...
Hlavní je šampionát jezdců, přičemž už nezáleží až tak moc na schopnostech jezdce...
snad jediné hodiny na špičce byly měl Hamilton v Maďarsku... jinak všichni jezdi tak čistě a skoro bezchybně... pamatuju si doby, kdy trochu více přidal jezdec na plyn a už ho to bralo do smyku...
jinak taky čerpám z vlastní zkušenosti, do hry Rfactor jsem si stáhl mod 2010, který byl až moc lehký, tak jsem si stáhl mod 2007 a už to není až takové jednoduché...