DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh očekává, že úprava pravidel týkajících se využívání výfukových plynů může jeho týmu v kvalifikacích pomoci významně stáhnout náskok svého největšího soupeře.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
McMatej
19:24 16.06.2011 XXXA co třeba takhle.
RedBull při kvalifikaci fouká víc než ostatní týmy a proto je v kvalifikaci výrazně lepší.
V závodě fouká podobně jako ostatní TOP týmy a proto je jeho závodní rychlost srovnatelná.
Takže když odstraníme foukání, v závodě se rychlost moc nezmění a v kvalifikaci bude vzhledem k ostatním týmům stejně rychlý jako v závodě. -
Speed
18:47 16.06.2011 XXXČerpám ze zahraničních zdrojů dávat je tady nebudu nebylo by to fér vůči redakci.Jinak jeden ten zdroj přišel s myšlenkou ,že Rb sice fouká celkem málo ,ale postihne je to spíš kvůli sklonu.Takže u Rb se zřejmě budou zabývat upravou sklonu + všechno s tim spojene.-
-
-
-
Lojzko
09:45 17.06.2011 XXXÁno, má ho preto RB väčší, aby na difuzor nemuseli toľko fúkať ako Mclaren, lebo sklon 5 stupňov a využvanie výfukových plynov fúkaných na difuzor súčastne, len posilujú Venturiho efekt. Čím je totiž uhol menší, tým viac plynov musí ísťť do difuzora, aby prísavný efekt bol ronaký.(Viď. Termodynamika plynov).
-
-
-
-
-
elrik
17:32 16.06.2011 XXXvidim, ze sem zas zavitalo plno odborniku na aerodynamiku a celkove vykon F1. tak mi prozradte pro kterou staj aspon delate, ze tu tak erudovane dokazete odhadnout, ze McL s tou pul sekundou keca
nebo z jakych duveryhodnych zdroju aspon cerpate. rad se priucim.
pozn. prenosy na TV Nova nebo STV neberu jako hodnoverny zdroj technickych informaci -
-
Cikki
14:40 16.06.2011 XXXA to je prostě dáno, že v této sezóně má být RedBull nejlepší?
RedBull měl výhodu v předním křídle, tuto výhodu ale McLaren smazal (možná dokonce překonal). Pak se zjistilo, že RedBull má výhodu v těch výfucích a proto jsou rychlí v rychlých zatáčkách. A McLaren (Hamilton) měl na pole position v Monte-Carlu.
A co když McLaren má větší přítlak než RedBull, ale u RB to zase vynahradí ty výfuky?
Nedávno jsem četl, že RB používají "opožděný zážeh" jen v kvaldě, protože to bere hodně paliva. A v závodech jim Mclaren hodně dělá dusno.
Takže v podstatě ten triumf RedBullu pro kvalifikace FIA zakáže a rozdíly mezi Top týmy budou přibližně stejné jako v závodě.
Docela bych tomu i věřil, co říká Whitmarsh
-
-
Speed
12:17 16.06.2011 XXXSpiš mě zaráží ,že Mcl neuvádí jednu věc oni mají zadní křidlo na závod a RB mají zadní křídlo na kvalifikaci.Až si někdy myslím ,že by mohly 2-3 desetiny obětovat spíš na závod zřejmě se už na to možná připravují.Jinak to ,že Rb něco chystá neznamaná ,že ostatní nechystají nic. -
uzivatel000152
15:47 16.06.2011 XXXFIA si dělá ze sportu a z veřejnosti vyloženě legraci. Na jedné straně blábolí o využívání energie z Kersu, který je dle některých odborníků drahý a neekonomický, a využívání výfukových plynů, jim zase nevoní. Na jedné straně blábolí o nutnosti snižování "nákladů" a každý rok, teď už i během roku, mění technická pravidla, dále chtějí měnit motory a každá tato změna musí stát neporovnatelně více už i na vývojových nákladech. Prostě, koncepce veškerá žádná, jen momentální výlevy "kreativity". -
uzivatel000249
14:40 16.06.2011 XXXzasa nesleduhješ F1, ale asi nejaké plátky ... McL mal v Kanade krídlo na dážď, RB na kvalifikáciu ... -
Speed
16:14 16.06.2011 XXXTolik nesmyslů s plusovými body se hned tak nevidí.
Čili Newey extrémně oseká bočnice na tolik ,že se tam nevejde plnohodnotný kers a nemá to žádný význam? Extrémní vykrojení zadní části nemá význam?
Mcl nikdy nemůže využít plnohodnotný systém předního křídla.Vzhledem k tomu ,že nemůžou na tolik naklopit podlahu.Jestli tím Rb ztratí tak to bude kvůli tomu ,že motor Renault není tak dobrý jako motor Mercedes a tím foukáním ,které mimochodem tušim autosport odhadl na 35% oproti 90% u Renaultu kompenzují slabší výkon.Mcl není nijak špatný to v žádném případě ,ale po stránce Aero ztrácí.Newey není nazýván aero mágem pro nic za nic.Mimochodem v rychlých zatáčkách je lepší i v závodě Lewis říkal ,že by ho mohl předjet ,ale v té rychlejší pasáži mu vždycky poodjel.Mcl může porazit Rb ,ale přez Aero to spiš nebude. -
Lojzko
16:50 16.06.2011 XXXNerozumieš písanému textu. Ak u všetkých po zmene pravidiel, krorí používali fúkaný difuzor, ho používať nebudú môcť a boli to archy Noemove, lebo vďaka nemu sa udržali na trati, budú od VC Anglie pomalšie ako RB7, lebo tento mnopost je aerodynamicky čistý a umožní ešte väčší handicap oproti ostatným monopostom, lebo zisk z fúkaného difuzora bol skoro rovnaký u všetkých, ktorý ho využívali. Testované prvky Red Bullom pred VC Monaca už chceli využívať v Monacu, lebo Williams, HRT, a Virgin chystali bojkot závodu. Nakoniec FIA rozhodla o zákaze fúkaného difuzoru a mapingu motora od konca r. 2011, neskôr to zmenila od VC Anglie ! Komprédo !