DISKUZE K ČLÁNKU Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %

Nacházíme se na prahu přelomové sezóny Formule 1, v níž začínají platit nová technická i sportovní pravidla. Kvůli nim muselo 10 týmů začít s návrhem monopostů od nuly. V článku přinášíme několik čísel z jejich vývoje.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 09.02.2022 21:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 09.02.2022 09:24
F1 mě naučila netěšit se na další sezonu a být… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 09.02.2022 09:51
Zvýšený přísavný efekt se mi vůbec nezamlouvá a… »
» grol2 (Hlasovali 3 lidé) 09.02.2022 10:12
Až tu redukovanou ztrátu přítlaku uvidím, pak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Mattiacci 21

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
A Mattiacci jde k Whitmarschovi.

+ 0 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.249.XXX
Lando a McL prodlužují spolupráci minmálně do roku 2025

+ 0 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.249.XXX
Zatím 11

+ 0 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
O podrobnostech se nezmiňoval nikdo. Ani do hrudi se zatím ještě nikdo nemlátil.

+ 0 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.249.XXX
Nemyslím si, že by někdo pouštěl schválně z týmů info o tom, jak budou mít agresivní monoposty do médii. Ale jinak Flávio to řekl nedávno: FIA a Liberty si myslí, že dokáží týmy přechytračit a dostat je pod kontrolu, to se dělo před 15/20 lety, poté si týmy už začali s FIA a nyní i Liberty pouzé hrát.

+ 0 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

62.209.230.XXX
Přesně. Konstruktéři týmů udělají všechno pro to aby ztráta přítlaku za autem byla co nejvyšší.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Flaviová reklama?

+ 0 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.249.XXX
FIA zdá se, že stále tápe v tom, jak na týmy. V současnosti týmy dokáží simulovat opravdu vše a není divu, že ztráty, které se očekávali nakonec ani nastat nemusí. Je potřeba, aby FIA opravdu změny pravidel techniky řešila dopodrobna a dlouhodobě, nikoliv různé rychlé nápady. Jinak zahraniční zdroje mluví o tom, že nejagresivnější monopost letos by měla mít Alpina

+ 0 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Snad máš pravdu. Tehdy se ground efektu dosahovalo použitím bočních lišt kolem šasi a ty se přejetím přes nerovnosti ulamovaly. Pak vozy ztratily přítlak a při zvednutí čumáku měly vlastnost se nadnášet a tím jezdec samozřejmě ztrácel kontrolu nad vozem. Bylo to hodně nebezpečné. A obávám se, že k podobným jevům bude docházet i letos a ještě o tom hodně uslyšíme.
Slušelo by se připomenout, že s tímto typem přítlaku v F1 přišel Colin s vozem Lotus 78.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.96.XXX
Tady ten princip bude fungovat jinak a hlavně nepůjde do žádného extrému... Tehdy vozy brousily dráhu, to teď absolutně nehrozí...

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
grol2

grol2

193.8.87.XXX
Až tu redukovanou ztrátu přítlaku uvidím, pak uvěřím.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Zvýšený přísavný efekt se mi vůbec nezamlouvá a obávám se, že znehodnotí závodění. Vozy budou ještě více jezdit jako po kolejích, ale běda jak přejedou přes nějakou nerovnost. Při ztrátě přísavného efektu budou mít vozy tendeci se vznést do vzduchu a to může být hodně nebezpečné.
Právě kvůli tomuhle nebezpečí byl přísavný efekt zakázán a to ještě nebyly tak vysoké salámové obrubníky jako dnes.

+ 3 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
F1 mě naučila netěšit se na další sezonu a být pak raději příjemně překvapen, nicméně letos musím uznat, že jsem minimálně hodně zvědavej.
Nejvíc jsem asi zvědavej na změny aera. V roce 2009 byl nastaven správný směr omezování aera, který byl posílen ještě v 2014. Po roce 2017 to šlo všechno do kopru a předjíždění bylo čím dál těžší. Jsem zvědavej, jak moc se to letos zlepší 03

+ 4 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu