Neskutečná smůla zkazila Red Bullu plány

Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

RED BULL – REVIEW; Černá neděle pro Red Bull, tak by se dal nazvat závod v Singapuru. Oba jezdci měli větší porci smůly, než je obvyklé. Doplatil na to hlavně Mark Webber, který po penalizaci přišel o dobré umístění a po selhání brzd ani nedokončil. Vettel mířil na stupínek nejvyšší, plány mu ale zkazil trest za rychlou jízdu v boxech.

Sebastian Vettel, 4.

Start ze špinavé strany trati nebyl moc povedený, ale než přišla penalizace, byl to pro mě dost dobrý závod. Je trochu otazník nad tím, za co jsem byl potrestán, myslím tím, že jsem neměl důvod na to až tak tlačit. Věděli jsme, že Lewise zastávkou nepředjedeme, prtože on zůstával na trati déle, takže jsem byl překvapený, když jsem dostal tu zprávu do rádia. S brzdami jsme byli na limitu, sundával jsem nohu z pedálu dřív, než obyčejně a brzdil jemněji, když jsem byl mezi vozy. Občas jsem musel trochu poodjet, abych je ochladil, než jsem začal znovu vyvíjet tlak. Vždycky musíte naslouchat svému vozu. Co se šampionátu týče, myslím, že historie ukázala různé scénáře. V dalších závodech budeme mít podobný přístup – snažit se o pole position a vítězství. Je to velmi přímočaré.

Mark Webber, nedokončil

Měli jsme podezření na problém s brzdami, takže když jsem přijel na svou zastávku v boxech, kluci provedli vizuální kontrolu. Zdálo se jasné, že budu pokračovat, ale poté přišlo selhání a odstoupil jsem. Chlapi udělali, co mohli, myslím, že jsme byli pár vteřin od odstoupení, než přišlo selhání, takže jsme zklamaní. První kolo bylo trochu divoké, jak byste na městském okruhu čekali, a měli jsme malý souboj s Fernandem v sedmé zatáčce, oba jsme byli širocí. Asi o devět kol později jsem musel nechat Fernanda projet, ale Glock byl bohužel mezi námi, takže jsem ho musel pustit také. Můj závod byl od té chvíle poznamenán. Myslel jsem si, že incident byl oboustranný, ale stewardi rozhodli, že musím pustit Fernanda a Glocka před sebe, takže jsem ztratil výsledek tvrdé práce z prvního stintu. Podle mě to byl tvrdý trest, Kimi udělal ve Spa něco podobného a prošlo mu to. Chtěl bych poděkovat chalpům v garáži za tenhle víkend – jsou úžasní a to je důvod, proč jsme druzí v poháru konstruktérů. Držím palce, abychom letos dokončili vysoko.

Christian Horner, šéf týmu

Dnešek je jedno velké zklamání, bohužel přinesl spoustu incidentů. Ani jeden ze závodníků neměl dobrý start, což se ani na špinavé starně trati nedalo čekat, a Rosbergovi se povedlo dostat před Sebastiana. Byla škoda, že Mark musel pustit Glocka s Alonsem po širokém výjezdu ze sedmé zatáčky. Sebastian dostal penalizaci a poškodil si difuzer o obrubník – a přes to všechno dovezl auto na čtvrtém místě po opravdu skvělé závodní jízdě. U Marka jsme měli starosti s opotřebením jeho brzd, takže jsme ho povolali k zastávce o pár kol dřív a provedli vizuální bezpečnostní prohlídku. Na pohled vypadaly oba brzdové disky a destičky dobře, vyčistili jsme chlazení brzd od nečistot. Po zastávce se opotřebení začalo zhoršovat a zrovna jsem se ho chystali zavolat, když se objevilo selhání disku.

 

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu