Sauber dosáhl průlomu - podle Ericssona už ví, jak na pneumatiky

Marcus Ericsson během kvalifikace v Mexiku | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber podle Marcuse Ericssona dosáhl v posledních závodech průlomu v práci s pneumatikami, což se projevilo na jeho lepší výkonnosti na dráze.

O minulém víkendu v Mexiku v kvalifikaci Saubery porazily oba Haasy a v neděli jezdil Ericsson téměř půl závodu na bodech, než nasazení virtuálního safety caru o svou pozici na dráze přišel, protože ostatní se při průjezdu boxovou uličkou a přezouvání zdrželi proti vozům na dráze kratší dobu.

Švéd pak sice odstoupil kvůli "technickému problému v oblasti vnitřní části zadního zavěšení," poukázal ale na vzestup výkonnosti díky lepšímu pochopení nových širších pneumatik: "Jsou letos konzervativnější, nemají takové špičky a tolik nedegradují. Stále však mají drobné okno, kdy fungují nejlépe a kdy poskytují tu nejlepší přilnavost."

"Můj pocit je takový, že jsme celý rok dělali chybu, nepracovali jsme s nimi tím nejlepším způsobem. Teď jsme v posledních závodech přišli na některé věci, jež nám hodně pomohly to zlepšit. Je to všechno o teplotách a o řízení teplot pneumatik," pokračuje pro Autosport Ericsson.

"S pneumatikami jsme pracovali odlišně, s trochu jinými teplotními rámci, a zdá se, že nám to celkem dost pomohlo. Pro nás jde o velký průlom," pochvaluje si pilot, který má šanci na setrvání u švýcarského týmu i příští rok - na rozdíl od Pascala Wehrleina, jehož zřejmě nahradí talent Ferrari Charles Leclerc.

Marcus Ericsson před Sebastianem Vettelem | foto: Sauber Motorsport AG

Sauberu ale také pomohlo snížení hmotnosti vozu a lepší využívání loňské pohonné jednotky z Maranella: "Z mé strany jsme z vozu po Malajsii dostali 7 kg. To je celkem dost času v každém kole - v závislosti na okruhu dvě či tři desetiny."

"Také po stránce motoru nám kluci Ferrari pomohli z něj dostat trochu více. Stále mám ten stejný motor, dokážou z něj ale ždímat trochu více," pochvaluje si Ericsson, jenž cítí, že měl v Mexiku na body.

"Start závodu byl opravdu dobrý a první stint byl fakt konkurenceschopný. Jezdit prvních 30 kol v první desítce bylo skutečně fajn. Zastávku v boxech jsme dobře načasovali. Pak ale došlo pro nás v nejhorší možný okamžik na virtuální safety car, což nám zničilo závod.

Přišli jsme o místa vůči McLarenům a Massovi. Bez toho si myslím, že bychom si pozici udrželi a že bychom bojovali s Fernandem o 10. příčku až do konce závodu. Je to škoda, ale tak už to někdy chodívá. Cítím, že jsme udělali všechno správně, jen jsme neměli štěstí," dodává pilot Sauberu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy