Rozhovor se šéfem Renaultu: Lekce ze Silverstone, vyhlídky pro Maďarsko

Kevin Magnussen s Remaiůte, RS16 | foto: Renault Sport F1

Šéf závodního týmu Renault F1, Frederic Vasseur, se ohlíží za závodem i testováním v Silverstone. Hovoří o lekcích, které dostali, a také o vyhlídkách před nadcházející Velkou cenou Maďarska.

Co jste se naučili ve Velké ceně Británie?
VS:
Z mnoha pohledů pro nás nešlo o dobrý víkend. Rychlost nebyla nikterak fantastická a my jsme během závodu také měli několik incidentů. Naše spolehlivost nebyla taková, jakou bychom si přáli, a v boxech došlo k chybě, která poškodila naší strategii. Víme, ve kterých oblastech se potřebujeme zlepšit.

Co se přihodilo během té zastávky v boxech v Silverstone?
VS: Šlo o lidskou chybu. Všechny týmové zastávky vykonáváme a cvičíme opakovaně, neexistuje však žádný tým v boxech, který nedělá chyby. Když o tom přemýšlíte, tak je opravdu úžasné, že je možné nadzvednout auto, vyměnit všechna čtyři kola a dát ho dolů během dvou sekund. Neustále pracujeme na tom, abychom naše zastávky zrychlili, a chápeme, co se v tomto ojedinělém případě pokazilo. Změnili jsme proces, abychom zajistili, že se stejná věc už znovu nepřihodí.

Co jste se během testu naučili?
FV: Britské počasí užitečné nebylo, to je jisté. Sergej Sirotkin pro nás ve voze opět odvedl dobrou práci, i když v Silverstone čelil většinou dešti. Dokázali jsme s Jolyonem odjet více kol, a i když jsme nedokončili celý program a vyhodnocování, které jsme chtěli, tak jsme přesto během testu získali dobou základnu znalostí.

Renault během Velké ceny Británie díru do světa neudělal, pohyboval se na chvostu pole závodníků | foto: Renault Sport F1

Co se s autem stalo na samotném konci testování?
FV: Začalo hořet. Zdá se, že příčinou byl únik hydrauliky. Pochopitelně prošetřujeme to, co se přihodilo. Naštěstí k tomu došlo v posledním kole dne, kdy se auto vracelo do boxů, takže jsme mohli dokončit všechno, co jsme ten den mohli. Jolyon neměl žádný problém a oheň byl brzy uhašen.

Na co se tým soustředí?
FV: Pro tuto sezónu stále připravujeme novinky, ale je pravdou, že většina našeho vývoje se soustředí na rok 2017. Během testu v Silverstone jsme měli mnoho dílů, které mají zvýšit výkonnost letošního auta, a nebýt toho počasí, tak bychom tam vyzkoušeli mnohem více testovacích verzí.

Letos je to celé o vývoji týmu, o udržení soustředěnosti a završení všech detailů, abychom znovu mohli dosahovat lepší výkonnosti, na které všichni pracujeme. Stále na dráze ve všech závodech, kterých se zúčastníme, bojujeme o každou pozici. Pozitivní je to, že i když se nedostavují výsledky, tak je tým stále pozitivní. Všichni tvrdě pracují a chtějí se dostat do pozice, kdy bychom mohli dosahovat výsledků. Oba týmy v Enstone a ve Viry se skládají ze závodníků. Dostaneme se tam, kam potřebujeme.

Renault je zvědavý, co jim Esteban Ocon prozradí o své zkušenosti s aktuálním Mercedesem | foto: Pirelli

Jaká je strategie pro vývoj Estebana [Ocona]?
VS:
Esteban s námi odjel v Silverstone první trénink a s Mercedesem měl napilno během dvou dní testů. Prověříme tedy, co nám bude moci říci o svém zážitku! V rámci jeho sezónního programu máme v plánu jej nechat znovu odjet první trénink v Maďarsku.

Jaké jsou vaše vyhlídky v Maďarsku?
Fred Vasseur:
Během testu v Silverstone jsme dosáhli slušný pokrok a máme dva jezdce, kteří jsou vysoce motivováni k tomu, aby dosáhli dobré výsledky po velmi frustrující předchozí velké ceně. Neexistuje tedy nic, kvůli čemu bychom nemohli odvést dobrou práci.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy