Hamilton byl první po úvodních kolech druhého tréninku, ale později musel zastavit na trati krátce poté, co se vynořil z boxů. Hlásil týmu, že zhasl motor a nemohl řadit. Mercedes hned zkoumal potíže na voze.
Pilot Stříbrných Šípů byl nakonec přes problémy s motorem ve druhém tréninku nejrychlejší, lídr šampionátu a týmový kolega Rosberg ztratil jen 0,028 sekund. Svůj nejrychlejší čas 1:34,508 zajel Hamilton na středně-tvrdých pneumatikách. Rosbergovi se podařilo dokončit plánovaný program, zvládl ujet 35 kolem, oproti tomu Hamilton jenom 14. Pro Němce by to mohla být výhoda, protože si v tréninku už zvládl vyzkoušet simulaci závodu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že byl problém s tlakem oleje na Hamiltonově autě. Brit je opatrný na to jaký vliv bude mít výpadek jeho závodní simulace na celý závodní víkend v Silverstonu. "Vypadá to tak, jasně," řekl Hamilton.
Když mu byla položena otázka, jestli se spolehlivostí cítí dobře v tomto roce, odpověděl: "Nemůžu to ovlivnit. Ať už jsme dnes měli problémy jakékoliv, je to pro mě stále celkem dobré. Ztratil jsem dobrých dvacet kol, abych zjistil, jak se auto reaguje s větším množstvím paliva," vysvětlil Hamilton.
Angličan si myslí, že bude muset dohnat ztracený čas. V sobotu ráno při třetím tréninku bude mít jen hodinu na přípravu kvalifikace. Připouští, že má omezený čas, aby se dozvěděl důležité informace o okruhu, a že bude muset upravit svůj program: "Co mohu udělat, je zřejmě kompromis, změnit nastavení mého auta a uvidíme, jak to dopadne při tréninku. To, že jde o domácí závod, není žádný velký rozdíl."
Navzdory otázkám o dnešním problému věří Hamilton, že může mnohem více získat od Mercedesu v sobotu. "Nevím, jak jsme na tom s přehříváním pneumatik, zda budou odcházet dříve přední nebo zadní. Na změny se podíváme před závodem, jaký rozdíl tvoří nastavení, ale je to v pořádku," dodal jezdec Mercedesu.