Nový okruh v Sakhiru nabízí dlouhé rovinky a převážně ostré zatáčky, míst k předjíždění by však mělo být více, než na jiných okruzích. Teplota se očekává kolem 50°C, ale ještě větší obavy má padock F1 z písečných bouří a písku jako takového vůbec.
Ten by totiž mohl vytvořit na dráze nestejnoměrnou vrstvu, což by mimo ideální stopu mohlo výrazně zkomplikovat situaci při tvrdém brždění ve chvíli útoku na pozici soupeře, a to především při předjíždění na konci rovinek na brzdy.
Avšak kromě snížení přilnavosti pneumatik může být písek příčinou různých jiných technických problémů, a tím i snížení prozatím až obdivuhodné spolehlivosti letošních monopostů již od prvních závodů sezony.
Velké úsilí budou mechanici věnovat izolaci velmi citlivých elektronických komponentů před prachovými součástkami a zvýšené nároky budou kladeny i na vzduchové filtry, které budou mít za úkol ochránit těžce zkoušené motory před mechanickými problémy.
Největší obavy však panují především z možných písečných bouří, které jsou v místě konání tradičním jevem. Ty by mohly v době závodu výrazně zvýšit riziko havárií a hromadných kolizí.
Ale Formule 1 se vydala do neznámých končin a nejschopnější konstruktéři se zabývají řešeními, jak úspěšně eliminovat pro současnou F1 nezvyklé vnější podmínky a vedení závodu zase jistě vezme v potaz z nich plynoucí možná nebezpečí...
Foto: Archiv
Obavy budí písek a písečné bouře
Víkendový závod přinese vzrušující debut nového pořadatele, ale dost možná i nezvyklé problémy.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton