Konstruktéři se zaměřili na převodovky

Jednu z nejdramatičtějších změn mezi loňským a letošním Ferrari na první pohled neuvidíte.

Ba ani na druhý, mechanici by vám museli sundat kryt motoru nového F2004 a ani tak byste nic pořádně neviděli. Stáj z Maranella totiž bude používat v letošním roce další vývojový stupeň převodovek, které jsou prakticky součástí bloku motoru.

Hlavní konstruktér stáje Rory Byrne při včerejší prezentaci vozu prohlásil: „Největší změny jsou uvnitř.“

Že je to otřepaná fráze? Možná, ale další slova dokázala, že Ferrari je o krok dále například před převodovkou týmu Toyoty. Japonci připravili taktéž novou převodovku, jejíž obal je vyroben z titanu.

„V minulosti používalo Ferrari titanovou převodovku pro přenos síly z motoru na zadní kola, ale nyní máme hybridní slitinu,“ řekl Jihoafričan. „To je další krok na cestě k efektivitě a redukci váhy. Uvnitř jsme použili také mnohem více kompozitních materiálů.“

Zatímco však Ferrari pracovalo na snížení hmotnosti použitím moderních materiálů, McLaren údajně již v novém MP4-19 testuje revoluční převodovku s dvojitou spojkou, která by měla umožnit řazení bez poklesu výkonu...


Foto: Archiv

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy