Ba ani na druhý, mechanici by vám museli sundat kryt motoru nového F2004 a ani tak byste nic pořádně neviděli. Stáj z Maranella totiž bude používat v letošním roce další vývojový stupeň převodovek, které jsou prakticky součástí bloku motoru.
Hlavní konstruktér stáje Rory Byrne při včerejší prezentaci vozu prohlásil: „Největší změny jsou uvnitř.“
Že je to otřepaná fráze? Možná, ale další slova dokázala, že Ferrari je o krok dále například před převodovkou týmu Toyoty. Japonci připravili taktéž novou převodovku, jejíž obal je vyroben z titanu.
„V minulosti používalo Ferrari titanovou převodovku pro přenos síly z motoru na zadní kola, ale nyní máme hybridní slitinu,“ řekl Jihoafričan. „To je další krok na cestě k efektivitě a redukci váhy. Uvnitř jsme použili také mnohem více kompozitních materiálů.“
Zatímco však Ferrari pracovalo na snížení hmotnosti použitím moderních materiálů, McLaren údajně již v novém MP4-19 testuje revoluční převodovku s dvojitou spojkou, která by měla umožnit řazení bez poklesu výkonu...
Foto: Archiv
Konstruktéři se zaměřili na převodovky
Jednu z nejdramatičtějších změn mezi loňským a letošním Ferrari na první pohled neuvidíte.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton