Nejlepší trať pro KERS? Monako!

Rosberg, Nico | foto: Williams F1 Team

Williams neustále usilovně pracuje na vývoji svého systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a chce jej "co nejdříve" nasadit do závodů.

KERS má obecně menší dopad na Formuli 1 než se očekávalo - většina týmu vzala v potaz jeho nevýhody z pohledu celkové výkonnost, zvláště narušení rozložení hmotnosti monopostu, které eliminuje výhody z dočasného navýšení výkonu.

V průběhu sezóny jej nasazovalo čím dál tím méně týmů, věrnost mu zachovaly pouze dva týmy: McLaren a Ferrari. Ale Williams se svým unikátním systémem založeným na principu setrvačníku (s integrovaným elektromotorkem, neukládá energií do baterií) zůstává nadšeným fanouškem této technologie.

"Stále na tom pracujeme tak usilovně, jak je to jenom možné, abychom mohli KERS nasadit do našeho FW31," říká technický ředitel Sam Michael. "Vyvíjíme jak systém založený na setrvačníku, tak i systém založený na bateriích. Více úsilí za posledních 18 měsíců jsme ale věnovali setrvačníku. Ve spolehlivosti děláme každý týden pokroky. Chtěli bychom ho mít v závodním voze co nejdříve - nenasadíme ho však, pokud nebude zcela spolehlivý."



Nutno podotknout, že setrvačníkový KERS vyvíjený Williamsem je mnohem lehčí než baterie, jež používá konkurence k uchovávání energie, proto v případě jeho nasazení tým nemusí sáhnout k tak velkému kompromisu mezi výkonem a rozložením hmotnosti.

Přesto podle Michaela jednoznačnou výhodu poskytne pouze na některých okruzích: "Na rychlejších tratích  jako je Silverstone vůz potřebuje v rychlých zatáčkách mít správné rozložení váhy. Pokud jedete s KERSem, hodně v těchto zatáčkách ničíte pneumatiky a v závodě pak hodně ztrácíte, takže nejlepší tratí pro KERS je pravděpodobně Monako."

Jak to však s KERSem Williamsu bude v příštím roce, je ve hvězdách. Týmy se v rámci FOTA dohodli na jeho zrušení příští rok v rámci úspory nákladů. Williams ale členem FOTA není, byl dočasně vyloučen za to, že podal regulérní (ne podmínečnou) přihlášku pro sezónu 2010.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy