Nemilosrdným vyhazovem Allana McNishe a Miky Sala po sezoně 2002 dala japonská stáj, a především její tehdejší šéf Ove Andersson jasně najevo, že v případě jezdců umí být nekompromisní a investice továrny nemohou plýtvat časem.
Toyota se rozhodla pro dvojici snoubící zkušenost a mladistvé nadšení. Olivier Panis je vyhlášen svými schopnostmi při vývoji vozu, které si velmi cenili u McLarenu během jeho roční pauzy na startovním roštu. Jeho týmový kolega Cristiano da Matta byl v roce 2002 šampionem amerického seriálu Champ Car.
V letošní sezoně žádný z pilotů nezářil, ale objektivně lze považovat za pravou příčinu nedostatky šasi TF103 a především žalostnou spolehlivost, obzvláště v první polovině roku. Tým sebekriticky tuto situaci přiznal a oba jezdce si ponechal i pro rok 2004. Navíc dvojici více loajálních pilotů se skutečnou vírou v konečný úspěch, by v dnešním startovním poli jen těžko hledal.
Přestože 37letý Panis nahlas o odchodu z F1 neuvažuje, pokud se nerozjede v letošní sezoně podobným způsobem jako Riccardo Patrese ve Williamsu v roce 1992, bude pravděpodobně uvolňovat závodní sedačku mladší generaci. Da Matta má větší pravděpodobnost setrvání u týmu z Kolína nad Rýnem, ale musí přidat především v kvalifikacích a zkušeného Francouze výrazně převýšit i v závodech.
Pokud nenastane ani jedna ze zmíněných situací, je více než pravděpodobné, že budou u Toyoty hledat jejich nástupce. A pravě s japonským týmem jsou spojována dvě jména zkušených a stále ceněných pilotů, Davida Coultharda a Ralfa Schumachera. Skot odchází po skončení sezony od McLarenu a mladší z bratrů Schumacherů zatím stále v jednání o nové smlouvě s Frankem Williamsem neuspěl.
Navzdory přiznanému snížení rozpočtu má stáj dostatek peněz k zaplacení jezdce, kterého si vybere, podobně jako v případě Pata Symondse, kterého odlákala od Renaultu.
Jestliže bude do výběru případného pilota zasahovat Ove Andersson, jenž nyní působí jako týmový poradce, bude to pro Davida Coultharda horší.
„Pokud by přišel k mým dveřím zaklepat Ralf a David, více bych se zajímal o Ralfa,“ prohlásil při odhalení TF104 bývalý šéf stáje.
Foto: Panasonic Toyota Racing
Andersson: Raději Ralf než David
Řeč je o možném jezdci stáje Toyota v roce 2005 a letech následujících.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton