BMW Sauber v Barceloně bez KERSu

Kubica, Robert | foto: BMW Motorsport

Tým se rozhodl systém pro rekuperaci kinetické energie dočasně z vozů vyndat, chce se raději soustředit na svůj nový aerodynamický balíček. Bez KERSu pojede BMW i v Monaku.

I když tým testoval nové aerodynamické prvky na povoleném testu na rovince, ve Španělsku je bude poprvé zkoušet na trati a tak nechce, aby KERS zkresloval dosažené výsledky. „Nebudeme mít v Barceloně v našich vozech KERS, protože přivézt aerodynamické úpravy a KERS dohromady nefunguje. Bude v autech pravděpodobně zase v Turecku,“ řekl šéf týmu Mario Thiessen.

Celkově je ale se systémem Thiessen spokojen: „Fungoval bezchybně. Pozitivní dojem zanechal i díky tomu, že pracoval i v monzunovém dešti v Malajsii. Nepoužíváme ho neustále kvůli konfiguraci vozu. Kvůli slickům a rozložení hmotnosti je potřeba mít hodně váhy nad přední nápravou a KERS je umístěn uprostřed a přidává hmotnost tam, nebo dokonce dozadu.“

Do Barcelony má BMW připraveny rozsáhlé úpravy na nose, bočnicích a zadním křídle spolu s menšími novinkami na předním křídle, krytu motoru a podlaze. Uvedení dvoupatrového difuzoru zatím není jisté.
Divoké odhady naznačují, že odlehčené šasi spolu s odlehčeným KERSem by mělo přinést úsporu až 20 kg hmotnosti. S největší pravděpodobností je ale přání otcem myšlenky podobně jako v případě 15 kg úspory u nového šasi Ferrari. Vzhledem k tomu, že týmy vůz od začátku navrhují pokud možno na limitu je i odlehčení o jeden nebo dva kilogramy velkým úspěchem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy