A testovací jezdci přijdou na buben

Badoer, Luca | foto: Scuderia Ferrari

Kdeže slavné časy jsou, mohou vzpomínat de la Rosa, Badoer, Klien, Wurz a další testovací piloti. V ne tak dávných dobách musely špičkové stáje angažovat dva testmany, aby zvládly svůj program přípravy. S omezováním nákladů dochází k redukci testů a příští rok to bude ještě výraznější.

Skupina FOTA, sdružující zástupce startujících týmů, včera v Brazílii prodiskutovala názory na testy a došla ke společnému závěru. Testy se budou omezovat ještě více!

Počet testovacích kilometrů se sníží o třetinu ze současných 30 tisíc na 20 tisíc.

Před startem prvního závodu budou k dispozici pouze čtyři pevně dané termíny, v průběhu sezony šest. Pokud některý tým ušetří ze stanoveného limitu nějaké kilometry, může je využít po sezoně libovolně.

Žádný tým nesmí v příštím roce použít víc, jak 25 motorů. Podle výpočtů potřebných agregátů pro závody a na žolíka, zbude pro testy 11 motorů.

Před závodem se na dráze nebude smět v daném roce testovat. Dotkne se to především okruhů v Barceloně a Silverstone, kde se každoročně stáje během jara setkávaly. Definitivně odpadnou i tradiční testy v italské Monze těsně před závodem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy