Honda dnes představila nový RA107 + FOTO

Honda | foto: Honda Racing F1

AKTUALIZOVÁNO; Dalším týmem, který odhalil své želízko v ohni pro novou sezonu 2007 je Honda Racing F1. Prezentace se uskutečnila na španělském okruhu Circuit de Catalunya, kde proběhla jak tisková konference tak i ukázková jízda Rubense Barrichella.

Barrichello s novým monopostem Honda RA107 vyjel na trať už ve středu, oficiálně se však nová 107čka představila novinářům až dnes.

RA107 se proháněla po trati zatím v černobílém zbarvení, které tým používá pro testování mimo sezonu.  Vývoj vozu se má odrazit od úspěchu, kterého tým dosáhl v závěru loňské sezony, kdy dokázal skončit v celkovém hodnocení na 4. místě. Tým a jezdci na tiskové konferenci hovořili o nových, vyšších ambicích, které chtějí naplnit v sezoně 2007.

Nick Fry, šéf týmu: "Jsme pyšni, že můžeme prezentovat roční úsilí lidí v Hondě mezi továrnami v Británii a Japonsku. Přestože mnohé skupiny inženýrů pracovaly na vývoji mnoho let, RA107 je výsledkem úsilí mezinárodního týmu lidi, která zahrnuje komunikaci hodinou po hodině. Letos chceme stavět na úspěších z druhé poloviny loňské sezony a předvánočních testů, kdy jsme uskutečnili mnohem více testování, než kterýkoli jiný tým. Úspěch chceme stavět na našich jezdcích a zlepšených výkonech vozu, který prošel důkladnému testování v novém aerodynamickém tunelu, jenž byl dokončen loni. To nám napomáhá si uvědomit naše nové ambice v mistrovství světa."

"Jenson Button a Rubens Barrichello jsou velmi soutěživými jezdci ve startovním poli, kteří se velmi aktivně účastní na vývoji vozu, což hraje velkou roli. Podporovat je dále budou Christian Klien a James Rossiter, jenž tak působivě zahájili zimní testování. Oba jsou schopni využít pro vývoj vozu svých jezdeckých zkušeností, rychlosti a také své mládí."

Monopost RA107 se začal rodit podle technického ředitele Shuhei Nakamota již při debutu předcházejícího modelu RA106. Prošel mnoha měsíci simulací a vývoje. Hlavní pozornost se soustředila na aerodynamickou účinnost šasi a následkem nových technických předpisů musí být vůz i pevnější. „Mám velkou radost z toho, že se nám podařilo přesto snížit jeho hmotnost. Použili jsme řadu nových řešení, což se projevilo nejvíce na chladícím a výfukovém systému. Šasi je užší, z čehož těžila především právě aerodynamika.“

V oblasti motoru bylo i u Hondy méně práce v důsledku zmrazení vývoje ze strany FIA. Tovární tým obětoval závěr loňské sezony nevyzkoušenému agregátu, který byl určen pro nasazení v letošním roce, otáčky jsou omezeny na 19 000 za minutu.

Hlavní eso stáje Jenson Button se velmi těší na odpolední první svezení s novým vozem a srovnání s loňským RA106, který testoval v Barceloně včera po dlouhé přestávce v důsledku zranění na motokáře. „Ve druhé polovině loňské sezony jsme byli velmi silní a letos chceme udělat další krok k našemu cíli, kterým je zisk titulu mistra světa. Já osobně cítím, že ve druhém roce pod plným vlastnictvím Hondy máme k jeho splnění zase o něco blíž. Od tohoto okamžiku do startu v Austrálii je ale potřeba udělat ještě velký kus práce.“

Brazilec Rubens Barrichello měl tu výsadu, že byl prvním, kdo nový monopost otestoval přímo na závodním okruhu. S prvními zkušenostmi byl spokojen a vyzdvihl jeho dobré chování. Co se týče plánů pro sezonu 2007, je Barrichello optimisticky naladěn: „Pro nadcházející sezonu jsem si jistý, neboť vím, jak důležité je mít postupný vývoj, a to jak v klíčových personálních pozicích, tak u sestavy jezdců. Je skvělé, že tuto výhodu máme na naší straně. Také vím, kolik práce bylo na novém voze uděláno a jaké úsilí bylo vloženo do splnění našeho cíle, jímž je zisk titulu. Rok 2007 může být neobyčejným, moc se těším.“

 


Foto: Honda Racing F1

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy