Zákaznické motory Renault jen za tří podmínek

Sportovní šéf týmu Renault Patrick Faure požaduje jednání a ne výhrůžky. Francouzský výrobce automobilů nezamítá dodávky zákaznických motorů soukromým týmům, ale nehodlá být v těchto obchodech poškozeným.

S příletem Maxe Mosleyho do dějiště GP Monaka se opět rozhořely diskuse o dodržování dohod mezi FIA a týmy, především o dodávkách zákaznických motorů, povolení kontroly prokluzu a záložního finančního balíku pro pomoc v případě finančních problémů některého z finančně slabších týmů F1.

Kolem motorů Renault je poslední dobou poměrně živo. Automobilka se vrací od koncepce širokoúhlého motoru zpět ke konvenčnímu úhlu 90° pro příští generaci svých motorů. Patrick Faure přislíbil dodávku zákaznických motorů, ale tuto podmínil splněním tří základních podmínek.

„Budeme připraveni dodávat zákaznické motory při splnění tří podmínek. První a nejdůležitější je ta, že chceme mít nejprve spolehlivý a silný motor. Druhou podmínkou je to, že nebudeme tímto krokem finančně poškozeni, nechceme na tom vydělat, ale nechceme také tratit. Třetí pak spočívá v tom, že nechceme být jen dodavateli motorů, ale také partnery druhého týmu s možností testů mladých inženýrů, pilotů nebo spolupráce v jiném směru. Mohlo by k tomu dojít řekněme v roce 2005 nebo 2006,“ prohlásil Faure.

Také se zmínil o způsobu jednání a nátlaku ze strany FIA. Ta totiž pohrozila ústy svého prezidenta, že v případě neochoty automobilek k dodávce levných motorů soukromým týmům, skutečně zakáže elektronickou kontrolu prokluzu. „Jsem přesvědčen, že v našem obchodu nepotřebujeme výhrůžky, ale jednání. Možná je naše nabídka kolem 15 milionů USD na sezonu vyšší, než u konkurence, ale naše výpočty ukázaly, že 10 milionů by znamenalo finanční ztrátu. Abychom se tomuto vyhnuli, měla by cena být kolem 15 milionů, možná lehce méně,“ dodal sportovní šéf stáje Renault.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy