Závod na trati Bremgarten se jel již čtvrtý týden po úvodní Grand prix Evropy, tedy co víkend, to závod formule 1. Okruh vedl lesem, kde zatáčky bývaly znečištěny padajícím listím a rychlé rovinky tvořil nerovný, hrbolatý a kostky dlážděný povrch. První start na okruhu se konal v roce 1934, kdy se vítězem stal Hans Stuck na voze Auto-Union Type A.
Jezdecké pole se skládalo z osmnácti vozů: tři Alfetty, tři Ferrari, šest vozů Maserati a šest vozů Talbot-Lago. Mezi piloty byli i tři italští nováčci. Nello Pagani, Felice Bonetto a Antonio Branca – všichni na Maserati. Pro Paganiho to byl první a zároveň poslední závod formule 1. Byl totiž závodníkem na motocyklech Motor-Guzzi a ještě k tomu manažer týmu MV Agusta. Formule 1 pro něj znamenala jen povyražení a nové zkušenosti. První řadu na startu, 3-2-3-2-3-2-3, si znovu zajistily tři vozy Alfa Romeo, druhou vozy Ferrari. Raymond Sommer na svém vlastním voze Ferrari startoval až z páté řady. Nejpomalejším jezdcem byl Harry Schell, tentokrát na Talbot-Lago, se ztrátou 29 vteřin na nejrychlejšího Fangia. Třetího jezdce Alfetty, Fagioliho dělily od prvních dvou celé tři vteřiny. Froilan Gonzales nebyl ještě po svém ohnivém vystoupení v Monaku zcela fit a závodu se nezúčastnil.
Na startu nedal Fangio nikomu šanci a udržel si vedení před Ascarim. Na konci třetího kola to byly zase všechny Alfetty, vedoucí závod v čele s Fangiem. Stáj Ferrari se příliš dlouho radovat nemohla. Ascari vypadl v pátém kole a Villoresi v desátém. Nejenže nebyly vozy Enza Ferrariho pro Alfu Romeo konkurencí, ale i se spolehlivostí za ní výrazně pokulhávaly. Pokud by chtěl Commendatore uspět, musel by přijít s novou koncepcí vozu, lepší než dosud předválečné vozy Alfa Romeo 158.
V sedmém kole předjel vedoucího Argentince Farina a do čtrnáctého okruhu vedl. Pak musel ukojit svůj žíznivý vůz a zajet do depa natankovat a vyměnit pneumatiky. V dalším kole jej následoval Fangio a o kolo později i Fagioli. Do vedení se opět dostal Farina a do konce závodu už před sebe nikoho nepustil. Fangio zaplatil za své štěstí v Monaku dalším problémem na motoru a tak stáj Alfa Romeo získala „pouze“ první a druhé místo. Ve svém jediném závodě dojel Nello Pagani na výborném sedmém místě, ovšem bez bodového ohodnocení. Eugene Martin, závodící na Talbot-Lago, skončil v průběhu závodu v nemocnici. V 19. kole těžce havaroval a z vozu byl doslova vymrštěn.
Předehrou pro závod formule 1 byla Velká cena vozů formule 2 (do 500 cm s kompresorem nebo do 2000 cm bez kompresoru). Na startu se objevili dva velcí matadoři Hitlerova úsilí o světové prvenství v automobilech – Hans Stuck a Hermann Lang. Z 20 závodníků se ujal od startu vedení Stuck na voze AFM, sledovaný Sommerem na Ferrari, který měl špatný začátek. V prvním kole získal Stuck náskok asi 500 m. Sommer jej ale postupně zkracoval, až se dostal do čela závodu. Stucka postihl defekt benzínového vedení a závod vzdal. Sommer, přestože nikdo neohrožoval jeho vedoucí postavení, stupňoval rychlost, takže ještě v devatenáctém kole zlepšil svůj rekord časem 2:52.4, odpovídající rychlostnímu průměru 152.019 km/h. Projel cílem s více než minutovým náskokem před Trintignantem na Simca-Gordini.
foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | 2:42.1 | |
2. | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | + 0.7 | |
3. | Luigi FAGIOLI | ita | Alfa Romeo SpA | + 3.1 | |
4. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | + 4.0 | |
5. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | + 4.7 | |
6. | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | + 9.0 | |
7. | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Automobiles Talbot-Darracq SA | + 10.6 | |
8. | Princ BIRA | tha | Enrico Plate | + 11.1 | |
9. | Eugene MARTIN | fra | Automobiles Talbot-Darracq SA | + 11.6 | |
10. | Louis ROSIER | fra | Automobiles Talbot-Darracq SA | + 11.9 | |
11. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | + 12.1 | |
12. | Felice BONETTO | ita | Scuderia Milano | + 12.5 | |
13. | Raymond SOMMER | fra | Scuderia Ferrari | + 12.5 | |
14. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | + 16.9 | |
15. | Nello PAGANI | ita | Scuderia Achille Varzi | + 24.8 | |
16. | Louis CHIRON | mco | Officine Alfieri Maserati | + 24.8 | |
17. | Antoine BRANCA | che | Scuderia Achille Varzi | + 27.9 | |
18. | Harry SCHELL | usa | Ecurie Bleue | + 29.4 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | 9 | 2:02:53.7 | ||
2. | Luigi FAGIOLI | ita | Alfa Romeo SpA | 6 | + 0.4 | ||
3. | Louis ROSIER | fra | Automobiles Talbot-Darracq SA | 4 | + 1 kolo | ||
4. | Princ BIRA | tha | Enrico Plate | 3 | + 2 kola | ||
5. | Felice BONETTO | ita | Scuderia Milano | 2 | + 2 kola | ||
6. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | + 2 kola | |||
7. | Nello PAGANI | ita | Scuderia Achille Varzi | + 3 kola | |||
8. | Harry SCHELL | usa | Ecurie Bleue | + 3 kola | |||
9. | Louis CHIRON | mco | Officine Alfieri Maserati | + 3 kola | |||
10. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | + 3 kola | |||
11. | Antoine BRANCA | che | Scuderia Achille Varzi | + 7 kol | |||
DNF | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | motor | |||
DNF | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | převodovka | |||
DNF | Raymond SOMMER | fra | Scuderia Ferrari | zavěšení | |||
DNF | Eugene MARTIN | fra | Automobiles Talbot-Darracq SA | nehoda | |||
DNF | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | motor | |||
DNF | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | olej | |||
DNF | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Automobiles Talbot-Darracq SA | nehoda |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ