1962 Francie: Stříbrná bere zlatou + VIDEO

iM3, 12. dubna 2009, 12:00 Google+

Francouzskou grand prix na okruhu v Remeši vystřídal spíše technický Rouen Les Essarts. Diváci tak přišli o atraktivní jízdy v závětří, nicméně slušnou porci zábavy jim piloti stejně naservírovali.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Remeš hostila nemistrovský závod, zatímco Rouen přivítal poprvé od roku 1957 monoposty v rámci mistrovství světa Formule 1. Do Francie dorazil v Belgii chybějící tým Porsche, naopak stávka v Itálii nechala vozy Ferrari v garáži.

Pole-position zajel Jim Clark, nejrychlejší časy v trénincích a kvalifikacích se staly jeho dominantou. Vlastně první řada v drtivé většině patří Clarkovi, Grahamu Hillovi a McLarenovi.

S mávnutím francouzské národní vlajky vyrazil do čela Graham Hill sledován Surteesem a Clarkem. McLaren se potýkal s převodovkou, kvůli špatně zapadajícím rychlostem dostal hodiny a delší dobu strávil v depu, kde mechanici horlivě pobíhali a hledali řešení problému.

O tři kola později se stáhl Surtees, potíže s přívodem paliva byly čím dál větší, po zastávce v depu spadl až na osmé místo. I Brabhamovi nebylo souzeno dokončit závod, únava materiálu u zavěšení kola ochudila startovní pole o dalšího jezdce.

V 30. kole promluvil do závodu opozdilec Jack Lewis. Kvůli selhání brzd nedobrzdil do zatáčky a narazil do před ním jedoucího Grahama Hilla. Naštěstí nešlo o velký incident, Hill ztratil pouze několik vteřin a propadl se na druhé místo za Clarka.

Nejrychlejší a nejnespolehlivější - tak by se dal charakterizovat Lotus 25 v rukách Jima Clarka. Skot je často tím, kdo diktuje tempo, ale vydržet závod až do konce, to je pro lotus velká zkouška. 

Clark znovu kvůli technickým potížím odstoupil, Graham Hill získal ztracené vedení, ale příliš dlouho si ho neužil. Konstruktéři pořád nedokázali vyléčit nový osmiválcový motor BRM z dětských nemocí.

Po odstoupení mnoha favoritu si jízdu na čele užíval Gurney na Porsche. Po celý závod se pohyboval v první pětce a po každém odpadnutí soupeře postupoval vpřed až nakonec sám vedl závod, pronásledován o kolo zpět jedoucím Tony Maagsem.

Richie Ginter projel pod šachovnicovým praporkem na třetím místě, ale jednoduché to rozhodně neměl. V závěru závodu se mu přetrhlo lanko u plynového pedálu. Ginter odhodlán získat pohár za třetí místo přidával plyn ručně, taháním za lanko.

Surtees po úvodních potížích nasadil rychlé tempo, ale v posledních kolech mu začala zlobit převodovka. V jedné chvíli nečekaně zpomalil, což velmi překvapilo za ním jedoucího Trintignanta. Francouz strh volant na stranu, bohužel zrovna v tu chvíli se na stejném místě ocitnul Taylor. Došlo k ošklivé nehodě, naštěstí oba jezdci vyvázli bez zranění.


GP Francie (Circuit Rouen Les Essarts)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Jim CLARK scoTeam Lotus2:14.8
2.   Graham HILL gbrOwen Racing Organisation2:15.0
3.   Bruce MCLAREN nzlCooper Car Company2:15.4
4.   Jack BRABHAM ausBrabham Racing Organisation2:16.1
5.   John SURTEES gbrYeoman Credit Racing Team2:16.3
6.   Dan GURNEY usaPorsche System Engineering2:16.5
7.   Masten GREGORY usaUDT-Laystall Racing Team2:17.3
8.   Innes IRELAND gbrUDT-Laystall Racing Team2:17.5
9.   Jo BONNIER swePorsche System Engineering2:17.9
10.   Richie GINTHER usaOwen Racing Organisation2:18.2
11.   Tony MAGGS zafCooper Car Company2:18.6
12.   Trevor TAYLOR gbrTeam Lotus2:19.1
13.   Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team2:20.8
14.   Roy SALVADORI gbrYeoman Credit Racing Team2:21.3
15.   Jo SIFFERT cheEcurie Filipinetti2:23.4
16.   Jackie LEWIS gbrEcurie Galloise2:25.5
17.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen2:26.5

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Francie (Circuit Rouen Les Essarts)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Dan GURNEY usaPorsche System Engineering 92:07:35.5
2.   Tony MAGGS zafCooper Car Company 6+ 1 kolo
3.   Richie GINTHER usaOwen Racing Organisation 4+ 2 kola
 
 
4.   Bruce MCLAREN nzlCooper Car Company  + 3 kola
5.   John SURTEES gbrYeoman Credit Racing Team 2+ 3 kola
6.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen 1+ 3 kola
 
 
7.   Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team  + 4 kola
8.   Trevor TAYLOR gbrTeam Lotus  + 6 kol
 DNF    Graham HILL gbrOwen Racing Organisation  zapalování
 DNF    Jo BONNIER swePorsche System Engineering  převodovka
 DNF    Jim CLARK scoTeam Lotus  zavěšení
 DNF    Jackie LEWIS gbrEcurie Galloise  nehoda
 DNF    Roy SALVADORI gbrYeoman Credit Racing Team  převodovka
 DNF    Masten GREGORY usaUDT-Laystall Racing Team  zapalování
 DNF    Jack BRABHAM ausBrabham Racing Organisation  zavěšení
 DNF    Jo SIFFERT cheEcurie Filipinetti  spojka
 DNF    Innes IRELAND gbrUDT-Laystall Racing Team  defekt kola

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1962 Francie: Stříbrná bere zlatou + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Kdy mohou ostatní nasadit nový difuzor?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud