Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Petr Hlawiczka, 31. ledna 2009, 14:50 Google+

Nová pravidla ohledně aerodynamiky neměla vliv pouze na rozměry a umístění spoilerů a "oholení" karosérie. Změny se dotkly i méně viditelné částí na pod zádí vozu, totiž difuzoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Rozdíly mezi loňským a letošním difuzorem

Ve snaze snížit přítlak nových vozů prošel difuzor poměrně rozsáhlými úpravami. Snahy o jeho standardizaci smazaly rozdíly ve výšce mezi střední a krajními částmi. Všechny tři jsou nyní vyšší - z loňských 125 mm povyrostly na 175 mm. Difuzor se také posunul ještě více dozadu - nyní může o 350 mm přečnívat za zadní osu kol, kdežto vloni nesměl za tuto osu přesahovat vůbec.




Odlišné přístupy v konstrukci difuzor pro letošní sezónu


McLaren, Ferrari, Renault a BMW Sauber se striktně držely nových předpisů ohledně zadního difuzoru. Všechny kanály mají stejnou výšku i délku. Stejné jsou na výšku i střední a boční kanály, jak je to na následujícím obrázku:



Naopak Toyota a Williams si vysvětlili nová pravidla trochu jinak. Proto byly nařčeny výše uvedenými týmy z porušení pravidel pro konstrukci difuzoru. Fígl je v tom, že pravidla umožňují prodloužení karosérie o 150 mm ve střední části vozu. Toyota a Williams proto chytře vytvarovali zadní nárazuvzdornou část (horní šipka na dolním obrázku) tak, že došlo k prodloužení a zvednutí střední části difuzoru. Ten u těchto týmů rovněž obsahuje velmi nízko umístěný separátor uprostřed (menší šipka úplně dole).



FIA o této rozdílné interpretaci pravidel ví. Zbylé týmy požádali o přesnější výklad pravidel. Řešení Toyota a Williamsu je samozřejmě účinnější. Pokud jim FIA nenařídí úpravu,  se dá očekávat, že ostatní týmy jejich řešení brzy okopírují.
Vytisknout

Diskuze: Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Prost, Alain

S medailemi by historie vypadala jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud