DISKUZE K ČLÁNKU O kolik Mercedes zvýšil výkon svého F1 motoru od roku 2014 a jaký milník nyní překonal?
Mercedes se nám pochlubil, že na stolici v Brixworthu konečně překonal se svou F1 pohonnou jednotkou metu 50 % termodynamické účinnosti. To by znamenalo, že v kvalifikaci by s pomocí MGU-K mohl přesáhnout hranici výkonu 1000 koní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: O kolik Mercedes zvýšil výkon svého F1 motoru od roku 2014 a jaký milník nyní překonal?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr
08:12 18.09.2017 109.81.245.XXX
Ty sám sebe počítáš za dva? Ale i kdyby, dva z desetitisíců čtenářů - to se snažíš podat tak, že mě to mělo nějako rozhodit, jo?
Rekuperace z brzd ti vadí, ale rekuperace z turba ti nevadí, to je zajímavé - tam je také motorgenerátor, víš? V druhém případě jsi to pochopil, v prvním případě ses snažil si honit triko, ale beru to - upravil jsem to.
Jinak gratuluji - tvé příspěvky pod reportáží ze závodu byly vyhodnoceny ostatními jako nejhorší. Původně jsem tě měl za inteligentního diskutujícího, ale po tom, co jsi předvedl tady a zejména těch hloupostech ve fóru vedle, jsi obyčejný troll. A jistě skvělý charakter, soudě podle toho, jak použiváš hanlivé přezdívky pro některé jezdce! S tebou tady už vážně nebudu ztrácet čas, byla ho pro tebe škoda.
Rekuperace z brzd ti vadí, ale rekuperace z turba ti nevadí, to je zajímavé - tam je také motorgenerátor, víš? V druhém případě jsi to pochopil, v prvním případě ses snažil si honit triko, ale beru to - upravil jsem to.
Jinak gratuluji - tvé příspěvky pod reportáží ze závodu byly vyhodnoceny ostatními jako nejhorší. Původně jsem tě měl za inteligentního diskutujícího, ale po tom, co jsi předvedl tady a zejména těch hloupostech ve fóru vedle, jsi obyčejný troll. A jistě skvělý charakter, soudě podle toho, jak použiváš hanlivé přezdívky pro některé jezdce! S tebou tady už vážně nebudu ztrácet čas, byla ho pro tebe škoda.
Petr
22:03 14.09.2017 78.157.167.XXX
Nemá jediný význam - potenciální má více významů, ale nebudu se zbytečně opakovat. Bylo to prostě myšleno jako celková energie v palivu - to by bylo taky špatně. A jak jsem řekl, přesně takle o tom hovoří konstruktéři té pohonné jednotky. Ale kdo chce psa bít..
uzivatel002814
17:29 14.09.2017 89.176.142.XXX
Právě že potenciální energie má jeden jediný význam. Ale, jestli to je myšleno ve smyslu chemické energie, která je v palivu potencionálně zakletá, tak to pak souhlas. Píšu to právě proto, že technické články na tomhle webu mají velmi solidní úroveň a tohle mě praštilo do očí tak, že mi to stálo za registraci :-).
Petr
17:18 14.09.2017 78.157.167.XXX
"Potenciální" má více významů, označuje souhrn schopností, celkovou možnost něco udělat. Fyziku mám celkem rád a vím, jaký je rozdíl mezi kinetickou a potenciální energií, což si můžete ověřit třeba v mých starších článcích o pokrocích Mercedesu se svou pohonnou jednotkou, kde jsem vysvětloval termodynamickou efektivitu motoru. Zde je to slovo použito v tom obecnějším významu - a také podle inženýrů z Brixworthu správně.
uzivatel002814
17:07 14.09.2017 89.176.142.XXX
Chemická energie fakt není to samé co potenciální :-). Potenciální energie je naprosto něco jiného (má to co dělat s přítomností konzervativního silového pole, tj. třeba gravitačního, elektrického atd.)
Slovní spojení: "v užitečnou práci - nebo v to, co rádi označujeme jako výkon" ve mě vyvolalo dojem, že se jedná o jednu a tu samou věc...
Slovní spojení: "v užitečnou práci - nebo v to, co rádi označujeme jako výkon" ve mě vyvolalo dojem, že se jedná o jednu a tu samou věc...
Petr
21:14 13.09.2017 78.157.167.XXX
Renault je výkonnostně o hodně výš než Honda. Spolehlivost není špičková, ale i v tom o míle před Hondou. McLaren se snažil maximálně spolupracovat, žel Japonci mají svou hlavu a (ne-)logiku. Kdo to zažil pochopí, tak tady už prosím neopakuj pořád ty své bludy.
jumpman
20:06 13.09.2017 178.255.168.XXX
mercedes? nenech se vysmát! Renault není výkonostně o moc výš než honda a ta spolehlivost taky žádná sláva. Sice se může přes zimu stát zázrak, ale moc na něj nevěřím, spíš věřím tomu, že honda renault předstihne ještě v této sezoně a příští rok bude honda třetím motorem...
jumpman
20:03 13.09.2017 178.255.168.XXX
no, jenže tam šlo o red bull, nikoliv o juniorku, takže tam je dle mého názoru cílem prozkoumat potenciál hondy a když jim přitom japonci zaplatí sezonu, tak určitě neprotestují. Takže určo budou pod menším tlakem než u mcl, kterej chtěl hned tituly...
uzivatel002814
19:54 13.09.2017 89.176.142.XXX
Sorry za rejpání, ale motor přeměňuje chemickou energii paliva na práci a ne potenciální a to se nerovná výkonu, to je až práce za čas :-)
Ale k tématu, termodynamická účinnost vyšší jak 50% je naprosto úžasný výsledek už je z pohledu toho, kolik v tak složitém systému jednotlivých třecích dvojic.
Ale k tématu, termodynamická účinnost vyšší jak 50% je naprosto úžasný výsledek už je z pohledu toho, kolik v tak složitém systému jednotlivých třecích dvojic.
rock
19:40 13.09.2017 78.45.146.XXX
2007? To byla druhá sezóna V8, ne? Moooc let předtím, než padlo rozhodnutí o hybridních turbech a ještě o něco víc před dobou, kdy se dohodli alespoň přibližně na zdvihovým objemu a ještě o něco víc před dnem, kdy se rozhodlo, že to nebudou R4T ale V6T.
Honda tehdy ještě byla v F1 a mohla mít stejný informace jak Mercedes. Pokud by u Mercedesu byli až takoví vizionáři, tak se dá stejně tak říct, že je jenom blbost Hondy, že se s nějakým Nostradamem neporadili taky.
Den, kdy se rozhodlo, že budou nasazeny V6T 1.6l, je známý přesně a dá se dohledat i na tomhle webu. A Mercedesu (a stejně tak Renaultu a Ferrari) to dalo tak možná rok náskoku před Hondou. Ostatní jsou výmluvy.
Honda tehdy ještě byla v F1 a mohla mít stejný informace jak Mercedes. Pokud by u Mercedesu byli až takoví vizionáři, tak se dá stejně tak říct, že je jenom blbost Hondy, že se s nějakým Nostradamem neporadili taky.
Den, kdy se rozhodlo, že budou nasazeny V6T 1.6l, je známý přesně a dá se dohledat i na tomhle webu. A Mercedesu (a stejně tak Renaultu a Ferrari) to dalo tak možná rok náskoku před Hondou. Ostatní jsou výmluvy.
uzivatel001639
19:21 13.09.2017 178.255.168.XXX
Nekdo dokonce rika, ze ten motor Mercedes vyvijel od roku 2007. Jelikoz nemuzeme vedet co je pravda, tak tezko muzem smahem pomlouvat Hondu. Ano muzem se shodnout, ze dosavadni vysledky nestoji za moc, ale je to treba brat i z pohledu delky vyvoje a zkusenosti z let minulych
uzivatel001639
18:58 13.09.2017 178.255.168.XXX
Honda se pred par zavody dostala na lonskou uroven, protoze musela odstranit nejake problemy. Takze letos se dostali na ztratu 100 koni, coz znamena, ze jiz loni meli o chlup, ale rekneme spise cca stejny vykon. Takze Honda se po 3 letech dostala na uroven Mercedesu v roce 2014 a Mercedes ten motor vyvijel kolik, 3,4 roky? Minimalne ale byl Mercdes v kolotoci F1 a mohl dlouhou dobu pracovat na technologiich, ktere mohl aplikovat na tento hybridni motor, takze treba treni, zapalovani, atd. Z meho pohledu to tedy nevypada u Hondy az tak spatne. Jestli jsem dobre zachytil zdejsi info, tak po navratu na lonsky vykon pokrocili o dalsich 20 koni nahoru na ztratu cca 80 koni, cca 30-40 na Renault. U poslednich specifikaci, prej Honda pripravila Honda vykonejsi mod, ktery nemuze asi byt pouzit cca cely zavod, cas ukaze a ten by mel prinest cca 25 koni nahoru, proto prej ta rychlost v Monze. No kdyz by to do konce roku slo dobre tak bych se nedivil, kdyby byly opravdu na konci roku na urovni Renaultu. Kdyz vezmeme ztratu Renaultu 30-40 koni na Mercedes, tak by mela byt Honda o nejakych cca 15-25 koni pozadu. To se nezda zase tolik, kdyz chce Honda pripravit specifikaci 4 a 5. No uviidme, ale zase mi to neprijde ze nevi kudy kam nebo ze by nemela vizi
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek