DISKUZE K ČLÁNKU O kolik Mercedes zvýšil výkon svého F1 motoru od roku 2014 a jaký milník nyní překonal?

Mercedes se nám pochlubil, že na stolici v Brixworthu konečně překonal se svou F1 pohonnou jednotkou metu 50 % termodynamické účinnosti. To by znamenalo, že v kvalifikaci by s pomocí MGU-K mohl přesáhnout hranici výkonu 1000 koní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: O kolik Mercedes zvýšil výkon svého F1 motoru od roku 2014 a jaký milník nyní překonal?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 19.09.2017 08:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 13.09.2017 12:18
Já jsem to zmiňoval, Honda ve vývoji tápe. Nám… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 14.09.2017 17:18
"Potenciální" má více významů, označuje… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 14.09.2017 22:03
Nemá jediný význam - potenciální má více významů,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Rekuperace neprobiha z brzd, ale z motorgeneratoru na zadni naprave.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Upraveno, asi jsem to moc zjednodušil - předpokládal jsem, že všichni ví, jak rekuperace kinetické energie funguje.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        2 lidi to tady evidentne nevi 14

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Ty sám sebe počítáš za dva? 04 Ale i kdyby, dva z desetitisíců čtenářů - to se snažíš podat tak, že mě to mělo nějako rozhodit, jo? 03
          Rekuperace z brzd ti vadí, ale rekuperace z turba ti nevadí, to je zajímavé - tam je také motorgenerátor, víš? V druhém případě jsi to pochopil, v prvním případě ses snažil si honit triko, ale beru to - upravil jsem to.

          Jinak gratuluji - tvé příspěvky pod reportáží ze závodu byly vyhodnoceny ostatními jako nejhorší. Původně jsem tě měl za inteligentního diskutujícího, ale po tom, co jsi předvedl tady a zejména těch hloupostech ve fóru vedle, jsi obyčejný troll. A jistě skvělý charakter, soudě podle toho, jak použiváš hanlivé přezdívky pro některé jezdce! 01 S tebou tady už vážně nebudu ztrácet čas, byla ho pro tebe škoda.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002814

    uzivatel002814

    89.176.142.XXX
    Sorry za rejpání, ale motor přeměňuje chemickou energii paliva na práci a ne potenciální a to se nerovná výkonu, to je až práce za čas :-)
    Ale k tématu, termodynamická účinnost vyšší jak 50% je naprosto úžasný výsledek už je z pohledu toho, kolik v tak složitém systému jednotlivých třecích dvojic.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Maximální chemická energie paliva je totéž, co potenciální energie paliva. Ale třeba výrobce té pohonné jednotky neví, o čem mluví. 03 A v článku nikde není, že se rovná výkonu. Rejpeš zbytečně.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel002814

        uzivatel002814

        89.176.142.XXX
        Chemická energie fakt není to samé co potenciální :-). Potenciální energie je naprosto něco jiného (má to co dělat s přítomností konzervativního silového pole, tj. třeba gravitačního, elektrického atd.)
        Slovní spojení: "v užitečnou práci - nebo v to, co rádi označujeme jako výkon" ve mě vyvolalo dojem, že se jedná o jednu a tu samou věc...

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.167.XXX
          "Potenciální" má více významů, označuje souhrn schopností, celkovou možnost něco udělat. Fyziku mám celkem rád a vím, jaký je rozdíl mezi kinetickou a potenciální energií, což si můžete ověřit třeba v mých starších článcích o pokrocích Mercedesu se svou pohonnou jednotkou, kde jsem vysvětloval termodynamickou efektivitu motoru. Zde je to slovo použito v tom obecnějším významu - a také podle inženýrů z Brixworthu správně.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel002814

            uzivatel002814

            89.176.142.XXX
            Právě že potenciální energie má jeden jediný význam. Ale, jestli to je myšleno ve smyslu chemické energie, která je v palivu potencionálně zakletá, tak to pak souhlas. Píšu to právě proto, že technické články na tomhle webu mají velmi solidní úroveň a tohle mě praštilo do očí tak, že mi to stálo za registraci :-).

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.167.XXX
              Nemá jediný význam - potenciální má více významů, ale nebudu se zbytečně opakovat. Bylo to prostě myšleno jako celková energie v palivu - to by bylo taky špatně. A jak jsem řekl, přesně takle o tom hovoří konstruktéři té pohonné jednotky. Ale kdo chce psa bít..

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Lidé z Briwxorthu o svém motoru: "It's a machine designed to convert the potential energy of its fuel into useful work - or what we like to call power." To jsou ale neumětelové, co? 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • VáclavI

    VáclavI

    213.175.51.XXX
    Petře děkuji za článek - super. Chtělo by to mít v každém motorovém týmu jednoho insidera, abychom se dozvěděli trochu více co bylo/je/bude uvařeno.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.179.XXX
    Před 3.5 léty měli o 109 k míň...

    Hmm. To bude tak zhruba ta úroveň, na jakou se teď dohrabala Honda po 4 letech vývoje, akorát nemá tehdejší Mercedesáckou spolehlivost. A asi ani vizi, jak dohnat těch 109 k.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Mercedes ukazuje že při udržování dobré spolehlivosti se dá nacházet každej rok nějakejch 30 koní. Každej koník se nejspíše hledá hůře a hůře ale potenciálu u těchto komplexních motorů asi bude ještě habaděj, takže o přešlapováním na místě se asi ještě zdaleka nedá mluvit. No a vzhledem k tomu kde je Honda teď a jak na tom je s tou spolehlivostí tak maj před sebou ještě pořádně dlouhou práci.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      178.255.168.XXX
      Honda se pred par zavody dostala na lonskou uroven, protoze musela odstranit nejake problemy. Takze letos se dostali na ztratu 100 koni, coz znamena, ze jiz loni meli o chlup, ale rekneme spise cca stejny vykon. Takze Honda se po 3 letech dostala na uroven Mercedesu v roce 2014 a Mercedes ten motor vyvijel kolik, 3,4 roky? Minimalne ale byl Mercdes v kolotoci F1 a mohl dlouhou dobu pracovat na technologiich, ktere mohl aplikovat na tento hybridni motor, takze treba treni, zapalovani, atd. Z meho pohledu to tedy nevypada u Hondy az tak spatne. Jestli jsem dobre zachytil zdejsi info, tak po navratu na lonsky vykon pokrocili o dalsich 20 koni nahoru na ztratu cca 80 koni, cca 30-40 na Renault. U poslednich specifikaci, prej Honda pripravila Honda vykonejsi mod, ktery nemuze asi byt pouzit cca cely zavod, cas ukaze a ten by mel prinest cca 25 koni nahoru, proto prej ta rychlost v Monze. No kdyz by to do konce roku slo dobre tak bych se nedivil, kdyby byly opravdu na konci roku na urovni Renaultu. Kdyz vezmeme ztratu Renaultu 30-40 koni na Mercedes, tak by mela byt Honda o nejakych cca 15-25 koni pozadu. To se nezda zase tolik, kdyz chce Honda pripravit specifikaci 4 a 5. No uviidme, ale zase mi to neprijde ze nevi kudy kam nebo ze by nemela vizi 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Nekdo dokonce rika, ze ten motor Mercedes vyvijel od roku 2007. Jelikoz nemuzeme vedet co je pravda, tak tezko muzem smahem pomlouvat Hondu. Ano muzem se shodnout, ze dosavadni vysledky nestoji za moc, ale je to treba brat i z pohledu delky vyvoje a zkusenosti z let minulych 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          78.45.146.XXX
          2007? To byla druhá sezóna V8, ne? Moooc let předtím, než padlo rozhodnutí o hybridních turbech a ještě o něco víc před dobou, kdy se dohodli alespoň přibližně na zdvihovým objemu a ještě o něco víc před dnem, kdy se rozhodlo, že to nebudou R4T ale V6T.
          Honda tehdy ještě byla v F1 a mohla mít stejný informace jak Mercedes. Pokud by u Mercedesu byli až takoví vizionáři, tak se dá stejně tak říct, že je jenom blbost Hondy, že se s nějakým Nostradamem neporadili taky.

          Den, kdy se rozhodlo, že budou nasazeny V6T 1.6l, je známý přesně a dá se dohledat i na tomhle webu. A Mercedesu (a stejně tak Renaultu a Ferrari) to dalo tak možná rok náskoku před Hondou. Ostatní jsou výmluvy.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            no, on to zase takovej nesmysl není, když si uvědomíš cestu, jakou bylo rozhodnuto, že dalším motorem bude tenhle hybrid... včetně veta ferrari R4T...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Petre dika za clanek a jeste dotaz na zasvecenejsi. Nevis co je na tom pravdy, ze u Hondy budou menit koncepci, pokud ne tak pripadne co budou menit? Diky

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama