Mahle potvrzuje, že pomáhá Ferrari dosahovat vyšší efektivity motoru

Petr Hlawiczka, 25. dubna 2016, 06:30 Google+

Ferrari pomáhá zvýšit efektivitu pohonné jednotky společnost Mahle, která potvrzuje nasazení své technologie Jet Ignition. Nejde však o žádnou letošní novinku.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 26.04. 17:46) Napište svůj názor
Sebastian Vettel při posledních předsezónních testech v Barceloně na ultra-měkké směsi pneumatik

Sebastian Vettel při posledních předsezónních testech v Barceloně na ultra-měkké směsi pneumatik | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Stuttgartská společnost Mahle ve své poslední výroční zprávě potvrzuje, že Ferrari využívá ve svých pohonných jednotkách jejich technologii "Jet Ignition". Nejde ale o žádnou novinku, tuto technologii nasadila italská stáj již minulý rok v Kanadě.

"Inženýři Mahle našli to správné řešení pro Ferrari. Klíčovému telefonátu do Maranella s nabídkou předcházelo více pět let vývoje. Během několika týdnů jsme na jaře 2015 přizpůsobili naše řešení požadavkům Formule 1, což Ferrari umožnilo s tímto řešením poprvé závodit v Kanadě," uvádí společnost.

Týmy o technických detailech svých řešení nechtějí hovořit, což platí obzvlášť pro jejich pohonné jednotky. U aerodynamiky jsou změny viditelné, ovšem to, co je pod kapotou, zůstává tajemstvím, o které se odmítají podělit a na dotazy odpovídají s obvyklým "no comment."

Mahle Jet Ignition - průřez motorem

Mahle Jet Ignition - průřez motorem | zdroj: Mahle Powertrain Ltd

Technologie Jet Ignition, kterou jsem zde již zmiňoval, umožňuje homogenní spalování ultra-chudé směsi v moderních benzínových motorech. Nahrazuje standardní zapalovací svíčku v zážehových motorech pomocí tryskové zapalovací komory. Protože se spaluje velmi chudá směs, dochází ke zlepšení efektivity a snížení obsahu znečišťujících látek, jako jsou oxidy dusíku či jemné pevné částice.

Na druhou stranu se koncept homogenního plnění spalovacího prostoru HCCI (známý z dieselových motorů) v pohonných jednotkách v F1 zatím nepoužívá. Jde o odlišnou technologii, cíl je však podobný. Mercedes ale potvrdil, že jde o velmi zajímavý nápad a ukázka toho, jakým směrem se pokrok ubírá.

Podobnou technologii turbulentního tryskového zapalování jako Ferrari používají zřejmě již od samotného počátku po zavedení hybridních 1,6litrových přeplňovaných motorů i Mercedes. Některá média zmiňovala i Hondu, tyto informace však nejsou pravdivé - Japonci se navíc stále trápí s rekuperací (což se projevuje v závodech) a zlepšení by se měli dočkat až ve Španělsku. Renault by naproti tomu s podobnou technologií jako Ferrari mohl přijít v Kanadě, kde očekává zvýšení výkonnosti o dalších 35 koní.

Nákres Mahle Jet Ignition

Nákres Mahle Jet Ignition | zdroj: Mahle Powertrain Ltd

Stříbrné šípy již dříve potvrdily, že díky tomu překročili hranici 47% energetické účinnosti svých pohonných jednotek, zatímco v sezóně 2014 byli na 40 % - došlo tedy k obrovskému pokroku. Špičkový výkon Mercedesu může už nyní dosahovat až 950 koní, zatímco před 2 lety se pohyboval kolem 870 koní, zatímco konverzní efektivita u energie rekuperované přes motorgenerátory MGU-K (pro kinetickou energii) a MGU-H (pro tepelnou energii) stoupla z 85 na 95 %.

K velkému pokroku přispívá i chemie při vývoji paliva. Lepší řízení plamenu a oddalování nástupu detonace (klepání) vede také k velkým ziskům. Společnost Mahle Ferrari dodává také písty. Donedávna je poskytovala i Mercedesu, ten si je ale nyní vyrábí sám.

Čerpání žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně 2016

Čerpání žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Německá stáj vnímá Ferrari jako hrozbu, protože se jim podařilo stáhnout jejich náskok. V Maranellu chystají pro Rusko novou výkonnější specifikaci, na vylepšení spalovací komory padly další tři žetony. Původně to sice chtěli uhrát na vylepšení spolehlivosti, aby nemuseli čerpat žetony, s tím ale u FIA nepochodili.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mahle potvrzuje, že pomáhá Ferrari dosahovat vyšší efektivity motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 26.04.2016 17:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen po nehodě před sebou hrne Red Bull Maxe Verstappena

"Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

Fernando Alonso v závodě v Singapuru

McLaren je s novým vozem kvůli pozdnímu přechodu k Renaultu ve skluzu. Jak ho doženou?

Esteban Ocon dojel třetí za deštivé kvalifikace v Itálii

Force India má o jezdecké sestavě pro příští sezónu už jasno

Start Velké ceny Singapuru 2017

Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

Valtteri Bottas v závodě v Singapuru

Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

Hamilton při závodě vzpomínal na Sennův incident

Webber v Singapuru nechápal komisaře, Hamiltona "chránil" Senna

Start Velké ceny Singapuru 2017

Vettel měl zřejmě Verstappena v mrtvém úhlu, domnívá se Hamilton + VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa na super-měkké směsi v Bahrajnu

Williams: Testováním pneumatik pro Pirelli lze získat výhodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Na pódium nemáme auto, tvrdí Bottas

  2. Partnerství Renault a Red Bull se rozpadá, co na to Ricciardo a Verstappen?

  3. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  4. KVALIFIKACE: Red Bul se musel sklonit před Vettelem, Hamilton až ve třetí řadě

  5. Alonso o své budoucnosti: Nebudu jezdit nikde, kde bych bojoval o účast v Top 10

  6. GP Singapuru: Obě Ferrari skončila v první zatáčce, čehož plně využil Hamilton

reklama