Jaké zbarvení bude mít Ferrari a co přinese po technické stránce?

Robert RoBertino Pavelka, 3. ledna 2017, 12:00 Google+

Ač se to třeba nezdá, první testy se kvapem blíží a jednotlivé týmy už jsou plně ponořeny do přípravy na tolik očekávaný ročník. Nově vyhlížející vozy, agresivnější a rychlejší než ty, které jsme vídali v loňském roce - takové je očekávání a ani Ferrari nebude výjimkou.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 05.01. 14:53) Napište svůj názor
Maranello se možná vrátí zpět k celočervenému provedení

Maranello se možná vrátí zpět k celočervenému provedení | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Když budou v Maranellu hodnotit ročník 2016, nadšení z něj nebudou. Sice se Vettel a Räikkönen postavili jedenáctkrát na stupně vítězů, ale ani jednou na ten nejvyšší. A tak se bude samozřejmě měnit - i v případě barevného provedení. Nejspíš to "odnese" bílá nástavba motoru, k níž se Ferrari loni vrátilo. Jen poznámka na okraj - červená barva byla odedávna symbolem italských vozů a Ferrari je vlastně jediné, které tuto letitou zvyklost ctí.

Prezident značky Sergio Marchionne a šéf týmu F1 Maurizio Arrivabene už pronesli několik odhodlaných projevů, v nichž prohlásili, že nebudou riskovat nějaké určité prognózy pro nadcházející ročník, nicméně jsou přesvědčeni, že technická skupina pod vedením Mattia Binotta potvrdí své kvality. Nad týmem se ještě stále vznáší přízrak odchodu Jamese Allisona, nicméně je Binotto považován za velmi dobrého organizátora, který by svými schopnostmi mohlo přinést v závodním oddělení Ferrari tolik očekávané přiblížení k samotné špici závodního pole.

img-responsive

Podaří se Binottovi pozvednout věhlas vzpínajícího se koníka v F1? | foto: Scuderia Ferrari

Jak už jsme uváděli, Allisonův odchod způsobil v týmu určité rozpory, protože po jeho červencovém odchodu nebylo osazenstvo týmu zcela jednotné v otázce nové struktury, která už neměla mít podobu určité pyramidy, ale být více na horizontální bázi. Ferrari se rozhodlo, že Allisona nenahradí jiným "velkým" jménem, i když bylo často naznačováno, že to byla z nouze ctnost, protože nikdo takový nebyl k mání. Ve hře byl Aldo Costa, jenže ten má smlouvu s Mercedesem až do prvního dne roku 2018 - ale i kdyby se rozhodl vrátit do Itálie, musel by ještě na základě smluvních povinností rok počkat, takže jeho služby by připadaly v úvahu až v roce 2020. 

Ferrari naposledy slavilo vítězství v Singapuru 2015, což není ještě taková tragédie, v některých případech v minulosti se na vavříny čekalo i déle, ale nyní je Binotto pod určitým tlakem a musí se svými 14 pracovními skupinami zabrat, aby se do historických tabulkek u italské stáje konečně mohl zapsat 225 triumf.

Prezentace nového Ferrari proběhne na testovacím okruhu ve Fioranu 24. unora. Toto datum, jen pár dní před oficiálními testy v Barceloně, bylo zvoleno s ohledem na skutečnost, že v roce 2017 budou k dispozici pouze čtyři pohonné jednotky. Pak je tu i snaha využít co nejvíc času pro vývoj aerodynamiky. Motor s typovým označením 062/2 podle Thierry Baritauda, šéfa sekce ERS, bude disponovat lepším využitím jednotky MGU-H. Tím pádem by měly hybridní systémy dosáhnout větší efektivnosti a také rizika týkající se spolehlivosti turbodmychadla by měly být menší.

img-responsive

SF 16-H nesplnilo očekávání Maranella | foto: Scuderia Ferrari

Ne všechny informace jsou samozřejmě k dispozici, jen málokdo bude vědomě chtít odhalovat své zázemí soupeřům. U Ferrari se nicméně hovoří o další spolupráci Ferrari s firmou Mahle a zavedení nového systému zapalování označeného "multi-jet". Pro upřesnění můžeme dodat, že doposud byly využívány varianty TJI (Turbulent jet ignition). 

Převodovka v roce 2016 sice vykazovala dobré výsledky, zvláště v oblasti konceptu upevnění zadního závěsu mezi diferenciál a převodovku, což dovolovalo využít poměrně úzké zadní závěsy. Co se však týče maximální trakce zadní nápravy, tak nebyla efektivita optimální. Nejspíš i tady dojde k "opisování" od Mercedesu a návratu k osvědčenému řešení. Což má ostatně platit i o předních závěsech.

img-responsive

U Ferrari by rádi zase viděli podobný obrázek | foto: Pirelli

Šasi dozná určitých úprav, protože jednou ze změn bude větší objem paliva, které budou mít piloti k dispozici, a sice o pět kilogramů. Takže nyní povezou celkem 105 kg a tomu bude nutné přizpůsobit některé komponenty. Rovněž rozvor bude o 20 cm větší (vycházejme z původního rozměru 3494 mm).

Maranello se v určitých směrech halí do závoje tajemna, ale to není nic nového pod sluncem. Určitá překvapení se samozřejmě dají očekávat, naznačuje se něco o jistých "méně obvyklých" tvarech v závislosti na zkouškách v aerodynamickém tunelu, ale než se typ 688 (tak je označován model pro rok 2017) poprvé rozjede na fioranské trati, můžeme se zatím jenom dohadovat.

Vytisknout

Diskuze: Jaké zbarvení bude mít Ferrari a co přinese po technické stránce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 05.01.2017 14:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB12 v Mexiku

Ricciardo chce vyhrávat a věří, že místo u Red Bullu je lepší než u Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud