DISKUZE K ČLÁNKU Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti

Renault Sport F1 dnes promluvil o nadcházející sezóně 2015 a úpravách, které provedl na své pohonné jednotce. Co zlepšil a co od něj můžeme očekávat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 29.01.2015 11:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 12 lidí) 28.01.2015 12:51
Já věřím, že v Renaultu ví, co dělají a že… »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 28.01.2015 12:30
Je to oficiálně v technický specifikacích k… »
» Petr (Hlasovalo 10 lidí) 28.01.2015 13:42
On přidal už v průběhu loňské sezóny do Abú… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jens

109.81.245.XXX
Tak nějakou tu desetinu si musel přidat, aby to budilo alespoň zdání nějakého hodnotného argumentu. Na výjezdu ze středně rychlých ten turbomotor má podle mě více navrch než z pomalých, ten krouťák je problém přenést na kola. A jinak si nemyslím, že by tam měli nějaký velký turbo lag - díky MGU-H (e-turbo). Sám Mercedes řekl, že ovladatelnost byla lepší (i když Renault tvrdil u svých motorů opak).

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.11.XXX
To zaokrouhlení je spíš 93,8% a 94,4% ... ale to je detail.
Důležitější ten fakt, že také záleží, v jakých otáčkách ten výkon je dostupný. Navíc je to motor s jedním turbem, takže tam stejně vznikne výkonový propad (na začátku nebo konci použitelného spektra otáček). U atmosferického motoru je ten nárůst více lineární, takže tam se opravdu jedná víceméně pouze o rychlost na konci rovinek. U přeplňovaného motoru může být rychlost na konci roviny klidně menší, ale co je to komu platné, když dostane 0,5 s na výjezdu z každé pomalé zatáčky a 0,3 s z výjezdu pomalejší (viz minulá sezóna). On ten rozdíl ve výkonu ani tak nemusel být ve špičkovém výkonu, ale stačí to v nižších až středních otáčkách. Mít 300 kW v 4000 RPM a 250 kW ve stejných otáčkách udělá daleko větší rozdíl v čase na kolo než rozdíl 50 kW v 11000 RPM. ;)

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

80.87.214.XXX
Nuž pozri sa na pohonnú jednotku HONDY,... ...a máš etaloón. Tá to urobila nielen efektne, ale aj aerodznamicky čiste, aby vzduch dobre obtekal celú pohonnú jednotku a nevznikali víry a auto to vzadu nerozširovalo, ako to bude tá pohonná jednotka od Renaultu, robiť nielen u Red Bullu, ale aj u Toro Rosso, ak s tým nič nespravia. 01 Tá práca od Hondy, je na 1 s hviezdičkou ! Povedal by som, lepšia jak u Mercedesu. 11

+ 10 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

El Senor

89.111.73.XXX
Proste o zadne kopirovani nejde. V F1 by si jen kopirovaci neskrtli. Napad se prevzit da, ale bez vlastniho vyvoje, overeni by to nikam nevedlo. Koncepce vsech tri vyrobcu ma urcite Honda probadanou a urcite zkouseli i neco sveho. Sli cestou, ktera se jim zda nejlepsi, ale porad to neznamena, ze je to do budoucna ta nejspravnejsi 03

+ 1 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eli SKA-PUNK ova

178.41.54.XXX
Rozdiel 50 koni a rozdiel 50 koni nie je vzdy to iste. 850 ku 900 (94,5 percenta) je rozhodne mensia strata, ako napr. 750 ku 800 (93,7 percenta) :)

+ 9 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000968

uzivatel000968

95.103.211.XXX
... Lojzko, veď Ty píšeš, akoby Ti tie motory Mercedesu, Hondy a Renaultu ležali doma na stole ...

... Ako môže Renault skrátiť to dlhé potrubie (čo Ti kole oči) keď chce ostať pri svojom koncepte s nedeleným turbom...

... Čo by si im poradil...?

+ 6 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
jen jestli není chybička někde na trase mezi židlí a klávesnicí......03 18

+ 6 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
A ty Miki Maus ! 11

+ 10 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Hm, to není dobré. Ale děkuji za info.01

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Máš pravdu, teď sedím v kanclu na dědině 03 Bydlím však samozřejmě ve městě. :)

+ 6 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.143.94.XXX
Nejake info o Ferrari? Pretoze ani na zahranicnych weboch som o motore pre sezonu 2015 nic nenasiel na rozdiel od nejakych zakulisnych info o Renaulte a Mercedese.

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Kapor je místní kecálek, dobře ho znáš... Co se kopírování Hondy týče - viz. muj příspěvek El Senorovi v 15:02...

+ 5 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Žel zatím to vypadá, že ztráta bude podobná jako loni. Chytřejší ale budeme až v Melbourne.

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
A Kapor je kdo? Člen vývojového týmu některého z výrobců motorů?
Chtěl si tím, že u Hondy jsou jen kopírovači? Nevím jak to měli udělat, aby si získali respekt i u tebe: oddělenou turbínu a kompresor má Mercedes, vedle sebe za motorem je má Ferrari a Renault.

+ 5 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Kvůli mě Honda rozhodně nic dělat nemusí... oni věří, že koncepce Mercedesu je lepší než koncepce Ren. a Ferrari, to je v pořádku, ať tomu věří, ale samotný Mercedes prohlásil, že rozdělení turba a kompresoru není rozdílový faktor v jejich výkonostním rozdílu oproti Ren a Fer. ... nebo si snad myslíš, že kdyby koncepce Mer byla prokazatelně lepší, že by ju letos nenasadil Ren. a Fer.? Že sou takoví ňoumové? Ren naopak věří, ře jeho koncepce má větší potencál... a sem rád, že tady existují alespoň 2 přístupy, 2 architektury... to je na tom to zajímavé :) Jinak předpokládám, že Honda nebyla tak krátkozraká a vyzkoušela si "nasimulovat" i koncepci Renaultu, né jen Mercedesu...

+ 8 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Takže poh. jednotka Mercedes 2015 vs Renault 2015 = rozdíl (opět) 60 HP ve prospěch Mercedesu?

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

El Senor

89.111.73.XXX
To jako kvuli tobe mela Honda tyto tri koncepce vyskrtnout a vymslet svoji originalni?
Tady se nehraje na to byt originalni, ale byt nejlepsi03

+ 4 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

El Senor

89.111.73.XXX
Takze si taky nemyslim, ze jde o kopirovani. Proste si to mysli, mozna si to nejak nasimulovali, overovali, co ja vim.

+ 3 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Podle Kapora je rozdělení turba a kompresoru přece ten zásadní rozdíl. V r. 2014 tuto koncepci použil Mercedes, v r. 2015 jej napodobila Honda, která měla data Mclarenu...tak co to je, když né kopírování? Opičení se? To, že koncept rozdělení turba a kompresoru NEMÁ zásadní vliv na výkon motoru víme. Kdyby měl, tak ho od r. 2015 použije jak Renault tak Ferrari.

+ 8 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

El Senor

89.111.73.XXX
Urcite zvolili koncepci takovou o ktere jsou presvedceni, ze je nejlepsi a ona je to zrovna ta od Mercedesu03 Kdyby jim vyslo, ze ta od Ferrari, tak maji jiste podobnou Ferrari.

+ 4 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama