DISKUZE K ČLÁNKU Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti
Renault Sport F1 dnes promluvil o nadcházející sezóně 2015 a úpravách, které provedl na své pohonné jednotce. Co zlepšil a co od něj můžeme očekávat?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Jens
11:28 29.01.2015 109.81.245.XXX
Tak nějakou tu desetinu si musel přidat, aby to budilo alespoň zdání nějakého hodnotného argumentu. Na výjezdu ze středně rychlých ten turbomotor má podle mě více navrch než z pomalých, ten krouťák je problém přenést na kola. A jinak si nemyslím, že by tam měli nějaký velký turbo lag - díky MGU-H (e-turbo). Sám Mercedes řekl, že ovladatelnost byla lepší (i když Renault tvrdil u svých motorů opak).
jon
11:17 29.01.2015 194.228.11.XXX
To zaokrouhlení je spíš 93,8% a 94,4% ... ale to je detail.
Důležitější ten fakt, že také záleží, v jakých otáčkách ten výkon je dostupný. Navíc je to motor s jedním turbem, takže tam stejně vznikne výkonový propad (na začátku nebo konci použitelného spektra otáček). U atmosferického motoru je ten nárůst více lineární, takže tam se opravdu jedná víceméně pouze o rychlost na konci rovinek. U přeplňovaného motoru může být rychlost na konci roviny klidně menší, ale co je to komu platné, když dostane 0,5 s na výjezdu z každé pomalé zatáčky a 0,3 s z výjezdu pomalejší (viz minulá sezóna). On ten rozdíl ve výkonu ani tak nemusel být ve špičkovém výkonu, ale stačí to v nižších až středních otáčkách. Mít 300 kW v 4000 RPM a 250 kW ve stejných otáčkách udělá daleko větší rozdíl v čase na kolo než rozdíl 50 kW v 11000 RPM. ;)
Důležitější ten fakt, že také záleží, v jakých otáčkách ten výkon je dostupný. Navíc je to motor s jedním turbem, takže tam stejně vznikne výkonový propad (na začátku nebo konci použitelného spektra otáček). U atmosferického motoru je ten nárůst více lineární, takže tam se opravdu jedná víceméně pouze o rychlost na konci rovinek. U přeplňovaného motoru může být rychlost na konci roviny klidně menší, ale co je to komu platné, když dostane 0,5 s na výjezdu z každé pomalé zatáčky a 0,3 s z výjezdu pomalejší (viz minulá sezóna). On ten rozdíl ve výkonu ani tak nemusel být ve špičkovém výkonu, ale stačí to v nižších až středních otáčkách. Mít 300 kW v 4000 RPM a 250 kW ve stejných otáčkách udělá daleko větší rozdíl v čase na kolo než rozdíl 50 kW v 11000 RPM. ;)
Kapor
11:14 29.01.2015 80.87.214.XXX
Nuž pozri sa na pohonnú jednotku HONDY,... ...a máš etaloón. Tá to urobila nielen efektne, ale aj aerodznamicky čiste, aby vzduch dobre obtekal celú pohonnú jednotku a nevznikali víry a auto to vzadu nerozširovalo, ako to bude tá pohonná jednotka od Renaultu, robiť nielen u Red Bullu, ale aj u Toro Rosso, ak s tým nič nespravia. Tá práca od Hondy, je na 1 s hviezdičkou ! Povedal by som, lepšia jak u Mercedesu.
El Senor
08:10 29.01.2015 89.111.73.XXX
Proste o zadne kopirovani nejde. V F1 by si jen kopirovaci neskrtli. Napad se prevzit da, ale bez vlastniho vyvoje, overeni by to nikam nevedlo. Koncepce vsech tri vyrobcu ma urcite Honda probadanou a urcite zkouseli i neco sveho. Sli cestou, ktera se jim zda nejlepsi, ale porad to neznamena, ze je to do budoucna ta nejspravnejsi
uzivatel000968
19:53 28.01.2015 95.103.211.XXX
... Lojzko, veď Ty píšeš, akoby Ti tie motory Mercedesu, Hondy a Renaultu ležali doma na stole ...
... Ako môže Renault skrátiť to dlhé potrubie (čo Ti kole oči) keď chce ostať pri svojom koncepte s nedeleným turbom...
... Čo by si im poradil...?
... Ako môže Renault skrátiť to dlhé potrubie (čo Ti kole oči) keď chce ostať pri svojom koncepte s nedeleným turbom...
... Čo by si im poradil...?
Jens
15:06 28.01.2015 109.81.245.XXX
A Kapor je kdo? Člen vývojového týmu některého z výrobců motorů?
Chtěl si tím, že u Hondy jsou jen kopírovači? Nevím jak to měli udělat, aby si získali respekt i u tebe: oddělenou turbínu a kompresor má Mercedes, vedle sebe za motorem je má Ferrari a Renault.
Chtěl si tím, že u Hondy jsou jen kopírovači? Nevím jak to měli udělat, aby si získali respekt i u tebe: oddělenou turbínu a kompresor má Mercedes, vedle sebe za motorem je má Ferrari a Renault.
Adi
15:02 28.01.2015 176.74.130.XXX
Kvůli mě Honda rozhodně nic dělat nemusí... oni věří, že koncepce Mercedesu je lepší než koncepce Ren. a Ferrari, to je v pořádku, ať tomu věří, ale samotný Mercedes prohlásil, že rozdělení turba a kompresoru není rozdílový faktor v jejich výkonostním rozdílu oproti Ren a Fer. ... nebo si snad myslíš, že kdyby koncepce Mer byla prokazatelně lepší, že by ju letos nenasadil Ren. a Fer.? Že sou takoví ňoumové? Ren naopak věří, ře jeho koncepce má větší potencál... a sem rád, že tady existují alespoň 2 přístupy, 2 architektury... to je na tom to zajímavé :) Jinak předpokládám, že Honda nebyla tak krátkozraká a vyzkoušela si "nasimulovat" i koncepci Renaultu, né jen Mercedesu...
Adi
14:53 28.01.2015 176.74.130.XXX
Podle Kapora je rozdělení turba a kompresoru přece ten zásadní rozdíl. V r. 2014 tuto koncepci použil Mercedes, v r. 2015 jej napodobila Honda, která měla data Mclarenu...tak co to je, když né kopírování? Opičení se? To, že koncept rozdělení turba a kompresoru NEMÁ zásadní vliv na výkon motoru víme. Kdyby měl, tak ho od r. 2015 použije jak Renault tak Ferrari.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek