DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Mercedes v sezóně 2014 dominoval i díky své pohonné jednotce, která byla zároveň tou nejefektivnější v historii. Jak probíhal její vývoj?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 13.01.2015 16:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 12 lidí) 10.01.2015 09:53
Petře 01 Opět neskutečný článek, super!!! Sice… »
» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 10.01.2015 23:47
Díky za pochopení, Mobile1. 01 Na trolly… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 9 lidí) 10.01.2015 20:30
ne? fakt? to je potupa, F1news překládají z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Kapor

194.160.178.XXX
To si počul zle ! Ako by ho vyrobili ? Nevieš ? Fukušima ešte nebola k dispozícii. Nemci aj Rusi jazdili na generátorový plyn, t.z. vyvíjač Metánu, splyňovaním dreva. To bola nádoba na aute naviac. 11 18 Samozrejme výkon motora bol nižší, ako na benzín. Takže tak Chlapče. 08

+ 13 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Někde jsem četl, že za 2.sv. války v Leningradu při obležení jezdilo 500 vozů na vodík a k výbuchu došlo za celou dobu v jednom případě a to údajně neměly žádné velké speciální úpravy. Takže technologicky to asi problém nebude.

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

80.87.214.XXX
Áno, máš pravdu,... ...a na to budú môcť použiť tých 32 žetónov, ktoré sú stanovené pre r. 2015 a bol by som rád, keby celé ERS odoberali od Mercedesu, lebo potom by prišli určie na nápad, ako to urobiť ešte lepšie. Inak ja dúfam, že sa im podarí stlačiť spotrebu tak, aby mohli využiť maximálne povolené otáčky 15 000 min-1, lebo okolo tejto hodnoty, - výkon MGU-K by mal gradovať nielen výkon turbomotora, ale prekrývať sa v charakteristike aj s krútiacim momentom a tam je hranica, kde by sa motorári mali dostať na tých vysnených 1 600 koní, čo je výkon z motora 1,6 V6 Turbo sviatok. 01

+ 13 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Hmm. Zajímavá představa. Přijíždí RBR s komínem před křídlem do boxů, během přezouvání hodí několik briket uhlí do kotle, po přezutí zapíská a za velkého syčení vyjede na trať. 12
Obávám se, že benzín za nějakou dobu skončí a pak se mi zdá vodíkový spalovací motor nejmenší zlo. Ale palivové články mají větší účinnost, tak mám strach z toho, že nás čekají podobné závody jako v té E-formuli. Naprosté ticho, jen občasné zakvílení gum. A všichni budou z láskou vzpomínat na krásný zvuk turbomotorů. 04

+ 8 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
Tak ono explodovat může všechno co pohání kola... i baterie u elektromotorů...
tak mně napadlo, že když někteří chtějí F1 vrátit do minulosti, co takhle jí vrátit ještě trochu víc a osadit jí parním motorem, na začátku by to naložili uhlím, v průběhu závodu by sem tam zajeli pro trochu trdého dřeva a koksu a jeli by :D :D :D (myšleno sarkasticky, hlavně na ty co pořád brečí aby vrátily V12,V10, V8 apod.)
No každopádně jsem hodně zvědav jaké budou další změny na motory v F1. A jestli se změní i druh paliva.

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Díky za pochopení, Mobile1. 01

Na trolly nemá cenu reagovat - nejde o překlad z žádného webu (záměrně pominu, při jaké příležitosti tohle Andy řekl, ať se to konkurence snaží zjistit sebevíc). Ti, kteří nám závidí, zaostávají a mají důvod, proč se nás snažit pošpinit (ať už v TV, na svém webu nebo v diskusi). Teče jim do bot (hrozí, že komentovat bude někdo jiný), návštěvnost neroste a předražený e-shop nejede. Co jim taky zbývá?

Naštěstí máme inteligentní čtenáře, kteří mají mají možnost navštěvovat i konkurenci, kde mohou strávit méně času kratšími, méně hodnotnými "nezdrojovanými" články. Tam mají dokonce redaktoři tu drzost zkopírovat článek odjinud a označit ho za exkluzivní.

+ 12 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Děkujeme. Zajímalo nás pochopitelně více, Andy je ale žel neoblomný, pokud jde o tech. detaily.

+ 9 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mike17

93.99.87.XXX
Nemusíš se omlouvat. Nebral jsem to jako lež, spíš nepřesnost. S tím skladováním máš pravdu. Ovšem BMW to už trochu vychytalo a zkoušelo v 7 řadě. Ale ideální to není. Nevím jak reálné by to bylo pro F1. F1 má jednu výhodu. Uchovat tekutý vodik v nádrži 2h není tak náročné, jako celé dny u sériových vozů. 03 Exploze bych se zase tak moc nebál. Při kontaktu s ohněm bouchá i benzín. Vodík má aspoň jednu výhodu. Jak se dostane z nádrže, okamžitě stoupá nahoru. Čímž nechci řict, že exploze nehrozí. 04

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.157.160.XXX
odkazuješ na rok starý, podstatně kratší článek, přišel sis jen plivnout? Který československý web je lepší? Tady občas jsou i exkluzivní informace - jinde je nenajdeš. Tak kam - k hlupákovi Richterovi nebo amatérovi Kubalovi - kde jsou články mnohem kratší a překlady nepřesné? Ty jsi od konkurence? 02

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jarda

78.157.160.XXX
Werni, ty si vážně taková guma, že nevíš, že ten rozhovor je o něčem jiném? Jsi to porovnej. A všiml sis články u konkurence? Tam jsou teprve podvodníci, když za exkluzivní články vydávají překlady. A tam neuvádějí zdroje vůbec.

+ 9 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Jde vidět, že neumíš anglicky, to je úplně jiný rozhovor, *** 04
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 8 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mobil1

Mobil1

46.135.41.XXX
Díky za článek Petře Je vidět, že Mercedes svůj úspěch prodává opravdu s vervou... Není se samozřejmě co divit, vyšlo jim to a ta dominance byla až neskutečná.

Je to sice takový trochu marketingový článek, ale je pochopitelné, že nebudou roztrubovat detaily o tom jak jejich pohonná jednotka funguje.

Každopádně by mě zajímal zdroj té informace o tom že paliva a maziva ExxonMobil, byla příčinou horší výkonnosti motoru u McL. Jestli je to od Mercedesu tak vzhledem k tomu, že je Petronas jejich sponzorem... Jinak se mi moc nechce věřit tomu, že ExxonMobil jakožto největší olejářská společnost, 1-2 největší společnost na světě vůbec, s US technolgiemi by neuměla udělat to co Malajský Petronas...

Jestli problém není v tom, že Petronas ten motor vyvíjel od počátku s Mercedesem a znali specifické požadavky na maziva a paliva tohoto soustrojí a ExxonMobil byl postaven před hotový motor v poslední chvíli.

Každopádně se pokusím o tomhle taky něco zjistit...

PS: K diskuzi pode mnou: vůbec mi nevadí jestli se jako zdroj používají jiné články. Minimálně je to kvalitně technicky přeloženo a já nemusím pročítat další weby.

Samozřejmě můžou tady být jenom originální, nové články a zdejší redaktoři by to určitě rádi dělali a zvládli by to, ale to by musel být tenhle web placený nebo sponzorovaný (=neobjektivní). Nedávno jsme o tom diskutovali s Petrem a podle mne je lepší to nechat tak jak to je.

Mějte se.

+ 9 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
teď si to čtu, máš pravdu... co nás to za bullshity na gymplu učili!!!
Každopádně skladování vodíku je mnohem více náročné než PB nebo methan, skladovat jej jako plynný do do aut je nesmysl, to se ani v osobním automobilismu nedělá a kapalný vodík při -250°C asi taky není nejjednodušší nacpat do auta, navíc musí mít miliony pojistek a plášť nádoby musí být vícevrstvý tudíž i pěkně těžký... viz. [odkaz na stránku]
:) Omlouvám, se, že jsem lhal, bylo to opravdu neúmyslné, protože nás fakt učili, že vodík po smísení se vzduchem exploduje, jen nám zapomněli říct,že to musíme zapálit 12

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Trochu bych tě poopravil. Vodík sice ve směsi se vzduchem exploduje, ale potřebuje k tomu jednu maličkost. A to zapálit. V tom se od metanu příliš neliší. 03

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
pokud vím, tak zatím nikdo nevymyslel motor na vodu, ano z vody se dá udělat vodík, ale počítám, že zařízení které to dokáže nebude vůbec mobilní, a už vůbec natolik, aby se dalo umístit do vozu F1...nebo by to šlo pomocí nějakého katalyzátoru nebo nějakého činidla, ale to by museli mít další nádrž na řekněme 5o litrů... tohle je utopie a nereálnost...

To už spíš se v F1 objeví ten slovenský zázračný motor, který má účinnost okolo 90% nebo tak nějak... Kapor nám to zajisté napíše :D

To spíš byl reálnější pohon na methanol, nebo nedej bože na naftu (taky to nikdo nečekal v LeMans)

Já bych dal ohledně motorů nějaké základní zadání a ať si s ním každý poradí nejlépe jak umí, a ať vznikne více řešení, jak kdysi jedzdily V8, V12 a turba... nebo jak letos v Lemans, kdy LMP1 kategorii používali všichni jiný způsob pohonu :)

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
ne? fakt? to je potupa, F1news překládají z cizích stránek, jediný web v ČR co to dělá, ostatní jsou tak boží, že se sami dělají rozhovory a technické analýzy, dokonce jim i týmy půjčují auta, aby je mohli oni po technické rozebrat...

Jako co čekáte? Ano občas se tu díky petrovi objeví nějaký unikátní rozhovor s někým, ale jinak překládají z cizích stránek... jako i konkurence, jen konkurence je spíš na drby a nekvalitní překlady(google tranlator u nich jede!!!)
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 9 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001093

uzivatel001093

78.45.30.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonymouse

213.181.129.XXX
nj, bezpečnosť ma nenapadla. tak potom 100l vody, a nech si poradia s ňou. ale to by už asi nebola F1, čo? 04

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
Jasně-pořád se pohybujeme ve vzorci : co nejmenší množství paliva + co nejvyšší tlak ve válcích se rovná nejvyšší výkon s nejmenší teplotou.
Renault se snažil tuhle situaci řešit už v sezoně ale bez upravy spalovacích prostorů a pístů jim prý motor detonoval a cesta byla v rámci úprav nemožná,proto asi řešily všechny pod systémy.

Illien má v oboru zkušenosti a jeho přímovstřiky nemají v Americe konkurenci.Otázkou je jestli to bude stačit na Mercedes.Věřím,a doufám,že jo.

+ 3 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Nik nehovorí, ... ...že sú u Ferrari a Renaultu blbci, lebo Mercedes pre F1 nepostavil tradičný hybrid, ako Ferrari a Renault, ale trigeneračnú jednotku, ktorá využíva väčší gradient medzi teplotou vstupného vzduchu do valcov a teplotou pod medzou samozápalu, kedy sa do valca vstrekuje palivo, preto sa nik ani nedozvedel o podstate tohoto riešenia, ktoré ako vidieť z článku stále v Mercedese taja a ja sa im ani nečudujem, lebo som tu už dávno povedal, že oddelená turbína od kompresoru rozdiel vo výkone nerobí, len umožňuje lepšie vtesnať turbomompresor do priestoru medzi valce do V, aby potrubia boli čo najkradšie, bolo v nich kritické prúdenie a zozadu netrčala turbína, ako u konkurencie a auto sa dalo lepšie aerodynamicky navrhnúť. 14 A ak to Renault a Rerrari ešte dodnes nepochopily, tak je najvyšší čas, lebo zvyšovaním gradientu medzi teplotami, sa úmerne zväčšuje aj výkon a tá hranica ako sa aj v článku píše je tých 1600 koní bez nejakých ťažkosťí, ale pri plných otáčkach 15 000 min-1, lebo závodný motor má tendenciu točiť najviac v tých 14 500, pričom ho dokopne k maximu MGU-K na 8-ku na rovinku pri maximálke. V motore Mercedes išli hore s kompresným pomerom tak, aby podiel paliva a prietok tomu vyhovoval, lebo do menšieho priesroru je treba vstreknúť aj menšie množstvo paliva a to, aby dalo vyšší výkon, musí horieť intenzívnejšie a pri vačšom tlaku, čo riešenie spĺňa vtedy ak vzrastie aj vstrekovací tlak paliva. Tomu samozrejme sa musí prispôsobiť palivo tak, ako sa to píše aj v článku, aby to v celej etape od vstreku, cez zážeh, horenie a výfuk odpovedalo symulačnému modelu CFD, ktorý sa dá na to využiť, ako to hovorili motorárski inžinieri z Red Bullu pred časom Remi Taffinovi, aby sa na to pozrel, lebo to plne zanedbali, ale venovali sa naopak ERSu, čo bol hlavný pilier neúspechu minuloročnej pohonnej jednotky od Renaultu a Remi to plne akceptoval. 01 A ja im len drukujem !


+ 15 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama