DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?
Mercedes v sezóně 2014 dominoval i díky své pohonné jednotce, která byla zároveň tou nejefektivnější v historii. Jak probíhal její vývoj?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovalo 12 lidí)
10.01.2015 09:53
Petře Opět neskutečný článek, super!!! Sice… »
» Jake HorseRadisher
(Hlasovalo 9 lidí)
10.01.2015 20:30
ne? fakt? to je potupa, F1news překládají z… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Kapor
16:39 13.01.2015 194.160.178.XXX
To si počul zle ! Ako by ho vyrobili ? Nevieš ? Fukušima ešte nebola k dispozícii. Nemci aj Rusi jazdili na generátorový plyn, t.z. vyvíjač Metánu, splyňovaním dreva. To bola nádoba na aute naviac. Samozrejme výkon motora bol nižší, ako na benzín. Takže tak Chlapče.
Kapor
09:22 12.01.2015 80.87.214.XXX
Áno, máš pravdu,... ...a na to budú môcť použiť tých 32 žetónov, ktoré sú stanovené pre r. 2015 a bol by som rád, keby celé ERS odoberali od Mercedesu, lebo potom by prišli určie na nápad, ako to urobiť ešte lepšie. Inak ja dúfam, že sa im podarí stlačiť spotrebu tak, aby mohli využiť maximálne povolené otáčky 15 000 min-1, lebo okolo tejto hodnoty, - výkon MGU-K by mal gradovať nielen výkon turbomotora, ale prekrývať sa v charakteristike aj s krútiacim momentom a tam je hranica, kde by sa motorári mali dostať na tých vysnených 1 600 koní, čo je výkon z motora 1,6 V6 Turbo sviatok.
Mike17
10:26 11.01.2015 93.99.87.XXX
Hmm. Zajímavá představa. Přijíždí RBR s komínem před křídlem do boxů, během přezouvání hodí několik briket uhlí do kotle, po přezutí zapíská a za velkého syčení vyjede na trať.
Obávám se, že benzín za nějakou dobu skončí a pak se mi zdá vodíkový spalovací motor nejmenší zlo. Ale palivové články mají větší účinnost, tak mám strach z toho, že nás čekají podobné závody jako v té E-formuli. Naprosté ticho, jen občasné zakvílení gum. A všichni budou z láskou vzpomínat na krásný zvuk turbomotorů.
Obávám se, že benzín za nějakou dobu skončí a pak se mi zdá vodíkový spalovací motor nejmenší zlo. Ale palivové články mají větší účinnost, tak mám strach z toho, že nás čekají podobné závody jako v té E-formuli. Naprosté ticho, jen občasné zakvílení gum. A všichni budou z láskou vzpomínat na krásný zvuk turbomotorů.
Jake HorseRadisher
10:04 11.01.2015 85.207.90.XXX
Tak ono explodovat může všechno co pohání kola... i baterie u elektromotorů...
tak mně napadlo, že když někteří chtějí F1 vrátit do minulosti, co takhle jí vrátit ještě trochu víc a osadit jí parním motorem, na začátku by to naložili uhlím, v průběhu závodu by sem tam zajeli pro trochu trdého dřeva a koksu a jeli by :D :D :D (myšleno sarkasticky, hlavně na ty co pořád brečí aby vrátily V12,V10, V8 apod.)
No každopádně jsem hodně zvědav jaké budou další změny na motory v F1. A jestli se změní i druh paliva.
tak mně napadlo, že když někteří chtějí F1 vrátit do minulosti, co takhle jí vrátit ještě trochu víc a osadit jí parním motorem, na začátku by to naložili uhlím, v průběhu závodu by sem tam zajeli pro trochu trdého dřeva a koksu a jeli by :D :D :D (myšleno sarkasticky, hlavně na ty co pořád brečí aby vrátily V12,V10, V8 apod.)
No každopádně jsem hodně zvědav jaké budou další změny na motory v F1. A jestli se změní i druh paliva.
Petr
23:47 10.01.2015 78.157.160.XXX
Díky za pochopení, Mobile1.
Na trolly nemá cenu reagovat - nejde o překlad z žádného webu (záměrně pominu, při jaké příležitosti tohle Andy řekl, ať se to konkurence snaží zjistit sebevíc). Ti, kteří nám závidí, zaostávají a mají důvod, proč se nás snažit pošpinit (ať už v TV, na svém webu nebo v diskusi). Teče jim do bot (hrozí, že komentovat bude někdo jiný), návštěvnost neroste a předražený e-shop nejede. Co jim taky zbývá?
Naštěstí máme inteligentní čtenáře, kteří mají mají možnost navštěvovat i konkurenci, kde mohou strávit méně času kratšími, méně hodnotnými "nezdrojovanými" články. Tam mají dokonce redaktoři tu drzost zkopírovat článek odjinud a označit ho za exkluzivní.
Na trolly nemá cenu reagovat - nejde o překlad z žádného webu (záměrně pominu, při jaké příležitosti tohle Andy řekl, ať se to konkurence snaží zjistit sebevíc). Ti, kteří nám závidí, zaostávají a mají důvod, proč se nás snažit pošpinit (ať už v TV, na svém webu nebo v diskusi). Teče jim do bot (hrozí, že komentovat bude někdo jiný), návštěvnost neroste a předražený e-shop nejede. Co jim taky zbývá?
Naštěstí máme inteligentní čtenáře, kteří mají mají možnost navštěvovat i konkurenci, kde mohou strávit méně času kratšími, méně hodnotnými "nezdrojovanými" články. Tam mají dokonce redaktoři tu drzost zkopírovat článek odjinud a označit ho za exkluzivní.
Mike17
23:15 10.01.2015 93.99.87.XXX
Nemusíš se omlouvat. Nebral jsem to jako lež, spíš nepřesnost. S tím skladováním máš pravdu. Ovšem BMW to už trochu vychytalo a zkoušelo v 7 řadě. Ale ideální to není. Nevím jak reálné by to bylo pro F1. F1 má jednu výhodu. Uchovat tekutý vodik v nádrži 2h není tak náročné, jako celé dny u sériových vozů. Exploze bych se zase tak moc nebál. Při kontaktu s ohněm bouchá i benzín. Vodík má aspoň jednu výhodu. Jak se dostane z nádrže, okamžitě stoupá nahoru. Čímž nechci řict, že exploze nehrozí.
anonym
22:29 10.01.2015 78.157.160.XXX
odkazuješ na rok starý, podstatně kratší článek, přišel sis jen plivnout? Který československý web je lepší? Tady občas jsou i exkluzivní informace - jinde je nenajdeš. Tak kam - k hlupákovi Richterovi nebo amatérovi Kubalovi - kde jsou články mnohem kratší a překlady nepřesné? Ty jsi od konkurence?
Mobil1
21:51 10.01.2015 46.135.41.XXX
Díky za článek Petře Je vidět, že Mercedes svůj úspěch prodává opravdu s vervou... Není se samozřejmě co divit, vyšlo jim to a ta dominance byla až neskutečná.
Je to sice takový trochu marketingový článek, ale je pochopitelné, že nebudou roztrubovat detaily o tom jak jejich pohonná jednotka funguje.
Každopádně by mě zajímal zdroj té informace o tom že paliva a maziva ExxonMobil, byla příčinou horší výkonnosti motoru u McL. Jestli je to od Mercedesu tak vzhledem k tomu, že je Petronas jejich sponzorem... Jinak se mi moc nechce věřit tomu, že ExxonMobil jakožto největší olejářská společnost, 1-2 největší společnost na světě vůbec, s US technolgiemi by neuměla udělat to co Malajský Petronas...
Jestli problém není v tom, že Petronas ten motor vyvíjel od počátku s Mercedesem a znali specifické požadavky na maziva a paliva tohoto soustrojí a ExxonMobil byl postaven před hotový motor v poslední chvíli.
Každopádně se pokusím o tomhle taky něco zjistit...
PS: K diskuzi pode mnou: vůbec mi nevadí jestli se jako zdroj používají jiné články. Minimálně je to kvalitně technicky přeloženo a já nemusím pročítat další weby.
Samozřejmě můžou tady být jenom originální, nové články a zdejší redaktoři by to určitě rádi dělali a zvládli by to, ale to by musel být tenhle web placený nebo sponzorovaný (=neobjektivní). Nedávno jsme o tom diskutovali s Petrem a podle mne je lepší to nechat tak jak to je.
Mějte se.
Je to sice takový trochu marketingový článek, ale je pochopitelné, že nebudou roztrubovat detaily o tom jak jejich pohonná jednotka funguje.
Každopádně by mě zajímal zdroj té informace o tom že paliva a maziva ExxonMobil, byla příčinou horší výkonnosti motoru u McL. Jestli je to od Mercedesu tak vzhledem k tomu, že je Petronas jejich sponzorem... Jinak se mi moc nechce věřit tomu, že ExxonMobil jakožto největší olejářská společnost, 1-2 největší společnost na světě vůbec, s US technolgiemi by neuměla udělat to co Malajský Petronas...
Jestli problém není v tom, že Petronas ten motor vyvíjel od počátku s Mercedesem a znali specifické požadavky na maziva a paliva tohoto soustrojí a ExxonMobil byl postaven před hotový motor v poslední chvíli.
Každopádně se pokusím o tomhle taky něco zjistit...
PS: K diskuzi pode mnou: vůbec mi nevadí jestli se jako zdroj používají jiné články. Minimálně je to kvalitně technicky přeloženo a já nemusím pročítat další weby.
Samozřejmě můžou tady být jenom originální, nové články a zdejší redaktoři by to určitě rádi dělali a zvládli by to, ale to by musel být tenhle web placený nebo sponzorovaný (=neobjektivní). Nedávno jsme o tom diskutovali s Petrem a podle mne je lepší to nechat tak jak to je.
Mějte se.
Jake HorseRadisher
21:50 10.01.2015 85.207.90.XXX
teď si to čtu, máš pravdu... co nás to za bullshity na gymplu učili!!!
Každopádně skladování vodíku je mnohem více náročné než PB nebo methan, skladovat jej jako plynný do do aut je nesmysl, to se ani v osobním automobilismu nedělá a kapalný vodík při -250°C asi taky není nejjednodušší nacpat do auta, navíc musí mít miliony pojistek a plášť nádoby musí být vícevrstvý tudíž i pěkně těžký... viz. [odkaz na stránku]
:) Omlouvám, se, že jsem lhal, bylo to opravdu neúmyslné, protože nás fakt učili, že vodík po smísení se vzduchem exploduje, jen nám zapomněli říct,že to musíme zapálit
Každopádně skladování vodíku je mnohem více náročné než PB nebo methan, skladovat jej jako plynný do do aut je nesmysl, to se ani v osobním automobilismu nedělá a kapalný vodík při -250°C asi taky není nejjednodušší nacpat do auta, navíc musí mít miliony pojistek a plášť nádoby musí být vícevrstvý tudíž i pěkně těžký... viz. [odkaz na stránku]
:) Omlouvám, se, že jsem lhal, bylo to opravdu neúmyslné, protože nás fakt učili, že vodík po smísení se vzduchem exploduje, jen nám zapomněli říct,že to musíme zapálit
Jake HorseRadisher
20:38 10.01.2015 85.207.90.XXX
pokud vím, tak zatím nikdo nevymyslel motor na vodu, ano z vody se dá udělat vodík, ale počítám, že zařízení které to dokáže nebude vůbec mobilní, a už vůbec natolik, aby se dalo umístit do vozu F1...nebo by to šlo pomocí nějakého katalyzátoru nebo nějakého činidla, ale to by museli mít další nádrž na řekněme 5o litrů... tohle je utopie a nereálnost...
To už spíš se v F1 objeví ten slovenský zázračný motor, který má účinnost okolo 90% nebo tak nějak... Kapor nám to zajisté napíše :D
To spíš byl reálnější pohon na methanol, nebo nedej bože na naftu (taky to nikdo nečekal v LeMans)
Já bych dal ohledně motorů nějaké základní zadání a ať si s ním každý poradí nejlépe jak umí, a ať vznikne více řešení, jak kdysi jedzdily V8, V12 a turba... nebo jak letos v Lemans, kdy LMP1 kategorii používali všichni jiný způsob pohonu :)
To už spíš se v F1 objeví ten slovenský zázračný motor, který má účinnost okolo 90% nebo tak nějak... Kapor nám to zajisté napíše :D
To spíš byl reálnější pohon na methanol, nebo nedej bože na naftu (taky to nikdo nečekal v LeMans)
Já bych dal ohledně motorů nějaké základní zadání a ať si s ním každý poradí nejlépe jak umí, a ať vznikne více řešení, jak kdysi jedzdily V8, V12 a turba... nebo jak letos v Lemans, kdy LMP1 kategorii používali všichni jiný způsob pohonu :)
Jake HorseRadisher
20:30 10.01.2015 85.207.90.XXX
ne? fakt? to je potupa, F1news překládají z cizích stránek, jediný web v ČR co to dělá, ostatní jsou tak boží, že se sami dělají rozhovory a technické analýzy, dokonce jim i týmy půjčují auta, aby je mohli oni po technické rozebrat...
Jako co čekáte? Ano občas se tu díky petrovi objeví nějaký unikátní rozhovor s někým, ale jinak překládají z cizích stránek... jako i konkurence, jen konkurence je spíš na drby a nekvalitní překlady(google tranlator u nich jede!!!)
Příspěvek byl redakčně upraven.
Jako co čekáte? Ano občas se tu díky petrovi objeví nějaký unikátní rozhovor s někým, ale jinak překládají z cizích stránek... jako i konkurence, jen konkurence je spíš na drby a nekvalitní překlady(google tranlator u nich jede!!!)
Příspěvek byl redakčně upraven.
uzivatel001093
20:21 10.01.2015 78.45.30.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.
Arnoux
14:58 10.01.2015 217.66.164.XXX
Jasně-pořád se pohybujeme ve vzorci : co nejmenší množství paliva + co nejvyšší tlak ve válcích se rovná nejvyšší výkon s nejmenší teplotou.
Renault se snažil tuhle situaci řešit už v sezoně ale bez upravy spalovacích prostorů a pístů jim prý motor detonoval a cesta byla v rámci úprav nemožná,proto asi řešily všechny pod systémy.
Illien má v oboru zkušenosti a jeho přímovstřiky nemají v Americe konkurenci.Otázkou je jestli to bude stačit na Mercedes.Věřím,a doufám,že jo.
Renault se snažil tuhle situaci řešit už v sezoně ale bez upravy spalovacích prostorů a pístů jim prý motor detonoval a cesta byla v rámci úprav nemožná,proto asi řešily všechny pod systémy.
Illien má v oboru zkušenosti a jeho přímovstřiky nemají v Americe konkurenci.Otázkou je jestli to bude stačit na Mercedes.Věřím,a doufám,že jo.
Kapor
14:32 10.01.2015 194.160.178.XXX
Nik nehovorí, ... ...že sú u Ferrari a Renaultu blbci, lebo Mercedes pre F1 nepostavil tradičný hybrid, ako Ferrari a Renault, ale trigeneračnú jednotku, ktorá využíva väčší gradient medzi teplotou vstupného vzduchu do valcov a teplotou pod medzou samozápalu, kedy sa do valca vstrekuje palivo, preto sa nik ani nedozvedel o podstate tohoto riešenia, ktoré ako vidieť z článku stále v Mercedese taja a ja sa im ani nečudujem, lebo som tu už dávno povedal, že oddelená turbína od kompresoru rozdiel vo výkone nerobí, len umožňuje lepšie vtesnať turbomompresor do priestoru medzi valce do V, aby potrubia boli čo najkradšie, bolo v nich kritické prúdenie a zozadu netrčala turbína, ako u konkurencie a auto sa dalo lepšie aerodynamicky navrhnúť. A ak to Renault a Rerrari ešte dodnes nepochopily, tak je najvyšší čas, lebo zvyšovaním gradientu medzi teplotami, sa úmerne zväčšuje aj výkon a tá hranica ako sa aj v článku píše je tých 1600 koní bez nejakých ťažkosťí, ale pri plných otáčkach 15 000 min-1, lebo závodný motor má tendenciu točiť najviac v tých 14 500, pričom ho dokopne k maximu MGU-K na 8-ku na rovinku pri maximálke. V motore Mercedes išli hore s kompresným pomerom tak, aby podiel paliva a prietok tomu vyhovoval, lebo do menšieho priesroru je treba vstreknúť aj menšie množstvo paliva a to, aby dalo vyšší výkon, musí horieť intenzívnejšie a pri vačšom tlaku, čo riešenie spĺňa vtedy ak vzrastie aj vstrekovací tlak paliva. Tomu samozrejme sa musí prispôsobiť palivo tak, ako sa to píše aj v článku, aby to v celej etape od vstreku, cez zážeh, horenie a výfuk odpovedalo symulačnému modelu CFD, ktorý sa dá na to využiť, ako to hovorili motorárski inžinieri z Red Bullu pred časom Remi Taffinovi, aby sa na to pozrel, lebo to plne zanedbali, ale venovali sa naopak ERSu, čo bol hlavný pilier neúspechu minuloročnej pohonnej jednotky od Renaultu a Remi to plne akceptoval. A ja im len drukujem !
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek