DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %

Andy Cowell - ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains, která se zabývá vývojem a výrobou nových V6 turbomotorů, hovoří o pokrocích, kterých bylo dosaženo v efektivitě oproti loňským V8, o systému pro rekuperaci energie a výzvách souvisejících s letošní velkou změnou v pravidlech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 06.02.2014 14:17 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel001437

    uzivatel001437

    89.103.251.XXX
    Nové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna opravdu potřebuje onu eko nálepku, kvůli které se podnikají tak drastické změny. 17

    + 14 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Ony se nedělají změny ani tak kvůli eko nálepce. Stačí se podívat, co se dnes vyrábí za nové motory. 03

      + 12 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.92.XXX
      spíše než kvůli ekonálepce jsou změny v zájmu zvyšování efektivity což je i tendence v celém automobilovém průmyslu..

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.171.XXX
      Cela enviromentalistika je len podvod, ako zarobit €.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001437

        uzivatel001437

        89.103.251.XXX
        Ano. Vyrábí se shit motory, a to má jako znamenat, že je budeme cpát i do královny motorsportu? Myslím si, že ve formuli jedna nutně nemusí být to, co je v běžném automobilovém průmyslu trendem. Konec konců běžný automobilový průmysl směřuje k plně elektrickým vozům, a projekt, který zastává tuto myšlenku ve formulovém světě nese název "Formula E", která se má rozběhnout v dohledné době. Nechápu tedy, proč někteří lidé pociťují potřebu směřovat k tomuto cíli i F1. Pokud se tak ale přeci jen stane, a budoucnost F1 opravdu leží na bateriových základech, tak je to velice smutný osud tohoto kdysi krásného sportu. Už teď se to díky těm směšným umělotinám stává fraškou, na kterou se diváci přestávají dívat. Nechci si představovat, jak to bude vypadat se sledovaností ,až ta fraška bude mít čistě elektrický základ.

        + 9 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001437

        uzivatel001437

        89.103.251.XXX
        Efektivita? Já ti něco povím. Efektivita spalování paliva je ta poslední věc, která fanouška formule jedna zajímá. Celá ta ekomentalita, a prosazování zeleného smýšlení je směšná. Je směšná v běžném "civilním" světě, jelikož mnoho studií dokazuje, že člověk má na životní prostředí zcela minimální vliv, a je dvojnásob směšná ve světě F1, protože ta má vliv na životní prostředí tak mizivý, že se o něm prakticky nedá ani mluvit. Formule jedna nepotřebuje být v čele pokroku. Od toho je nyní nový projekt Formula E, který je čistě elektrický, a tedy předobrazem té rádoby zářné budoucnosti. Je to místo, kde se mohou akumulovat všechny ty rádoby úžasné, a pokrokové technologie, kterýma nás běžný automobilový průmysl chce krmit. Potřebujeme to ale i v F1? To co se ve Formuli jedna v nedávné minulosti spotřebovalo za jeden závod, to se spotřebuje v celo globálním měřítku ani ne za pár sekund. Tak jaký má teda to šetření vlastně význam? ..No právě ta eko nálepka. To je ten jediný cíl, kterého se činovníci F1 snaží docílit. F1 se prostě chce tvářit zeleně, protože je to současný trend. Nic víc, než image v tom není. A vedení Formule jedna by se mělo zamyslet, zdali jim ta zelená image stojí za ty sta tisíce ztracených fanoušků, a z toho plynoucí pokles sledovanosti, a popularity.

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001437

        uzivatel001437

        89.103.251.XXX
        Já jsem o tom přesvědčen. Hodně lidí se ohání globálním oteplováním, ale to, že se takřka po celou dobu existence planety střídají doby ledové s meziledovými, nad tím řada z ekologů jen mávne rukou, a přisoudí současný stav výfukovým plynům. Je to přece tak snadné ,a dá se na tom snadno vydělat, tak proč ne? Vymyslíme drahý elektrický motor, rozšíříme povědomí o globálním oteplování, a jeho škodlivém vlivu na náš život, a pak už to necháme v rukou populace. Nejdříve si naše produkty začnou kupovat celebrity, a veřejně známé osobnosti, aby ukázali, že myslí na životní prostředí svých fanoušků, těm se to začne samozřejmě líbit, jelikož vidí, že se to líbí jejich idolům, a řeknou si, že to musí mít také, a zbytek to začne kupovat taky, protože to bude prostě trendy, a navíc toho budou plný bazary, a běžné automobily se začnou pomalu, ale jistě vytrácet. To chceme? To se mi zdá poněkud depresivní.

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Za to dřív se vyráběly bomba motory05 Já teda nevím, ale ze současných motorů bych si určitě vybral líp, než ze starých.

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.128.XXX
          člověk má na životní prostředí zcela minimální vliv12 12 12

          znecisteny vzduch vo velkych mestach a priemyselnych oblastiach je uplne prirodzeny a absolutne to nema suvis s ludskou cinnostou
          rieky sa tiez znecistili uplne prirodzene bez zasahu cloveka
          tak nejak?

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Tím životním prostředím jsem v tomto konkrétním případě měl pochopitelně namysli především ono globální oteplování, o kterém je tady celou dobu řeč.

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Tady jde ale o budoucnost F1, a ne o tvou současnost. Nikdo neříká, že si dnes nemůžeš koupit kvalitní motor.
            Záleží na každém jednotlivém fanouškovi, ale pokud budu mluvit čistě za sebe, tak vždycky radši uvidím ve voze formule jedna hřmící, až ohlušující V12ku, než hromadu baterek. O to tady jde. 03

            + 10 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.102.92.XXX
          Ekoblbustky temer nikoho nezajimaji.. ale prakticky kazdeho kdo si porizuje auto zajima jeho spotreba.. a cim vyssi efektivita spalovani, pripadne rekuperance energie, tim nizsi spotreba.. spousta lidi se zde ohrazuje ze f1 nyni nema moc spolecneho s automobilovym prumyslem coz by mela, ale timto krokem se mu priblizuje..

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            217.196.216.XXX
            Co se týče globálního oteplování, ač to sem nepatří, ale vy jste to nakousli, tak letošní zima ti připadá úplně v pořádku jo? :-D

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          217.196.216.XXX
          "Vymyslíme drahý elektrický motor, rozšíříme povědomí..." každá novinka je drahá, dokud se nerozšíří a že se pomalu musí přejít na el.motory je jasné, protože lidí neustále přibývá a ne zrovna pomalu, auto už má skoro každý, někteří i dva a více a jak by to za xx let vypadalo s čistotou vzduchu? Asi dost špatně, už teď je to s ovzduším dost na hraně.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • MeVo

          90.176.53.XXX
          Netušil jsem že na serveru f1 budu psát o ekologii.Ty máš opravdu pocit že člověk neovlivnuje znečištění Země?Třeba je (globální oteplování) nejakej přirozenej ciklus země ale nebyl bych si tak jistej že ho neovlivnujeme.Pokud ti příjde depresivní že se budou vytrácet běžné benzínové automobily tak já bych naopak viděl jako depresivní nic nedělat a pokračovat vtom jak fungujeme dál dokud se tady ztoho všichni nepose..m.Je ale jasná že jen auta to nevytrhnou a vše co se tady okolo toho děje bude jen nechutnej business. Je jasné že do f1 jakou ji chceme my todle absolutně nepatří nebo aspon většina z nás.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            A jsi si absolutně jistý tím, že za letošní výjimečně teplou zimu může člověk? Kolika procenty se na tomto faktu tedy podílí? Je to snad ze sta procent jeho vina, nebo jak to vlastně je? Ty to víš? Ty víš jenom to, čím nás ekologové každodenně krmí. Ale to nemusí být pravda. Nemůže jenom slepě hltat propagandu ,a přestat přemýšlet.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Souhlasím. Já tady nechci rozjíždět nějakou ekologickou diskusi. Není to můj obor, a navíc to sem vůbec nepatří. Jen jsem chtěl sdělit svůj názor ohledně toho, že takové postupné zavádění těch všemožných eko kraviny, a snižování povoleného množství paliva, atp, do našeho tolik milovaného sportu nepatří. Je to čistě jen můj osobní názor. Nikomu ho nevnucuji.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Však mým úmyslem nebylo kritizovat snahu zavádět podobné eko nesmysly v běžném provozu. Mě se to jen nelíbí ve Formuli jedna. Nemyslím si, že by v tomto ohledu musela být nutně průkopníkem nových technologií, jelikož od toho je už "Formula E". Myslím si, že by F1 měla zůstat tradiční, a zachovat si lesk minulosti. Ale jak už jsem mnohokrát podotkl, je to čistě jen můj osobní názor.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Tak to je asi o individuálním názoru. Mě se například zamlouvá, když F1 nemá mnoho společného s běžným automobilovým průmyslem. Nekoukám se na to, abych hledal podobnosti s mým plechovým miláčkem stojícím před barákem. Chci vidět něco zcela odlišného. Něco na hraně. Něco zběsilého. Kdybych se chtěl koukat na závody, které by byly blízké běžnému automobilovému průmyslu, tak si pustím DTM, nebo jinou, podobnou sérii. Ale F1 má být něco víc. Něco jiného. Tolik můj názor.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              Pravda bude opět někde uprostřed, jako vždy. 04

              Ergo násilně nahrazovat klasické žárovky úsporkami, jejichž výroba zatěžuje ŽP daleko víc než provoz klasických wolframovek, je pikačovina^n a jde tu jenom o prachy. Stavět fotovoltaiku na ornou půdu jakbysmet. Ovšem strkat před tím bordelem, který za sebou člověk nechává, kam vkročí, a tvářit se, že je všechno ok a vlastně jde jenom o jakési cykly, je úplně stejná pikačovina^n.

              Ad F1 - hybridní systémy a tlak na efektivitu jsou budoucnost a v F1 se točí dostatečné peníze, aby byla svým způsobem laboratoří pro nové technologie. Ostatně královna motorsportu byla s výjimkou poslední doby tahounem nových technologií i myšlenek po celou svou historii a podle mě to k ní patří. Pokud by měla být zakonzervovaná a měla by se stát přehlídkou k dokonalosti vyladěné muzeální techniky, tak děkuji, nemám zájem.

              FE je něco úplně jiného, prosím nesměšovat s F1.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.255.168.XXX
                ... strkat hlavu do písku...
                a k té zátěži úsporkami patří i jejich likvidace...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Prokop S.

              Prokop S.

              89.102.92.XXX
              když půjde formule naprosto jiným směrem než zbytek automobilového průmyslu, budou se tam hrnout pouze týmy jako Red Bull a budou tu pouze nadávky že vyhrávají sodovkáří apod.. formule potřebuje automobilky.. nemůže to být pouze jakýsi závod ve zbrojení kdo vytvoří lepší "letadlo"

              a je to pak spíše o vkusu.. třeba tebe více zaujme když je to něco extra.. pořádný motor.. někomu se více zamlouvá, že to bude mít více různých udělátek apod..

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Prokop S.

                Prokop S.

                89.102.92.XXX
                tím druhým odstavcem jsem víceméně okopíroval tvou první větu, nějak mi vypadla, omlouvám se :)

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.143.155.XXX
                Ten zvuk V10 je uzasny. V Madarsku sa cela tribuna triasla, ked bol start ;-)

                + 6 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.128.XXX
              ale f1 bola prave vzdy o novych technologiach
              preco by sa teraz mala zakonzervovat? keby mala ostat f1 tradicna tak musia jazdit auta z 50tych rokov

              atmosfericke motory svoj boj v f1 prehrali uz velmi davno a len politickym rozhodnutim sa tam potom vratili, ich terajsie vyradenie je spravne

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.143.155.XXX
                nerad vam skacem do diskusie, ale za GO skutocne clovek nemoze. Velky vyznam pre teplotu na zemi ma slnko. Staci naklonenie planety o par stupnov (leto - zima) a rozdiel teplot je aj cez 40 stupnov.

                Co sa tyka GO, ked bola prva-druha doba ladova, nastalo po nej oteplovanie. Vtedy za to tiez mohol clovek? :) :) Samozrejme ze nie,

                Znecistenie ovzdusia,krajiny ma na svedomy clovek. Ale GO ma na svedomi uplne minimalne ak nie vobec. (ostatne je propaganda, niektori vedci aj tvrdili ze na GO ma clovek minimalny vpliv a cuduj sa svete prisli o svoje Granty, niektori aj o pracu)Co sa tyka novych motorov v beznom svete, No-x plyny z turbomotorov su omnoho nebezpecnejsie ako Co2 ;-) Pekny den prajem

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  Důkaz? Ano, člověk nemůže za teplotní cykly, které známe jako střídání dob ledových a meziledových. Otázkou zůstává, jestli je současná rychlost oteplování přirozená, nebo ovlivněná působením člověka, to nikdo spolehlivě neprokázal.

                  Třeba tak velké množství CO2, jako máme v atmosféře teď, tu nikdy, kam až to umíme prozkoumat (600 000 let?) nebylo a z vývoje je zřejmé, že jeho obsah strmě vylétl vzhůru hlavně v posledních 100 letech. V čem se vědci neshodnou, je skutečný dopad zvýšeného obsahu CO2 - teoreticky by měl zemi ohřívat, ale ani to zatím nikdo nevyvratitelně nedokázal, byť všechno nasvědčuje tomu, že tam nějaká závislost je.

                  Co tím chci říct? Že bych byl na tvém místě dost opatrný s kategorickým tvrzením za co člověk může nebo nemůže. 03

                  Teplota a obsah CO2 za posledních 450 000 let: [odkaz na stránku]

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001000

          uzivatel001000

          46.39.185.XXX
          Kamaráde já bych chtěl vidět tvůj překvapený obličej, až by se jednoho dne našel dostatečně ambiciozní úředník, který by prosadil zákaz F1 v zemích EU díky nevyhovujícím ekologickým parametrům. To by potom byla báječná podívaná, když by se jezdilo někde v Indii, kde není vidět z jednoho konce rovinky na druhý, že?. Vím, je to trochu nereálný scénář, nicméně pokud by se celý F1 průmysl stavěl k ekologii zády a tak nějak ji ignoroval, tak by se docela brzy mohlo něco takového stát.
          Proč si myslíš, že by měla být Formuli1 udělena nějaká výjimka? Je to jenom zábava na nedělní odpoledne pro půl miliardy nadšenců, ve které se každoročně utápí nekřesťanské peníze. Tak proč část z těchto peněz nevyužít na něco, co může být prospěšné i mimo rámec F1?
          Směšný je akorát zaslepený fanoušek, který toto nedokáže pochopit.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.143.155.XXX
            Ja som videl podobny graf, ale bola tam zavislost intenzity slnecneho ziarenia a priemernej teploty na Zemi. Graf bol priamo zavisli, podobny ako si ty ukazal. // pozeral so mho nenasiel som ho, ak ho neskor najdem, uploadnem ho.

            Co sa tyka informacii o vplyve / nevplyve. Je toho vela. No ako som spominal je zaujimave ze niektori vedci prisli o svoje Granty na vyskum, ked preukazali ze ludska cinnost ma minimalny vplyv.

            [odkaz na stránku]

            Je mnozstvo inych videi, rozhovorov, obrazkov na jednej aj druhej strane. No treba si uvedomit ze Go je hlavne o velkych peniazoch, a kde hraju rolu obrovske peniaze, tam sa na nic ine nehladi.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              Že se za GO točí obrovský byznys určitě rozporovat nebudu, protože to je pravda. Šlo mi o kategorické vyjádření "za GO skutocne clovek nemoze." Nezvratné důkazy nemá ani jedna strana fanatiků. Být tam místo "skutečně" třeba "pravděpodobně" nebo "z větší části", ani bych nepíp. 04

              Prostě tvrdit, že člověk nic, když křivka obsahu CO2 v atm. dost dobře koresponduje s industrializací a spotřebou fosilních paliv, není košer a zavání to fanatismem z opačné strany. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Jaká výjimka? Dokud pořádání velké ceny splňuje emisní limity, tak je vše v pořádku. F1 je evidentně splňuje nyní, a splňovala je i před dvaceti lety. V tom vůbec není problém. Problém je v tom, co se divákům líbí. Myslíš si, že se divákům líbí elektrické Formule? ...Protože přesně k tomuto, to nyní celé směřuje. Už teď všichni prskají, jaký mají ty letošní monoposty příšerně směšný ,a ubohý zvuk, atp. Jak to bude vypadat za dalších dvacet let se nechci ani domýšlet. Ano, v F1 se točí neuvěřitelné cifry peněz. Točí se tam, protože je ten sport sledovaný. Celý ten byznys stojí na divácích. Bez diváků by se celý ten projekt sesypal, jako domeček z karet. A já si vážně nemyslím, že zavádění eko blbostí sledovanosti napomůže. Při nejlepší variantě budou hodnoty sledovanosti stagnovat. Daleko pravděpodobnější, ale je, že sledovanost bude klesat. Stejně tak, jako klesala v minulém roce. Někdo to sice může přisoudit extrémní dominantnosti jednoho jezdce, potažmo stáje, ale to je blbost. v F1 byly doby, kdy suverénně někdo dominoval. Už jsem to tu jednou psal. McLaren za Senny, a Prosta, Ferko za Schumachera, a nyní třeba ten Red Bull. A přesto sledovanost nikdy neklesala tak rapidně, jako nyní. Je to způsobeno celkově menší atraktivností, která je přímo spojená s tváří F1. A ta tvář se poslední dobou začíná povážlivě zelenat, a reakce fanoušků je zcela evidentní. I samotný Bernie Eccelsotne řekl, že ty nové motory dělají z F1 frašku. Neříkám, že s tímto staříkem v jeho názorech vždy nekompromisně souhlasím, ale v tomhle má zatracenou pravdu.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001000

              uzivatel001000

              46.39.185.XXX
              Já bych byl celkem opatrný v tvrzení, že za odliv fanoušků může snaha o "zezelenání". Tím chci říct, že sám bych si toto neodvážil říct. Nechci nějak poučovat tebe a ostatní.
              Ono asi nebude úplně jednoduché najít tu správnou příčinu, no já bych ale celkem s jistotou dokázal v tento okamžik vyloučit vliv nových pohonných jednotek. A to z několika důvodů. Jednak, ty jednotky určitě nemůžou za odliv fanoušků v minulých letech. To, zda kvuli nim vůbec dojde k nějakému odlivu se uvidí v průběhu letošní a asi i následující sezóny. Za další, ani motory jako takové asi nemůžou za odliv fanoušků, protože motory nedělají formuli nudnou. Povolení nějakého vývoje by snad pomohlo, ale asi ne výrazně. To, co udělalo formuli nudnou jsou podle mně špatně nastavená technická pravidla v některých oblastech a taktéž formuli hodně ublížila sportovní pravidla z poslední doby. Současná formule je hodně založena na aerodynamickém výkonu a tudíž je možné soupeře dojet, ale je obtížné jej předjet, díky nevýhodě plynoucí z jízdy v závěsu. Dříve právě toto byla výhoda. Dále jsou to celkem sterilní okruhy, které atraktivitě rozhodně nepomáhají. Diváka nezajímají pozlátka v okolí, divákovi jsou ukradené honosné hotely, bazény atp. Diváka zajímá akce na trati a pokud tato nenabízí místa k předjíždění, tak je to trať k ničemu. Dále byly do soutěže zavedeny "umělé" prvky za účelem zatraktivění, ale ta ryzí akce, která vybuzuje adrenalin tady stále není. Ty pitomé dvojnásobné body z toho dělají už úplnou frašku.
              Každý z nás na to bude mít názor jiný, mně osobně třeba nové motory na atraktivitě soutěže rozhodně neubírají.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001000

              uzivatel001000

              46.39.185.XXX
              A k těm emisním limitům - F1 je splňuje a vždy splňovala právě kvůli tomu, že se dokázala přizpůsobit aktuálním enviromentálním požadavkům. Nyní vzniky určité přísnější požadavky a bylo by čistě otázkou času, kdy by současné atmosférické motory přestaly být schopny se do těchto požadavků vlézt. K té změně by tak jako tak jednou došlo. Stejně tak, jako by se do dnešních limitů nevlezly motory, které se používaly před 15 lety. Měli bychom si všichni prostě připustit, že začíná nová éra hybridních pohonných jednotek. Ať chceme nebo ne.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Královna motorsportu by měla jít technicky s dobou. Stejně jak se opustil parní stroj, tak končí atmosfrické motory. Navíc turba už tu dávno byly a zrušily se jen kvůli "nadměrnému" výkonu. Návrat k atmosférům byl krok zpátky, pro mě celkem nelogický a díky tomu se utlumila i sériová výroba turbo motorů.
          Možná přijde doba, kdy budou jezdit jen na elektřinu. Mě se ta představa silně nelíbí. Ropa prostě jednou dojde, s tím nic nenaděláme. A v té době se budou smát dnešním vozům na zastaralý pohon, jako se my usmíváme nad tím parním. 03

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ano, mnoho studií "dokazuje", že má člověk na globální oteplování minimální vliv. Je jich tuším 23. Ale je 13927 studií, "dokazujících" opak. Ta data jsou necelý rok stará, takže jsou už obě čísla nejspíš vyšší.
          Ono záleží na tom čemu (komu) chceš věřit a jak často se díváš z okna. 04

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Počet zastánců nějakého názorů, nebo přesvědčení ještě nezaručuje jeho pravdivost. Milionkrát opakovaná srágora bude pořád jenom srágora. 03

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Zajisté.
            Zcela nepochybně se tak stane, a jednoho dne se bude jezdit jenom na elektřinu. Nicméně to nic nemění na faktu, že se mi to silně nelíbí ,a jsem toho velikým odpůrcem. Ne každý pokrok musí být nutný, a už vůbec nemusí být tím správným směrem. O tom, že dochází ropa se diskutuje už pěknou řadu let, a podle mnoha "odborníků" měla podle jejich dřívějších předpokladů už dávno dojít. A stále nic. S určitou mírou nadsázky by se dalo říct, že to je, jak s předpovídáním "konce světa". Tahle propaganda o docházení ropy slouží jenom k umělému zvyšování její ceny. Nic víc v tom není. A globální oteplování je jen nedoložená teze, která se velice pravděpodobně neopírá o reálné základy. Takže ano. ...Pokrok to je. Ale stojíme vážně o něj? Potřebujeme ho?

            + 5 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • neky

              85.71.113.XXX
              Dobře řečeno, jen doufám, že to nepřehnali s aero regulemi pro tuhle sezónu. V kvalifikaci to možná půjde, ale obávám se, že závody budou výrazně pomalejší. Nejpravděpodobnější 2015 bude mít minimum omezení, aby to zase dohnali zpět.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Souhlasím s tebou ve všem. Jenom si neodpustím malou poznámku.
              Vůbec nejde o to, zda F1 splňuje emisní limity. Emise, které vyprodukuje 22-24 aut během tří dnů za dvě hodiny jízdy, devatenáctkrát v roce, jsou jenom zrnkem písku na Sahaře, v porovnání s produkcí emisí za jediný den na světě.
              Ale, jestliže chceme produkci emisí světově omezit, je chytré začít s tím u F1. V F1 totiž pracují špičky v oborech designu, motorů, paliv a vším, co s motorismem nějak souvisí. V F1 se utrácejí obrovské peníze za vývoj jednotlivých komponentů pro auta. A vždy kopíroval automobilový průmysl od F1 a nikdy ne naopak.
              Tak proč si nenechat vyvinout systémy pro úsporu paliva a efektivní elektropohon od machrů v prostředí F1? Vyjde to pro automobilový průmysl téměř zadarmo a bez rizika slepých uliček.03 12
              A že se změní zvuk aut? Tak to se měnil za těch více než 40 let, co F1 sleduji, mockrát a vždy jsme si na něj zvykli, a vždy jsme při ohlášení změny remcali.18
              A že budou vozy po změně pomalejší? Opět tomu tak vždy bylo. Ale lidé, kteří zažili první éru turba, moc dobře vědí, že toto řešení v sobě skrývá obrovský potenciál a klidně se za nějaký čas může stát, že se budou upravovat pravidla, jen kvůli zpomalení aut.

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001000

                uzivatel001000

                46.39.185.XXX
                Ohledně těch emisí asi dost záleží na úhlu pohledu. Pokud se na to podíváme v absolutním měřítku, tak za celou sezónu všechny vozy v F1 dohromady ujedou odhadem cca 200-250 tis. km. To je asi jako 5-6 vozidel obchodních zástupců, čili vyprodukované emise v porovnání s celosvětovým měřítkem jsou opravdu zanedbatelné. A byly by i v případě používání 20 let starých motorů. Podíváme-li se ale na relativní hodnoty, tedy množství vyprodukovaných emisí na 1 km, tak tady už by to celé narazilo, protože tato čísla by byla v případě starých motorů hodně nad současnými limity a brzy by se našel někdo, komu by to začalo vadit. A neřešil by se celosvětový dopad, řešilo by se to, že se F1 průmysl staví k ekologii zády. Tato negativní reklama by začala vadit sponzorům, kteří by se s touto skutečností neztotožnili a opustili by soutěž. Podle mého názoru by byly následky vážné, kdyby se ekologie v této soutěži neřešila.
                Ale jinak jsem ztotožněn s názorem, že je to velký povyk pro nic, za pár měsíců to bude samozřejmostí, stejně jako si lidé zvykli třeba na KERS.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Napsal jsi správně, že záleží na úhlu pohledu. Ale nemyslím si, že by se sponzoři vytratili jen kvůli neekologické F1. To je naivní pohled. Pokud se totiž sponzorům vyplatí investovat své peníze do F1, budou je investovat bez ohledu na to, zda je F1 ekologická, nebo není. O tom jsem skálopevně přesvědčen. A naopak. Může se stát, že zásahy z vnějšku budou tak "ekologicky agresivní", že odradí diváky formuli 1 sledovat. Myslíš si, že do takovéhoto podniku budou sponzoři cpát své peníze jen proto, že to je "in"? Já tvrdím, že ne.
                  Spíš se mi opravdu zdá, že se mocní ovládající automobilový průmysl dohodli s mocnými v F1 na jistém druhu spolupráce. A ekologii si vzali jako záminku. Ono to totiž může mít daleko širší dopad. Klidně se může změnit rozložení ekonomických (a nejen jich) sil ve světě.Co si myslíš, že by se stalo, kdyby od zítřka všichni lidi na světě přestali potřebovat benzín a naftu k pohonu svých vozidel?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Jo jak správně píšeš, už z principu jejího vzniku, ropa jednou dojde. A nic na tom nezmění, jestli množství jejích ložisek někdo podhodnocuje nebo ne, kolik se ji ještě obejví a jestli dojde za 50 nebo 500 let. Faktem je, že její zásoby budou ubývat a tím narůstat její cena. A je úplně jedno, jestli s tím bude někdo spekulovat, stejně bude růst rychleji než naše příjmy. Je tedy otázkou času, kdy bude stát většina lidí před rozhodnutím, jestli se omezovat v počtu km, nebo koupit auto s poloviční spotřebou.
              Zatím mi nevadí 7-mi litrová spotřeba mého 1,8l atmosféru. Ale až (ne jestli) bude benzín stát víc jak 100kč, asi se pak zamyslím, jestli mi turboefekt tak moc vadí. Navíc když u moderních vozů nebude moc znatelný. 03
              Takže si nemyslím, že nové motory jsou krokem špatným směrem.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Na tom jistě něco je. Výše jsi psal, že cenu a odhadované množství ropy někdo uměle ovlivňuje. Napadlo tě aplikovat to i na globální oteplování? Co myslíš že je pravděpodobnější:
              a) Ropní, uhelní a energetičtí magnáti zaplatí 23 studií, protože chtějí aby se spotřebovávalo více jejich surovin a energiíí.
              b) Nějaký zazobaný ekofanatik zaplatí 13000 studií různých universit z dobrého pocitu záchrany planety.
              Jo, možná to není úplně fér srovnání a je mi to jedno. Stačí se mi podívat na teploměr (případně data z měřících stanic, která těžko někdo fixluje), abych pochopil, že je něco blbě. Stejně tak mám možnost, jezdit často na ledovce a pozorovat, jak rok od roku mizí tempem, jakým mizely před sto lety po 20-ti letech. A ano, najde se pár ledovců mezi těmi tisíci, které se chovají jinak.Tyhle měření jsou ty reálné základy, na kterých stojí ty teorie (jak napadáš výše). Nějaké doby ledové a meziledové, ani sluneční cykly nic takového nevysvětlují a právě knihy pana Klause nebo podobných nestojí na reálných základech. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama