DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %

Andy Cowell - ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains, která se zabývá vývojem a výrobou nových V6 turbomotorů, hovoří o pokrocích, kterých bylo dosaženo v efektivitě oproti loňským V8, o systému pro rekuperaci energie a výzvách souvisejících s letošní velkou změnou v pravidlech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 06.02.2014 14:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001437 (Hlasovalo 14 lidí) 04.02.2014 14:48
Nové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna… »
» Mike17 (Hlasovalo 12 lidí) 04.02.2014 17:46
Ony se nedělají změny ani tak kvůli eko nálepce… »
» Prokop S. (Hlasovalo 10 lidí) 04.02.2014 18:06
spíše než kvůli ekonálepce jsou změny v zájmu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Pěkně napsané. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Na tom jistě něco je. Výše jsi psal, že cenu a odhadované množství ropy někdo uměle ovlivňuje. Napadlo tě aplikovat to i na globální oteplování? Co myslíš že je pravděpodobnější:
a) Ropní, uhelní a energetičtí magnáti zaplatí 23 studií, protože chtějí aby se spotřebovávalo více jejich surovin a energiíí.
b) Nějaký zazobaný ekofanatik zaplatí 13000 studií různých universit z dobrého pocitu záchrany planety.
Jo, možná to není úplně fér srovnání a je mi to jedno. Stačí se mi podívat na teploměr (případně data z měřících stanic, která těžko někdo fixluje), abych pochopil, že je něco blbě. Stejně tak mám možnost, jezdit často na ledovce a pozorovat, jak rok od roku mizí tempem, jakým mizely před sto lety po 20-ti letech. A ano, najde se pár ledovců mezi těmi tisíci, které se chovají jinak.Tyhle měření jsou ty reálné základy, na kterých stojí ty teorie (jak napadáš výše). Nějaké doby ledové a meziledové, ani sluneční cykly nic takového nevysvětlují a právě knihy pana Klause nebo podobných nestojí na reálných základech. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Jo jak správně píšeš, už z principu jejího vzniku, ropa jednou dojde. A nic na tom nezmění, jestli množství jejích ložisek někdo podhodnocuje nebo ne, kolik se ji ještě obejví a jestli dojde za 50 nebo 500 let. Faktem je, že její zásoby budou ubývat a tím narůstat její cena. A je úplně jedno, jestli s tím bude někdo spekulovat, stejně bude růst rychleji než naše příjmy. Je tedy otázkou času, kdy bude stát většina lidí před rozhodnutím, jestli se omezovat v počtu km, nebo koupit auto s poloviční spotřebou.
Zatím mi nevadí 7-mi litrová spotřeba mého 1,8l atmosféru. Ale až (ne jestli) bude benzín stát víc jak 100kč, asi se pak zamyslím, jestli mi turboefekt tak moc vadí. Navíc když u moderních vozů nebude moc znatelný. 03
Takže si nemyslím, že nové motory jsou krokem špatným směrem.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Napsal jsi správně, že záleží na úhlu pohledu. Ale nemyslím si, že by se sponzoři vytratili jen kvůli neekologické F1. To je naivní pohled. Pokud se totiž sponzorům vyplatí investovat své peníze do F1, budou je investovat bez ohledu na to, zda je F1 ekologická, nebo není. O tom jsem skálopevně přesvědčen. A naopak. Může se stát, že zásahy z vnějšku budou tak "ekologicky agresivní", že odradí diváky formuli 1 sledovat. Myslíš si, že do takovéhoto podniku budou sponzoři cpát své peníze jen proto, že to je "in"? Já tvrdím, že ne.
Spíš se mi opravdu zdá, že se mocní ovládající automobilový průmysl dohodli s mocnými v F1 na jistém druhu spolupráce. A ekologii si vzali jako záminku. Ono to totiž může mít daleko širší dopad. Klidně se může změnit rozložení ekonomických (a nejen jich) sil ve světě.Co si myslíš, že by se stalo, kdyby od zítřka všichni lidi na světě přestali potřebovat benzín a naftu k pohonu svých vozidel?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Ohledně těch emisí asi dost záleží na úhlu pohledu. Pokud se na to podíváme v absolutním měřítku, tak za celou sezónu všechny vozy v F1 dohromady ujedou odhadem cca 200-250 tis. km. To je asi jako 5-6 vozidel obchodních zástupců, čili vyprodukované emise v porovnání s celosvětovým měřítkem jsou opravdu zanedbatelné. A byly by i v případě používání 20 let starých motorů. Podíváme-li se ale na relativní hodnoty, tedy množství vyprodukovaných emisí na 1 km, tak tady už by to celé narazilo, protože tato čísla by byla v případě starých motorů hodně nad současnými limity a brzy by se našel někdo, komu by to začalo vadit. A neřešil by se celosvětový dopad, řešilo by se to, že se F1 průmysl staví k ekologii zády. Tato negativní reklama by začala vadit sponzorům, kteří by se s touto skutečností neztotožnili a opustili by soutěž. Podle mého názoru by byly následky vážné, kdyby se ekologie v této soutěži neřešila.
Ale jinak jsem ztotožněn s názorem, že je to velký povyk pro nic, za pár měsíců to bude samozřejmostí, stejně jako si lidé zvykli třeba na KERS.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Souhlasím s tebou ve všem. Jenom si neodpustím malou poznámku.
Vůbec nejde o to, zda F1 splňuje emisní limity. Emise, které vyprodukuje 22-24 aut během tří dnů za dvě hodiny jízdy, devatenáctkrát v roce, jsou jenom zrnkem písku na Sahaře, v porovnání s produkcí emisí za jediný den na světě.
Ale, jestliže chceme produkci emisí světově omezit, je chytré začít s tím u F1. V F1 totiž pracují špičky v oborech designu, motorů, paliv a vším, co s motorismem nějak souvisí. V F1 se utrácejí obrovské peníze za vývoj jednotlivých komponentů pro auta. A vždy kopíroval automobilový průmysl od F1 a nikdy ne naopak.
Tak proč si nenechat vyvinout systémy pro úsporu paliva a efektivní elektropohon od machrů v prostředí F1? Vyjde to pro automobilový průmysl téměř zadarmo a bez rizika slepých uliček.03 12
A že se změní zvuk aut? Tak to se měnil za těch více než 40 let, co F1 sleduji, mockrát a vždy jsme si na něj zvykli, a vždy jsme při ohlášení změny remcali.18
A že budou vozy po změně pomalejší? Opět tomu tak vždy bylo. Ale lidé, kteří zažili první éru turba, moc dobře vědí, že toto řešení v sobě skrývá obrovský potenciál a klidně se za nějaký čas může stát, že se budou upravovat pravidla, jen kvůli zpomalení aut.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

neky

85.71.113.XXX
Dobře řečeno, jen doufám, že to nepřehnali s aero regulemi pro tuhle sezónu. V kvalifikaci to možná půjde, ale obávám se, že závody budou výrazně pomalejší. Nejpravděpodobnější 2015 bude mít minimum omezení, aby to zase dohnali zpět.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001437

uzivatel001437

89.103.251.XXX
Zajisté.
Zcela nepochybně se tak stane, a jednoho dne se bude jezdit jenom na elektřinu. Nicméně to nic nemění na faktu, že se mi to silně nelíbí ,a jsem toho velikým odpůrcem. Ne každý pokrok musí být nutný, a už vůbec nemusí být tím správným směrem. O tom, že dochází ropa se diskutuje už pěknou řadu let, a podle mnoha "odborníků" měla podle jejich dřívějších předpokladů už dávno dojít. A stále nic. S určitou mírou nadsázky by se dalo říct, že to je, jak s předpovídáním "konce světa". Tahle propaganda o docházení ropy slouží jenom k umělému zvyšování její ceny. Nic víc v tom není. A globální oteplování je jen nedoložená teze, která se velice pravděpodobně neopírá o reálné základy. Takže ano. ...Pokrok to je. Ale stojíme vážně o něj? Potřebujeme ho?

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001437

uzivatel001437

89.103.251.XXX
Počet zastánců nějakého názorů, nebo přesvědčení ještě nezaručuje jeho pravdivost. Milionkrát opakovaná srágora bude pořád jenom srágora. 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ano, mnoho studií "dokazuje", že má člověk na globální oteplování minimální vliv. Je jich tuším 23. Ale je 13927 studií, "dokazujících" opak. Ta data jsou necelý rok stará, takže jsou už obě čísla nejspíš vyšší.
Ono záleží na tom čemu (komu) chceš věřit a jak často se díváš z okna. 04

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Královna motorsportu by měla jít technicky s dobou. Stejně jak se opustil parní stroj, tak končí atmosfrické motory. Navíc turba už tu dávno byly a zrušily se jen kvůli "nadměrnému" výkonu. Návrat k atmosférům byl krok zpátky, pro mě celkem nelogický a díky tomu se utlumila i sériová výroba turbo motorů.
Možná přijde doba, kdy budou jezdit jen na elektřinu. Mě se ta představa silně nelíbí. Ropa prostě jednou dojde, s tím nic nenaděláme. A v té době se budou smát dnešním vozům na zastaralý pohon, jako se my usmíváme nad tím parním. 03

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
Není to tak dávno, kdy se vozili i náhradní vozy a možná 10 motorů, x převodovek...
Dneska místo toho vozí kancli, reprezentační místnosti a počítače

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
Turbo nesbírá teplo. Ani MGU nesbírá teplo.
Oboje pouze pohání výfukové plyny 03

Ta vyšší účinnost má za následek nižší spotřebu paliva.
A tím pádem jsou u motoru nižší nároky na chlazení.
Je však nutné chladit další jednotlivé části pohonné jednotky, Turbo,MGU,baterie a s tím společnou kabeláž.

Z fyzikálního hlediska to je tedy úplně o něčem jiném...

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001437

uzivatel001437

89.103.251.XXX
Já si to ale dokáži připustit. Jenom jsem chtěl vyjádřit svůj nesouhlas. To je celé. 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
A k těm emisním limitům - F1 je splňuje a vždy splňovala právě kvůli tomu, že se dokázala přizpůsobit aktuálním enviromentálním požadavkům. Nyní vzniky určité přísnější požadavky a bylo by čistě otázkou času, kdy by současné atmosférické motory přestaly být schopny se do těchto požadavků vlézt. K té změně by tak jako tak jednou došlo. Stejně tak, jako by se do dnešních limitů nevlezly motory, které se používaly před 15 lety. Měli bychom si všichni prostě připustit, že začíná nová éra hybridních pohonných jednotek. Ať chceme nebo ne.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Já bych byl celkem opatrný v tvrzení, že za odliv fanoušků může snaha o "zezelenání". Tím chci říct, že sám bych si toto neodvážil říct. Nechci nějak poučovat tebe a ostatní.
Ono asi nebude úplně jednoduché najít tu správnou příčinu, no já bych ale celkem s jistotou dokázal v tento okamžik vyloučit vliv nových pohonných jednotek. A to z několika důvodů. Jednak, ty jednotky určitě nemůžou za odliv fanoušků v minulých letech. To, zda kvuli nim vůbec dojde k nějakému odlivu se uvidí v průběhu letošní a asi i následující sezóny. Za další, ani motory jako takové asi nemůžou za odliv fanoušků, protože motory nedělají formuli nudnou. Povolení nějakého vývoje by snad pomohlo, ale asi ne výrazně. To, co udělalo formuli nudnou jsou podle mně špatně nastavená technická pravidla v některých oblastech a taktéž formuli hodně ublížila sportovní pravidla z poslední doby. Současná formule je hodně založena na aerodynamickém výkonu a tudíž je možné soupeře dojet, ale je obtížné jej předjet, díky nevýhodě plynoucí z jízdy v závěsu. Dříve právě toto byla výhoda. Dále jsou to celkem sterilní okruhy, které atraktivitě rozhodně nepomáhají. Diváka nezajímají pozlátka v okolí, divákovi jsou ukradené honosné hotely, bazény atp. Diváka zajímá akce na trati a pokud tato nenabízí místa k předjíždění, tak je to trať k ničemu. Dále byly do soutěže zavedeny "umělé" prvky za účelem zatraktivění, ale ta ryzí akce, která vybuzuje adrenalin tady stále není. Ty pitomé dvojnásobné body z toho dělají už úplnou frašku.
Každý z nás na to bude mít názor jiný, mně osobně třeba nové motory na atraktivitě soutěže rozhodně neubírají.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001437

uzivatel001437

89.103.251.XXX
Jaká výjimka? Dokud pořádání velké ceny splňuje emisní limity, tak je vše v pořádku. F1 je evidentně splňuje nyní, a splňovala je i před dvaceti lety. V tom vůbec není problém. Problém je v tom, co se divákům líbí. Myslíš si, že se divákům líbí elektrické Formule? ...Protože přesně k tomuto, to nyní celé směřuje. Už teď všichni prskají, jaký mají ty letošní monoposty příšerně směšný ,a ubohý zvuk, atp. Jak to bude vypadat za dalších dvacet let se nechci ani domýšlet. Ano, v F1 se točí neuvěřitelné cifry peněz. Točí se tam, protože je ten sport sledovaný. Celý ten byznys stojí na divácích. Bez diváků by se celý ten projekt sesypal, jako domeček z karet. A já si vážně nemyslím, že zavádění eko blbostí sledovanosti napomůže. Při nejlepší variantě budou hodnoty sledovanosti stagnovat. Daleko pravděpodobnější, ale je, že sledovanost bude klesat. Stejně tak, jako klesala v minulém roce. Někdo to sice může přisoudit extrémní dominantnosti jednoho jezdce, potažmo stáje, ale to je blbost. v F1 byly doby, kdy suverénně někdo dominoval. Už jsem to tu jednou psal. McLaren za Senny, a Prosta, Ferko za Schumachera, a nyní třeba ten Red Bull. A přesto sledovanost nikdy neklesala tak rapidně, jako nyní. Je to způsobeno celkově menší atraktivností, která je přímo spojená s tváří F1. A ta tvář se poslední dobou začíná povážlivě zelenat, a reakce fanoušků je zcela evidentní. I samotný Bernie Eccelsotne řekl, že ty nové motory dělají z F1 frašku. Neříkám, že s tímto staříkem v jeho názorech vždy nekompromisně souhlasím, ale v tomhle má zatracenou pravdu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Že se za GO točí obrovský byznys určitě rozporovat nebudu, protože to je pravda. Šlo mi o kategorické vyjádření "za GO skutocne clovek nemoze." Nezvratné důkazy nemá ani jedna strana fanatiků. Být tam místo "skutečně" třeba "pravděpodobně" nebo "z větší části", ani bych nepíp. 04

Prostě tvrdit, že člověk nic, když křivka obsahu CO2 v atm. dost dobře koresponduje s industrializací a spotřebou fosilních paliv, není košer a zavání to fanatismem z opačné strany. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.143.155.XXX
Ja som videl podobny graf, ale bola tam zavislost intenzity slnecneho ziarenia a priemernej teploty na Zemi. Graf bol priamo zavisli, podobny ako si ty ukazal. // pozeral so mho nenasiel som ho, ak ho neskor najdem, uploadnem ho.

Co sa tyka informacii o vplyve / nevplyve. Je toho vela. No ako som spominal je zaujimave ze niektori vedci prisli o svoje Granty na vyskum, ked preukazali ze ludska cinnost ma minimalny vplyv.

[odkaz na stránku]

Je mnozstvo inych videi, rozhovorov, obrazkov na jednej aj druhej strane. No treba si uvedomit ze Go je hlavne o velkych peniazoch, a kde hraju rolu obrovske peniaze, tam sa na nic ine nehladi.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama