DISKUZE K ČLÁNKU Renault vysvětluje mapování krouticího momentu motoru

Výkonný ředitel Renaultu Sport F1, Rob White, shrnuje mapování motoru a poslední vylepšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault vysvětluje mapování krouticího momentu motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 03.08.2012 09:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 8 lidí) 31.07.2012 14:11
Diky redakcia! KONECNE, to niekto vysvetlil… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 02.08.2012 14:24
ále nie, ziadne porusenie... 04 Az podla… »
» uzivatel001081 (Hlasovali 3 lidé) 31.07.2012 14:46
Jasne, staci otvorit oci 03 . Toto je presne… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Mám pocit, že RB sa po zákaze dosť prepadol. To hovorí za všetko.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ja

    178.41.100.XXX
    Veľmi zaujímavé.....super!!!01

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    188.175.121.XXX
    Díky za zajímavý článek 04

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • piston

    93.92.53.XXX
    Myslím si,že Renault nepřišel na nic nového Myslím si,že Renault nepřišel na nic nového. Mám takové tušení, že takto fungovala kontrola trakce.
    Pootevřená klapka znamená, že potřebují do motoru dostat víc vzduchu. Ale je otázkou jestli tento vzduch slouží k vytvoření směsi, nebo motorem, potažmo některými válci jen projde.
    A jsme u toho, snížíme výkon, ale zároveň zvíšíme objem spalin který z motoru vychází.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    Diky redakcia! KONECNE, to niekto vysvetlil polopate! 01

    Dufam, ze bude raz a prevzdy pokoj s tym, ze to nebola TC, ako to velmi radi oznacovali dokonca aj niektori novinari...! 01 03

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001081

    uzivatel001081

    85.237.230.XXX
    Mapy Prva otazka je dvakrat. Inak zaujimavy clanok. Podla toho co pise, to vyzera, ze sa to naozaj nepouziva ako pomocne fukanie, kedze je to len otazka casovania zapalovania (ten minimalny rozdiel v natoceni skrtiacej klapky asi nema skoro ziadny vplyv). Trochu mi sice nejde do hlavy ako je mozne, ze pri mape nastavenej na nizsi krutiaci moment je klapka pootvorena o nieco viac ako pri beznej mape (Snížením křivky maximálního kroutícího momentu se zvýši množství výfukových plynů produkovaných za nižšího kroutícího momentu velmi, velmi nepatrně)
    Tym, ze znizi krutiaci moment si samozrejme pomoze pri trakcii v specifickych podmienkach, ale jednotlive mapy si myslim pilot voli pocas aj niekolkokrat pocas jedneho kola.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HaJ

      90.180.91.XXX
      Zdravím,
      první otázka se od druhé liší :-) první je na mapu kroutícího momentu jezdce a druhá na mapu kroutícího momentu motoru
      Jinak k tomu, že při mapě nastavené na nižší kroutící moment je klapka pootevřená o něco víc, to bohužel také nevím, protože nejsem žádný technik. Ale když jsem ten článek psal, tak sem se nad tím také pozastavil, ale opravdu to tak Rob White řekl...
      Jinak děkuji za pochvalu :-)

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001081

        uzivatel001081

        85.237.230.XXX
        Jasne, staci otvorit oci 03 . Toto je presne typ clankov, pre ktore sem chodim. Cim viac takych, tym lepsie.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          95.103.116.XXX
          Chapem asi Tvoju "podvedomu" otazku/nezrovnalost, vyplyvajucu z odpovedi R. Whitea.
          Tak pokusim sa to vysvetlit aspon trochu strucne (dufam, ze aj presne...03 ):
          - je jasne, ze sa jedna len o urcite pasmo otacok motora, kde "potrebovali" znizit krutiaci moment (vieme preco) a zaroven zachovat cca "take mnozstvo" plynov (resp. ich rychlost) ako v "normalnom" rezime (tiez vieme preco).
          Ide len o znizenie M k "standardu", zaroven zachovanie (alebo priblizenie sa) produkcie/objemu plynov ako "standardnom" rezime.
          To ze RW vravi o "zvyseni", je ("silne" predpokladam) myslene skor ako "zvysenie v danom nestandardnom" rezime, neznamena to, ze ma produkovat viac ako v "standardnom". Preto asi jeho slova vyvolavaju "malu dilemu".

          Takze poporiadku:
          a) kedze hovori o klapke, tou je samozrejme priamo riadene mnozstvo potr. nasavaneho vzduchu k mnozstvu paliva, pre "homogennu zmes" / prevadzku (hovorime stale o atmosferickom motore s "nepriamym vstrekovanim) Privieranim klapky a znizovani mnozstva paliva sa znizuje aj krutiaci moment.
          b) kedze pritom ale potrebujem aby motor produkoval "väcsie" mnozstvo plynov, je to trochu oriesok. Skrtiaca klapka sa pootvori "viac" a do valca sa dostane viac vzduchu ale to nejde "len tak lary-fary", kvoli predchadzajucemu bodu.
          c) preto sa to vyriesi tak, ze skrtiaca klapka sa sice pootvori viac, upravi sa aj mnozstvo paliva na "nejaku" vhodnu/pripustnu (bezpecnu) uroven ale zmeni sa hlavne okamih zazihu tak, aby mal "vybuch" mensiu ucinnost - typicky sa opozdi. To ma "nasvedomi" presne to iste ako minuly rok - cast paliva zhori az vo vyfukovom potrubi a zabezpeci vyssiu rychlost vyfukovych plynov potrebnych pre fukanie difuzora, pritom ma motor aj mensi tocivy moment.

          Urcite som na nieco este zabudol a urcite o nieje vsetko ale dufam, ze +/- to je podstatne.

          Sorry za chyby.

          + 7 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            95.103.116.XXX
            Aaha sorry, zas som sa neprihlasil...17

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • anonym

            85.70.99.XXX
            Díky za objasnění, jinak super článek, takových tu není nikdy dost, přesně kvůli tomu sledju F1, ne.. kvůli těm bulvárním kecům.11

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • anonym

            188.167.44.XXX
            takže znova porušenie pravidiel ! super, RB ! 11

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.80.165.XXX
              ále nie, ziadne porusenie... 04
              Az podla novych usmerneni, by to bolo porusenie.03

              + 6 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                188.167.44.XXX
                fúkanie horúcich plynov bolo zakázané, či nie ?

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  195.91.14.XXX
                  Bolo, ale priamo vyfukom. Oni (vsetci) vyuzivaju tvarovanie kapotaze... A tu vedenie plynov pravidla nezakazuju.
                  Potom este co sa tyka motorov, do pravidiel 2012 sice boli zakomponovane upravy z minuleho roka (po Silverstone) + nejake upravy v mapach, prave co sa tyka "hot aj cold" fukania bez zosliapnuteho plynu ale aj tak tam zostali nejake moznosti, ktore "najlepsie" vyuzil RedBull.
                  Zostava len povedat, ze aj tak sa nedaju (ani nebudu dat) obmedzit "cary-mary" s mot. mapami na "nulu", aj kvoli napr. bezpecnosti/spolahlivosti agregatov.
                  Akurat posledna zmena sice plata nieco, ale je to len sede miesto. Fukanie difuzoru sa neda (v aktualnych pravidlach) nijak zakazat! Jedina moznost by bola, este raz zrevidovat pozicie vyfukov. Ale to by sa nedalo v priebehu sezony tiez. A v buducej to asi tiez nevyriesia (kazdy sa bude odvolavat na zbytocne vyhodene peniaze do "konciacej platformy"). Mozno az prichodom V6T, to budu uplne nove aj cele sasi/monoposty.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  195.91.14.XXX
                  Jo este poznamka - teraz ma napada - myslel si "fukanie horucich plynov" v suvisloti s difuzorom, nie?04

                  Aby som sa tu zbytocne "nerozdrapoval" a "neokupoval" stranku/forum... 12 Ako minule poznamenal jeden ucastnik diskuzie...

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama