DISKUZE K ČLÁNKU Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Vozy Red Bullu již druhý rok vládnou závodním tratím Formule 1. Z čeho vyplývá jejich rychlost? Zlomí jim změny v oblasti výfuků příští rok vaz?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.10.2011 08:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 29.07.2011 08:03
Ano, letošní Red Bull je RB7, popisek pod… »
» rudej 38 let (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 18:45
V článku mě překvapila informace, že Renault… »
» marCZous33 (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 20:31
Kdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

kogo

XXX
vettel prohraje titul s ranielem riccardem.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hemmis

XXX
no Newey měl kliku že se zmenila radikálně pravidla na rok 2009 a tím dostal nový prostor předchozí auta u redbulu odněj byly stejný krámy jako u mclarenu aji podobně vypadaly holt už za starých pravidel něvěděl co stím ale nové pravidla nabýdly nové možnosti a nové možnosti vedou k novím napadům a tak se to nabalu ksobě a proto je newey schopen RBR držet nahoře . sám dřív říkal že jen změna pravidel ho udržela .

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
najhlavnejším problémom bolo to, že monopost pri plnom plyne generoval oveľa väčší prítlak ako pri zošliapnutom 19 plyne. A keďže sa používali oveľa väčšie difúzory ako dnes robilo to veľký problém - obrovské zmeny prítlaku - nestabilita.
Nedokázali totiž pracovať s mapovaním motora tak ako teraz.
Proste to spôsobovalo toľko problémov - že prevyšovali nad výhodami.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Ano, letošní Red Bull je RB7, popisek pod obrázkem upraven.
Díky.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

BLK

XXX
Výborný článok. Ale mám pripomienku : pod obrázkom monopostu máte popis "Vyšší sklon RB6 nelze přehlédnout" ... Nie je ale na obrázku RB7 ?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
stále neviem, prečo sa to nazýva referenčná rovina, a nie referenčná šikmina ? 04

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rudej 38 let

rudej 38 let

XXX
1) zákaz wingcarů - ten právě vedl k "objevení"difuzoru a jeho význam tak byl obrovský. Kompozity jsou jiná otázka.
2)Motor za zády je výhodnější, to víme. Za prvé se prosadil (alespoň v F1) již na přelomu padesátých a šedesátých let, takže v šedesátých letech většina konstruktérů již chybu nedělala...
A za druhé a to je podstatné - jakmile se tato koncepce osvědčila, již se nešlo zpět. Koncepci Auto Unionu přerušila válka a v padesátých letech se začínalo téměř od nuly. Jakmile bylo jasné, že Coopery jsou nej, už se nešlo zpět. U výfuků je to jiné. Jednou dole, pak nahoře, pak znovu dole. Při dnešní profesionálním pojetí v motorsportu mě to prostě překvapuje.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rudej 38 let

rudej 38 let

XXX
Tak to právě nebyly. Wingcary již v roce 1983 nebyly, vozy měly rovnou podlahu, zástěrky byly zakázány ještě o rok dříve. Difuzor se tak stal největším zdrojem přítlaku.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
marCZous33

marCZous33

XXX
Jen jsem polozil otazku. Jiste mas pravdu v tom, co pises. Nicmene AN mluvil o odchodu ke stavbe zavodnich katamaranu a najednou se objevil u RBR ... dalsi zvlastni okolnost jeho odchodu.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

airwar

XXX
To nemyslím, ale jednak je možno že byl prostě prostředím McLarenu ale samotné formule 1 unaven a u RedBullu prostě dobyl baterky. Také mám pocit že u McLarenu možná nedostal v pozdější době tolik prostoru, přecejenom měl McLaren poměrně dost velké úspěšné období a je možné že se na tom mnozí méně schopní konstruktéři snažili přiživit. Upřímně i současný vývoj u McLarenu v posledních několika sezonách naznačuje že pokud jde o fungování týmu není vše zcela OK. A neposledním faktorem může být i motor renault který má nepochybně kromě nižžího výkonu než konkurence i jisté přednosti: rozměr, lepší rozložení váhy, nižší spotřebu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

airwar

XXX
No tak pokud mě paměť neklame tak po roce 1982 došlo k zákazu Windcarů a někdy v roce 1984 nastal díky McLarenu nástup kompozitů, umím si představit hned několik důvodů ať už změny regulí či změna technologie který znemožnil pořádně toto využívat. Také je možné že výhodnost svého řešení tehdy nedokázali pořádně docenit a protože zdánlivě technologické problémy převyšovali výhody které technologie přinášela.

Takových kotrmelců zná automobilový průmysl spousty, třeba v závodních autech se až na vyjimky (např. Auto Union) dával motor dopředu před řidiče, přitom z hlediska aerodynamiky, lepšího zatížené hanné nápravy a v neposlední řadě i z hlediska výhledu řidiče je motor za zády jednoznačně výhodnější. Stačí pouhé konstatování že konstruktéři závodních vozů dělali při konstrukci závodních vozů 60 let zjevnou chybu?

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

XXX
myslím, že žiaden konštruktér nechrlí geniálne riešenia jedno za druhým. Treba aj štastie a vhodnú zhodu okolností. Obdiv k AN sa trochu preháňa, nabudúce môže mať viac šťastia niekto iný.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
marCZous33

marCZous33

XXX
Kdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR, tak se ptam proc navrhoval tak "spatna" auta na sklonku angazma u McLarenu. Je zname, ze chtel odejit nekolik let, ale RD ho presvedcoval, at zustane. Byly jeho nevyrazne vozy v zaveru angazma umyslem, aby ho Ron nedrzel?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

spacák

XXX
výbornej článek! díky.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Petr

XXX
Asi tehdy (1983) byly ucinnejsi veci nez foukani na difuzor, ktere se vyplatily - wing car, uzavrene bocnice (suknice) atd.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

airwar

XXX
Ano takto máš nepochybně pravdu, i když podle mě měl RedBull už na začátku sezona špičkovou koncepci, celkově aerodinamicky nejlepší a brzdila ho pouze absence dvojitého difuzoru, a vlastně jak v Melbourne tak tuším i v Turecku byl Brawnu velmi dobrým soupeřem, Brawn naopak v momentě kdy konkurence doplnila dvojitý difuzor tak se stal celkem průměrným vozem někde na hranici 7-10 místa a teprve v závěru sezony se zvednul a byl schopen bojovat o pozice na stupních vítězů. Jinak dobrý článek, konečně jako vždy. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rudej 38 let

rudej 38 let

XXX
Oprava - Renault to používal v roce 1983. To ale na věci nic nemění.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rudej 38 let

rudej 38 let

XXX
V článku mě překvapila informace, že Renault používal výfuky ke zvýšní účinnosti difuzoru již v roce 1982. Proč ta myšlenka později zapadla ? Vzpomínám na dobu, kdy po vzoru Ferrari všichni vyústili výfuku nad kapotáž a později přidali periskopy. Tehdy rovněž tato změna koncepce pomáhala lepší aero. efektivitě zádi. Chápal bych změnu, kdyby výfuky ale RedBull byly novinkou. Ale když se o tom 28 let vědělo ?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

woboss

XXX
OT: ale mate v programu vikendu chybu. Zavod streda. Uplne sem se zhrozil :.D

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
marCZous33

marCZous33

XXX
Ty myslis, ze se v tech top tymech doted nedelalo koncepcne? Samozrejme ze delalo, jenze jejich koncept nestacil a museli zacit "roubovat" na svuj koncept veci, ktere okopcili u RBR. Proto jejich prace vypada nekoncepcni. Vzpomen si na 2009, tam zas vsichni na sve vozy veseli difuzory ala Brawn, protoze nebyli schopni sve vozy dotahnout rychlostne na jejich uroven, s tim zakladem co meli.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama