DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Tresty rozložené do dvou závodů či pětisekundové penalizace - za co?

Technický delegát FIA Charlie Whiting v rozhovoru pro Auto Motor und Sport vysvětluje nová pravidla. Za co budou udělovány pětisekundové penalizace a jak se budou trestat výměny pohonných jednotek a jejich jednotlivých součástí?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting: Tresty rozložené do dvou závodů či pětisekundové penalizace - za co?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 14.02.2014 14:30 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.176.74.XXX
    100 kg paliva + něco navíc V době výjezdu z garáže do několika zahřívacích kol ještě než najedou na startovní rošt, kdy obvykle dělají 2 - 3 kola kvůli kontrole systémů, to už budou muset být také natankované?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Až si zvolíš nějaký nick, tak se s tebou někdo bude třeba i bavit a já ti odpovím.

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    V prvom roku,... ...by sa za výmenu nemalo vôbec trestať. Lebo ich predpoklady, že určené množstvo pohonných jednotiek bude stačiť na prvý rok, môže byť zo strany FIA zavádzajúci, sú to ľudia a mohli sa pomýliť a môže sa stať, že na konci roku nebude nepotrestaného tímu a to nie ej dobre. Nie je to účelné a ani výchovné, lebo poruchy sú nie chyby tímov, alebo jazdcov, ale neznalosť tejto techniky a v prvom roku v pochopení zákonitostí, ktorými sa treba riadiť, aby všetko riadne fungovalo. Ak sa príde na to, že počas roka toto množstvo pohonných jednotiek nebude stačiť a tímy prídu s návrhom, že treba jednu, alebo dve pridať, aby aj kvalifikácia bola zaujímavá, v ktorej treba výkon pohonnej jednotky zvýšiť, aby aj časy tomu odpovedali, treba to zo strany FIA rešpektovať, lebo každé zvýšenie výkonu bude na úkor životnosti, čo dá rozum a ak bude treba pohonnú jednotku šetriť, tak v kvalifikácii žiadne super rýchle časy neuvidíme a autá budú len krúžiť a to isté aj v závode. Ak sa na začiatku sezóny pomýlil Renaut, že nestanovil parametre správne, aj FIA sa vo svojich úvahách môže mýliť, nie sú bohovia a prvý rok mal byť viac menej pozorovací, ako sa to vlastne vyvrbí a poptom na rok to uzavrieť a až potom trestať. Trestať preto, že to skrátka v prvom roku FIA zle odhadla, je hlúposť a pokrytectvo a je to len na škodu závodného športu, lebo vozidlá nebudú závodiť, ale zase len krúžiť a sme tam, kde sme boli. 02

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jura

    80.188.27.XXX
    fraska Jak to tak ctu, tak me uplne ojela husina...hodne se bojim toho, ze se z formule 1 stane totalni "ekologicka" fraska, tedy zavody v setreni paliva a samotne zavodeni, tedy to, o cem formule a obecne motorismus je, se presouva az na rekneme treti pricku v seznamu priorit.
    Chce se mi uprimne blit....doufam, ze to v realu nebude tak tragicke, jak si to ted predstavuju.

    + 15 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Neboj, bude to v poho... dyť Whiting tam sám říká, že se hodně s palivem šetřilo už loni.

      + 4 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nabel

        193.86.109.XXX
        Doufejme. Osobně sdílím Jurovy obavy 09

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mil

        89.203.168.XXX
        Taky bych to neviděl tak tragicky. Podmínky jsou pro všechny stejné, jak množství paliva, tak délka závodu.
        Na druhou stranu, to, čeho se obává Jura, se v obecném slova smyslu už dávno děje. Zákaz tankování vedl z principu k šetření palivem, o šetření pneu se ani nemá smysl zmiňovat. Ovšem zhoubné jsou i požadavky na životnost motorů a převodovek atd, a nakonec široké asfaltové únikové zóny - to všechno vede k přístupu "jít na jistotu" namísto " jít na limit s rizikem". Tedy závodit naplno po celou dobu se nemůže, protože by mohla dojít šťáva a pneu by odešly určitě. Napětí, jestli vydrží auto se nekoná, protože: a)musí se šetřit palivo a pneu, b) vím, že auto vydrží nejen do konce, ale ještě min. 5 dalších závodů (pravděpodobnost, že se něco pokazí je tak malá, že když se to stane, vzpomíná se na to léta - alternátor). A nějakej adrenalin, jestli se do té zatáčky vejdu, nebo pro mě závod skončí se taky nekoná, protože když to zvorám, tak to prostě objedu, no. (to když já se se svým autem do zatáčky nevejdu, tak vím určitě, že jsem pěkně v .....)
        Proto to jde s F1 z kopce, protože výsledky jsou předvídatelné, napětí minimální.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • kronos

      93.185.2.XXX
      Vidím to stejně . Trestné body , šetření gum a paliva - kdy potom poznáme že se opravdu závodí nebo jsou ve fázi "šetření" či jestli na to jezdec a vůz prostě nemá ? Ten směr který F1 začíná nabírat se mi hrubě nelíbí.

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama