Permane: Lotus se zlepšuje, díky měkčím pneumatikám to bude v Indii zajímavé

Petr Hlawiczka, 21. října 2013, 15:45 Google+

Ředitel traťového provozu Lotusu Alan Permane se ohlíží za Velkou cenou Japonska a přibližuje, co od černozlatých vozů budeme moci čekat o tomto víkendu v Indii, kde 16. závodem pokračuje letošní šampionát Formule 1.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 22.10. 09:55) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jaký máš pocit po Velké ceně Japonska?
Alan Permane: Po naší výkonnosti v Suzuce můžeme být hodně pozitivní. Romain zažil fantastický den: vedl 26 kol a část závodu to vypadalo, že by mohl opravdu bojovat o vítězství.

Kimi dokázal předvést podobnou rychlost na čistém vzduchu, jak se nádherně probíjel dopředu na trati, kde je předjíždění výzvou. Po velmi dobré výkonnosti v Japonsku i předtím v Koreji míříme k dalším dvěma závodům s dobrým sebevědomím.

Co si myslíš o Buddhově mezinárodním okruhu?
AP: Jde o dobrou trať se směsicí výzev, ale nic obzvlášť těžkého. Nachází se tam část s prudkým stoupáním do třetí zatáčky, po níž následuje dlouhá rovinka, dlouhá klopená pravotočivá zatáčka a rychlé změny směru při projíždění zatáček 5 - 9 a 13 - 14.

Očekáváme, že by na tomto okruhu měl vůz E21 fungovat dobře. Ačkoliv jak jsme viděli v Suzuce, nemůžeme soutěžit na tvrdých pneumatikách, našemu vozu obecně více vyhovují měkčí směsi, proto se hodně těšíme, že v tomto závodě budeme pokračovat v silných výkonech.

grosjean
Romain Grosjean dojel v Koreji i v Suzuce na třetím místě (foto: Lotus F1 Team)

Netrápili jste se loni s nedostatkem přilnavosti a maximální rychlostí?
AP: Předjíždění pomocí DRS je v Indii obtížné. Loni tam byly dvě DRS zóny, ale ani přes jednu dlouhou rovinku to není pro předjíždění nejjednodušší místo. V minulých závodech jsme však viděli několik dobrých útočných manévrů a měkčí alokace by měly při odlišných úrovních degradace různých vozů předjíždění nahrávat.

Jak velký rozdíl by měla tvořit upravená alokace pneumatik?
AP: Změna z tvrdých na měkké minulý rok na středně-tvrdé a měkké by měly vést k celkem odlišnému závodu, v němž tvrdé pneumatiky vedly k jednozastávkovým strategiím. Rozdíl mezi pneumatikami loni znamenal, že se všichni kvalifikovali na měkké a po jediné zastávce závodili na tvrdé směsi.

Letos měkká a středně-tvrdá směs zpřístupní různé strategické obměny. Protože jsou letošní pneumatiky o stupeň měkčí než minulý rok, máme měkčí pneumatik jak pro kvalifikaci, tak i pro závod. Díky rozdělení strategií na dvě a tří zastávky může být závod mnohem zajímavější.

Kolik se toho stále učíte o tom, jak z pneumatik dostat maximum výkonnosti - obzvlášť kvůli tomu, že se uprostřed sezóny změnily konstrukce?
AP: I bez jakékoliv změny bychom stále přicházeli na to, jak z nich dostávat tu nejlepší výkonnost, protože v této oblasti se nikdy nepřestáváte učit. V Suzuce, kde jsme v noci z pátku na sobotu udělali v nastavení změny, jsme se toho o pneumatikách rozhodně dozvěděli více, a toto poznání si vezeme do Indie.

kimi - boxy
Lotus se zlepšuje také při zastávkách v boxech (foto: Lotus F1 Team)

Nezměnila se trochu v poslední době mezi týmy relativní výkonnost?
AP:  Z našeho pohledu není pochyb o tom, že vůz s dlouhým rozvorem naší výkonnosti pomohl. Těžko se to vzhledem k tak podstatné změně vyjadřuje čísly, potvrzuje to však veškerou naši práci odvedenou na simulátoru a při modelování v této oblasti.

Kvalifikujeme se lépe, lepší jsme při závodech a v posledních třech závodech jsme stanuli na pódiu na různých tratích od Singapuru po Suzuku, a ty jsou tak odlišné, jak jen okruhy odlišné můžete mít: jeden je městský okruh, který se jezdí na super-měkkých pneumatikách a další velmi rychlý, plynulý okruh na tvrdých.

Je ale jasné, že E21 funguje dobře na všech typech tratí. Připočtěte si to k našemu stoupajícímu poznání pneumatik, několika aerodynamickým úpravám a oběma jezdcům, kteří jsou ve formě - zkrátka vypadáme dobře.

Patří zastávky v boxech k další oblastí, kde se tým v poslední době zlepšil?
AP: Stále bojujete s tím, abyste zastávky zvládali co nejrychleji, ale zároveň i spolehlivě. Když se na to podíváte, tak tomu věnují všechny týmy spoustu času.

My jsme udělali pokrok ve dvou oblastech: v novém vybavení a v samotné výkonnosti mechaniků. Máme program, kdy zastávky neúnavně cvičíme a neustále vyhodnocujeme procedury a rychlost zastávek. Tým na tom tvrdě pracuje, proto je příjemné pozorovat, že se to vyplácí.

Vytisknout

Diskuze: Permane: Lotus se zlepšuje, díky měkčím pneumatikám to bude v Indii zajímavé

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 22.10.2013 09:55 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Davidson, Anthony

Davidson: Jezdec musí žít s pocitem strachu ze smrti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud