Nehody na konci startovní rovinky jsou obvyklé. Räikkönen a Verstapen se na viníkovi shodli

Robert RoBertino Pavelka, 15. května 2017, 11:40 Google+

Říká se, že kritickým bodem, možná tím největším, je první zatáčka po startu. Brzdy ještě nemají optimální teplotu, ani pneumatiky i přes intenzivní kličkování nejsou dokonale zahřáté. Stačí být o něco více ambiciózní a malér je na světě.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 15.05. 22:28) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen v Barceloně stejně jako Verstappen daleko nedojel

Kimi Räikkönen v Barceloně stejně jako Verstappen daleko nedojel | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Vypočítávat tu postartovní kolize, kterých jsme za léta existence Formule 1 prožili víc než dost, by vydalo na hodně tlustou publikaci. Nakonec podobná situace vedla v Monze 1978 k havárii, z níž vyšel Ronnie Peterson s mnohonásobnými zlomeninami obou nohou. Už jinou věcí je, jak se situace vyvíjela v nemocnici - všem fanouškům F1 je velice dobře známo, že sympatický Švéd ráno po nehodě skonal na tukovou embolii.

Namátkou mě napadají strkanice v Long Beach, kde v roce 1977 vypochodoval z trati James Hunt, o dva roky později Patrick Tambay doslova "skočil" na záda Laudovi. Eldorádem pro tyto záležitosti je také Monako a pověstná Ste. Dévote. Je potřeba nějak zvlášť vypichovat letecký den Dereka Dalyho v roce 1980? Případě dvojí opakování startu v Rakousku 1987, kdy si asi piloti chtěli dát repete, případně Wurzovo "válení sudů" v Kanadě 1998. A tak bychom mohli jít od případu k případu... Pochopitelně když se něco semele v zadní části startovního pole, nikdy to tak nezvýší úroveň diskusních příspěvků jako v případě, že si v první zatáčce neporozumí špička. A to se právě stalo v Barceloně.

Zajímavé je, že dva postižení, ačkoliv pro ně závod skončil po vzájemném kontaktu, našli shodnou řeč a o viníkovi mají jasno. Situace je ještě v čerstvé paměti - Räikkönen byl v zatáčce 1 s Verstappenem po levém boku, když ho trefil do zadního kola Bottas, pokoušející se prodrat se na vnitřním okraji. Onen kontakt Kimiho lehounce rozhodil, následoval mírný pohyb doleva a srážka s Verstappenem. 

img-responsive

Max Verstappen a Kimi Räikkönen se na viníkovi nehody shodli (ilustrační foto) | foto: Red Bull Content Pool

"Všechno začalo, když mě trefil do pravého zadního kola. Docela maličko jsem poskočil a v takovém případě už nemáte šanci jakkoli vůz kontrolovat. Srazili jsme se s Maxem, ale prapůvod všeho byl v tom prvním doteku. Co jsem mohli dělat? Odstartoval jsem dobře, držel Bottase za sebou po část rovinky, byl jsem před ním, pak přišel ten dotek a závod pro mě skončil," popisuje nehodu Kimi Räikkönen.

"Zcela jasně lze vidět, jak k tomu všemu došlo. Valtteri trefil Kimiho, potom bylo pochopitelně pro něj hodně těžké vůz ovládat, takže narazil do mě. Do zatáčky se tři vozy mohou vejít, i když je to vždy velmi těsné. Byla to nešťastná shoda okolností. Když jste na vnější straně, je vám jasné, že to bude o něco složitější. Snažil jsem se nechat ostatním prostor, ale pak do mě Kimiho ferrari narazilo. Je to ale součást závodění," vyjádřil se ke stejnému problému Verstappen.

img-responsive

Bottas vidí kolizi jen jako důsledek lehkého doteku | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Rozhodně v tom nebyl úmysl, je škoda, že jsme kolidovali. Ale byl to opravdu jen docela malý dotek," podstatně stručněji okomentoval celou situaci Bottas. Sportovní komisaři celou situaci zkoumali, ale posléze vydali rozhodnutí, že žádné tresty za tento incident nebudou uděleny. Nakonec závod nedokončil ani jeden z účastníků kolize, protože Bottasovi selhal v 38. kole motor.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nehody na konci startovní rovinky jsou obvyklé. Räikkönen a Verstapen se na viníkovi shodli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 15.05.2017 22:28 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

F1 atmosférický motor Cosworth

Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?

Nico Rosberg při pátečním tréninku s ochranou kokpitu typu halo v Belgii

"FIA zřejmě neměla jinou možnost, než Halo zavést," domnívá se šéf Mercedesu

Fanoušci Maxe Verstappena v Belgii

Belgie už díky Verstappenovi vyprodala všechny lístky. Její ztráta přesto roste

Kimi Räikkönen v kvalifikaci v Monaku

Kde jsou ti sponzoři? Manchester United jich má přes 90, F1 pouze pět. Proč?

Dominantní Mercedes Careyovi nestačí, chce v F1 další německé značky

Uvidíme v F1 více německých týmů? Carey o to evidentně usiluje

Co tedy vlastně příští rok na vozech uvidíme?

Jaké jsou reakce na rozhodnutí FIA ohledně ochrany kokpitu?

Forma týmů se mění závod od závodu

Proč stále dochází k odchylkám ve formě týmů, když mají tak pokročilé simulátory?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India a problémové umístění startovních čísel

Zmatek kolem velikosti startovních čísel u Force Indie. Kolik to tým stálo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prohlášení po závodě v Silverstone: Ferrari si nechce stěžovat na ztrátu 2. a 4. místa

  2. Kvalifikace kořistí Hamiltona, ovšem s kontroverzním pozadím, domnívá se Grosjean

  3. "Stahujeme náskok lídrů," tvrdí Honda a prozrazuje první detaily o motoru 2018

  4. Ferrari údajně nabídlo Vettelovi nový kontrakt. Jak by to bylo s Kimim a kolik by si Němec vydělal?

  5. Zvěsti o výměnách pokračují: prohodí si Hamilton a Vettel svá místa?

  6. Prohlášení pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Británie

reklama

Zprávy odjinud