Zmatek kolem velikosti startovních čísel u Force Indie. Kolik to tým stálo?

Robert RoBertino Pavelka, 15. května 2017, 11:00 Google+

Loni dosáhl tým Force India svého nejlepšího výsledku v existenci - čtvrté místo v Poháru konstruktérů pro malou stáj bylo velkou výzvou. Přestože mnozí tvrdili, že se nepodaří obhájit tento výsledek, zatím se Mallyův tým drží. Snad i proto si vytváří menší problémy jinde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Force India a problémové umístění startovních čísel

Force India a problémové umístění startovních čísel | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Ve Španělsku mohly v "růžové zóně" (jeden z titulů podle nově zbarvených vozů) vypuknout patřičné oslavy. Zisk 22 bodů a upevnění průběžného čtvrtého místa v klasifikaci Poháru konstruktérů bylo určitě důvodem k radosti. Méně už asi potěšila vedení Force Indie pokuta, kterou jí udělili odpovědní pracovníci FIA, protože tým nedodržel nový výklad sportovních předpisů, které vešly v platnost právě před španělskou Grand Prix.

Podle nich měly být právě od tohoto závodu na vozech větší startovní čísla, aby byla dobře viditelná zepředu, dále pak na boku společně s možností nové jmenovky v třípísmenném provedení, jak se objevují nejčastěji na signalizačních tabulích a televizní grafice. 

Force India si ale na svých vozech ponechala jen startovní číslo na horní části příďového segmentu. Zajímavé ovšem je, že takovým provedením prošla přejímkou a nikdo nic nenamítal. Problémy se objevily až po závodě, kdy byla týmu udělena pokuta 25 000 eur kvůli nedodržení nového nařízení. Stewardi ovšem zároveň uvedli, že trest je podmínečný na dobu 12 měsíců z toho důvodu, že před závodem nikdo nenařídil opravdu daného stavu. Tým navíc uvedl, že v této věci hodlá si FIA bezproblémově spolupracovat, aby byla situace co nejdřív napravena.

img-responsive

Z tohoto pohledu žádné startovní číslo opravdu nevidíme | foto: Sahara Force India

"Pochopitelně jsme si mysleli, že je všechno v pořádku. Představili jsme FIA návrh našeho vozu během závodu v Soči a nikdo nic nenamítal. Číslo na našich vozech se nikam neposunulo, jen se změnila jeho velikost podle požadavků FIA a Charlie Whitinga. Sportovní řády říkají, že číslo na přední části vozu musí být jasně viditelné. Pokud tedy stojíte čelem k vozu a on kolem vás projede, měli byste ho zaregistrovat. Pokud tedy v našem případě není číslo řádně ze všech úhlů viditelné, postaráme se o to, aby to bylo vyřešeno," vyjádřil se k situaci pro server motorsport.com sportovní ředitel Andy Stevenson.

"Je to mírně zmatené, mysleli jsme si, že jednáme v souladu s pravidly, protože s námi o tom nikdo nemluvil, až po závodě. Odpovědní komisaři kontrolovali vozy ve čtvrtek. Nové nařízení bylo vydáno, ale nejspíš nebylo tak docela vypovídající, ale jsme rádi, že už víme co a jak. Nehlídali jsme, jak stewardi jednají u jiných týmů. Ostatně i jiné týmy mají číslo na stejném místě, ale jak to vypadá, my jsme byli jediní, jímž to bylo vytčeno," pokračuje Stevenson.

img-responsive

Esteban Ocon v Bahrajnu... | foto: Sahara Force India

img-responsive

... a Sergio Pérez v Barceloně. Číslo na boku vidět je, ale pouze z určitého úhlu | foto: Sahara Force India

Určitě někoho napadne, že problémem může být i umístění čísel v zadní části vozu. Většina týmů využila pro jeho prezentaci tolik diskutovanou "žraločí ploutev", ovšem Force India zvolila vrchní stranu bočnic, takže z určité úrovně číslo nemusí být vidět vůbec nebo jen velice obtížně. Ovšem tuto oblast předpisy FIA detailně neřeší.

"Ze strany FIA jsme byli požádáni, aby na bocích bylo uvedeno startovní číslo nebo zkratka jména pilota (TLA). Ovšem to je jenom žádost, nikoli pravidlo. Byla to naše dobrá vůle, že jsme tam umístili číslo, protože je pak jasně viditelné z výše umístěných kamer a nebo z leteckých záběrů. Na »žraločí ploutev« jsme ho neumístili kvůli sponzorské smlouvě. A pokud se nijak pravidla v této oblasti nezměnila, nemůžeme s nimi být v rozporu. My čísla změnili v zájmu motorsportu. Navíc jsme tento víkend hodně natáčeli a tyto záběry nám umožní se k nim vrátit a prohlédnout si všechno řádně ze všech úhlů. Nechceme dělat žádné potíže, ale znovu opakuji, že nám nikdo až do neděle po závodě nic nevytýkal - všichni vypadali, že jsou spokojeni," uzavírá Stevenson.

Možná je to jen velká bublina, nafouknutá kolem drobného nedostatku, žabomyší spory, napadne mnohé ze čtenářů. Ale z historie Formule 1 známe podobně "malé" prohřešky, které by mohly vést k citelnějším trestům. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zmatek kolem velikosti startovních čísel u Force Indie. Kolik to tým stálo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pastor Maldonado musí své představy o F1 odložit

Maldonado měl nabídku jezdit letos F1. Proč ho tedy nevidíme na startu?

Pneumatika Pirelli při sezónních testech v Bahrajnu

Tvrdá je až moc tvrdá, lamentují piloti. Pirelli chce pro rok 2018 upravit spektrum tvrdosti

Max Verstappen si vyzkoušel

Trať v Zandvoortu má nový rekord. Rýsuje se opravdu její možný návrat do F1?

Niki Lauda na Monze

Lauda nechce, aby Mercedes dodával motory McLarenu

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Nové rychlé monoposty a zrádné Monako, bude to vyčerpávající

Button věří, že jeho bleskový návrat bude úspěšný

Mám naději na velice úspěšný návrat do F1, věří Button

Valtteri Bottas ve Španělsku zaznamenal první poruchu Mercedesu v letošní sezóně

Nic podobného jsme předtím neviděli. Mercedes se diví selhání Bottasova motoru

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel bojoval statečně, ale na Hamiltona nestačil

PROHLÁŠENÍ týmů po Grand Prix Španělska

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

  2. Odkdy bude moci Renault naplno využívat potenciál svého motoru?

  3. "Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak dopadl?

  4. Víme, kdy vyjde hra F1 2017, která bude obsahovat i 12 historických vozů + VIDEO

  5. Haas mění před Monakem zbarvení svých monopostů

  6. Mercedes by za jistých okolností Alonsa bral, ovšem jde i o Hamiltonův názor

reklama