Pneumatiky jsou kritizovány, šéfové budou muset přemýšlet

Robert RoBertino Pavelka, 7. září 2015, 13:30 Google+

Bez ohledu na to, jak se pochvalně vyjadřují různé subjekty o vzácně vstřícném přístupu Pirelli k otázce závodních strategií začínají prosakovat zprávy, že piloti současnou situací až tak nadšeni nejsou. A chtějí nápravu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 10.09. 09:29) Napište svůj názor
Pirelli si je jisto v kramflecích, hovoří o dalším kontraktu jako o hotové věci

Pirelli si je jisto v kramflecích, hovoří o dalším kontraktu jako o hotové věci | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pět let formule 1 ctila žádosti Bernie Ecclestonea, jehož filozofie zněla následovně: mějme choulostivějších pneumatiky, které budou vyžadovat větší počet zastávek v boxech. Tím bude naše závodní kategorie atraktivnější. Někteří si to překládají následovně: vykašlete se na snahu porazit svého soupeře na trati a spolehněte se na strategii. Pilot však nyní tlačí na své šéfy, aby se F1 neměla ubírat jiným směrem. Hodlají o tom debatovat v rámci navrhovaných změn, které by měly vejít v platnost pro sezónu 2017.

Co tedy piloti požadují?

Odpověď nám nabízí šéf stáje Red Bull Christian Horner: "Žádají konzistentní pneumatiku, která by jim umožňovala jet naplno v každém kole." Nespokojenost pilotů byla provázána i s obavami, narůstajícími po Grand Prix Belgie - čekalo se, jak se budou pneumatiky chovat na dalším rychlostním okruhu. S ohledem na dřívější připomínky nebo kritiku byli před samotným závodním víkendem pozvání Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Fernando Alonso společně s Ecclestonem a zástupci Pirelli plus týmů Ferrari, Red Bull a Mercedes ke schůzce, mající za cíl lepší komunikaci s Pirelli. 

Paul Hembery (Pirelli) tuto záležitost komentoval: "Nemá smysl, aby piloti chtěli to, diváci ono a motoristický sport potřeboval něco docela jiného. Musí to být otevřená debata, abychom mohli vymezit podmínky pro rok 2017. Někomu se nebude líbit rozhodnutí, které učiníme, ale bude třeba, aby takový status přijali."

Není bez zajímavosti, že se ozvalo nemálo reakcí na Hemberyho výrok, zda už tedy dávno není rozhodnuto o dodavateli pneumatik, když šéf Pirelli hovoří v intencích co a jak bude za dva roky v F1 podnikat.

Zaměřme se na současnou filozofii F1

Ecclestone od vstupu Pirelli do formule 1 vyžadoval umělou "degradaci životnosti" pneumatik, aby bylo nutné absolvovat více zastávek v boxech. Podle bosse F1 to mělo podnítit divácký zájem o celou Grand Prix. Ale piloti si stále více stěžovali a stěžují, že místo shahy bojovat na trati o lepší pozice musejí hlídat životnost pneumatik a jejich opotřebení. Sami připouštějí, že jen málokdy jedou opravdu tak rychle, jak by mohli. 

Letos zaujalo Pirelli konzervativnější přístup, takže ve většině závodů dochází k menšímu počtu zastávek. I tak se ale nedá říci, že by se na současných pneumatikách mohli piloti oddávat delší jízdě na samotném limitu.

img-responsive

Horner žádá možnost vytváření variabilnějších strategií. | foto: Red Bull Content Pool

Christian Horner žádá, aby se stále existoval prostor pro vytváření nových scénářů: "Závody s jednou zastávkou nejsou divácky nijak atraktivní. Je třeba balancovat mezi dvěma až třemi pit-stopy a mít možnost pracovat na alternativní strategii. Ale je nutné takovou příležitost vůbec dostat - proto Pirelli nečeká snadný úkol.

Pojďme tedy zpátky k tomu, co by se mělo na trati odehrávat. Padl požadavek, aby se zástupci Pirelli probíhaly konzultace ohledně toho, jak by dodavatel zvládl změnit design a chování pneumatik. Nicméně panuje určitá skepse, zda bude italská firma vůbec schopna připravit takový typ pláště, který by umožňovali pilotům jet naplno v celém stintu bez ohledu na nutné "sledování" kondice pneu. 

Hembery k tomu podotýká: "Pokud se ohlédnete na to, jak vypadaly závody dříve, byly zastávky ovlivňovány zejména tankováním, což dovolovalo jet nějakých 15 kol naplno. Takže pokud řeknete: »Chceme jet 15 kol, zastávka, 15 kol, zastávka, tak vám takové pneumatiky připravíme. Uděláme to a budeme šťastní, že jsme vám mohli vyhovět, ale pak se mohou vrátit komentáře: »Byl to ten nejnudnější závod formule 1, jaký jsme kdy viděli, jen dvě předjetí za celou Grand Prix.« Je proto důležité dosáhnout toho, s čím budou všichni souhlasit."

img-responsive

Vše naznačuje, že tento emblém z F1 jen tak nezmizí. | foto: Pirelli

Źe by měl nakonec Michelin větší šanci?

Jak se dopracovat k odolným pneumatikám, na nichž piloti za všech okolností mohou absolvovat celý závod? Mnoho hlasů tvrdí, že by to pro Ecclestonea znamenalo zvolit místo Pirelli jako dodavatele Michelin. Patriarcha F1, čtyřiaosmdesátiletý Ecclestone nyní zvažuje obchodní aspekty plynoucí z nabídek obou soupeřů. Po Grand Prix Itálie a sebevědomých prohlášeních Paula Hemberyho se nemálo odborných pozorovatelů, ale i prostých fanoušků F1 domnívá, že opětovná volba Pirelli je prakticky jistá.

Vytisknout

Diskuze: Pneumatiky jsou kritizovány, šéfové budou muset přemýšlet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 10.09.2015 09:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Grosjeanova trpělivost pomalu vyprchá, nejistota se mu vůbec nelíbí

Zkusme si vsadit, kdo nakonec získá sedačku u Haasu. Mají na seznamu další…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud