Používá Red Bull nelegální systém pro změnu výšky vozu?

Petr Hlawiczka, 27. března 2010, 12:00 Google+

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh prohlásil, že rychlost Red Bullu vyplývá z využívání důmyslného systému pro změnu výšky vozu, čímž ovšem porušuje pravidla.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 28.03. 12:24) Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Red Bull zatím suverénně vládne kvalifikacím - Sebastian Vettel v ní dnes v Austrálii zvítězil stejně jako v Bahrajnu, úspěch podtrhl Mark Webber druhým místem.

"Existují důkazy, že tady máme systémy pro řízení výšky vozu nad povrchem vozovky, které mnoho lidí považovalo za zakázané," prohlásil Whitmarsh.

Šéf Red Bullu Christian Horner na to ovšem reagoval s tím, že "absolutně ručí" za to, že jejich vůz takovým systémem nedisponuje.

K čemu by byl dobrý? Protože je letos během závodu zakázáno tankování, musí s sebou od počátku vézt přibližně 160 kg paliva. Kvůli takové hmotnosti nastavit větší výšku vozu, aby nedřel podlahou o dráhu. Jenže v kvalifikaci, kde se jede s lehkým vozem téměř na výpary, je monopost moc vysoko - což negativně ovlivňuje aerodynamiku vozu a generovaný přítlak. Pokud by se tedy podařilo najít způsob, jak mít vůz těsně nad povrchem i v kvalifikaci, představovalo by to velkou výhodu.

Vettel dnes zajel o 0,116 sec rychlejší čas než Webber, o 0,192 rychleji než Alonso na Ferrari a až o 0,756 rychleji než Button s McLarenem.

rb6

"Vypadá to, že Red Bull a některá další auta dokážou jezdit v kvalifikaci níže, než byste čekali, že vzhledem k následnému dotankování paliva pro závod budou muset," tvrdí šéf McLarenu. "Jak si tedy dokážete představit, proto na takovém systému nyní usilovně pracujeme."

"Pravidla takovou věc původně neumožňovala, ale můžeme vidět vozy, které to - jak se zdá - využívají. Musíme to nasadit co nejdříve - snad už jej budeme mít v Číně (4. závod sezóny 18. dubna 2010 - pozn. aut.) na našem voze," dodává Whitmarsh.

Není zatím jisté, jestli něco takového konkurence McLarenu využívá a jak to funguje. Mohlo by to být postaveno na principu nějaké západky, která by neumožnila zavěšení se zvednout nad určitý bod.

Horner na závěr sarkasticky poznamenal: "U McLarenu je legrace - Lewis dělá manažera Markovi, Ron upozorňuje na to, že máme problémy s palivem a teď se přidává i Martin, který si myslí, že máme systém pro ovlivňování výšky vozu."

Vytisknout

Diskuze: Používá Red Bull nelegální systém pro změnu výšky vozu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 28.03.2010 12:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

Zprávy z týmů F1 po kvalifikaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud