Sirotkina v Barceloně sužovaly velice specifické problémy

Robert RoBertino Pavelka, 14. května 2018, 11:15 Google+

V historii F1 známe mnoho případů, kdy piloti museli v kokpitu překonávat potíže různého charakteru a kvůli nim se nemohli plně soustředit na vlastní výkon. Do této dlouhé řady se po Grand Prix Španělska zařadil i Sergej Sirotkin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sergej Sirotkin měl ve Španělsku zvláštní potíže

Sergej Sirotkin měl ve Španělsku zvláštní potíže | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Ruský pilot po závodě prohlásil, že musel vynaložit veškeré síly, aby dojel k šachovnicové vlajce. Jeho vstup do závodu příliš nepoznamenala penalizace tří míst za incident z Baku, odstartoval díky problémům Brendona Hartleye z 19. příčky a hned v úvodu zažil první dramatickou chvíli, když se musel proplést kritickým místem po Grosjeanově havárii.

"Měl jsem dobrý start, dobře jsem se odpíchl, ale pochopitelně jsem se ocitl v zatáčce 3 přímo uprostřed dění. Ocitl jsem se v tu chvíli v situaci, kdy jsem přesně nevěděl, kam jedu. No a pak jsem začal bojovat s... no, řekněme to tak, abychom nikoho neurazili - s problémem týkajícím se pohodlí mé sedačky. Mám ji od začátku roku a nikdy nebyl důvod ji pořádně prohlédnout a vylepšit, až před tímto závodem... udělali jsme pár změn a nejsem si jistý, že byly správné. Pro mě to byl nejtvrdší závod, jaký jsem doposud absolvoval. Bylo to skutečně obtížné, ze všech sil jsem se snažil... vydržet v autě," popsal Sirotkin své problémy.

Během fáze virtuálního safety caru, když Esteban Ocon odstavil mezi zatáčkami 4. a 5. svou Force Indii, Sirotkinovy problémy vygradovaly a Rus předvedl hodiny, které naštěstí pro jeho působení v závodě neznamenaly předčasný konec. Naštěstí?

img-responsive

Sergej Sirotkin v závodě ve Španělsku | foto: Williams F1 Team

"Na této trati se špatně předjíždí, to je zřejmé. Nebyl to nejlepší závod provázený nepohodlím - cítil jsem se opravdu hodně mizerně. V závodě mi to vůbec nepomohlo, chybělo mi soustředění a z toho pramenila moje chyba po restartu, kdy jsem se otočil. Nakonec jsem přežil až do konce," pokračuje Sirotkin.

Ony hodiny přinutily pilota Williamsu, aby zajel do boxů pro nové pneumatiky, takže se ocitl na dosah vedoucích závodníků a modré vlajky ho nutily nadále zpomalovat. I proto nabral tři kola ztráty a na předposledního Ericssona ztrácel celý okruh. Sergej však prohlásil, že náprava špatné ergonomie na zádi jeho vozu probíhá dobře a s nadějí vyhlíží závod v Monaku.

"Dokonce i teď, nějakých 40 minut po prohlídce v garáži, což je opravdu zvláštní, jsme našli nějaké zajímavé možnosti, které by se daly vylepšit. Takže myslím, že v Monaku to pro nás bude podstatně jednodušší, než jak tomu bylo dnes," dodává Sirotkin.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Sirotkina v Barceloně sužovaly velice specifické problémy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel s Ferrari ve Velké ceně Španělska

Zbytečná zastávka Ferrari? "Šlo o správné rozhodnutí!" tvrdí Vettel, byť po ní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Je dobré se umět ohlédnout

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud