Dotáhli jsme se na Renault, vylepšení McLarenu ale na top týmy nestačí, říká Alonso

PH, 14. května 2018, 13:30 Google+

Vylepšení, které McLaren přivezl do Barcelony, sice podle jezdce Fernanda Alonsa vedly ke zrychlení vozu MCL33, na špičku však stále nestačí.

Počet komentářů:  98 komentářů (Poslední 18.05. 10:10) Napište svůj názor
Fernando Alonso s vylepšeným McLarenem ve Španělsku

Fernando Alonso s vylepšeným McLarenem ve Španělsku | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britský tým zaujal především novým unikátním nosem, nový aerodynamický balík fungoval, ale špičkové stáje své vozy dokáží vyvíjet podobným tempem.  I ve zbytku sezóny tedy bude zřejmě odsouzen pouze k boji o čtvrtou pozici mezi konstruktéry.

"Věděli jsme, že vylepšení nás dostanou ve středu pole do lepší pozice. Myslím, že jsme dostihli Renault a zřejmě i Haas. Ale první tři týmy stále vyvíjejí své vozy stejně rychle jako my, takže si tu ztrátu žel udržujeme," komentuje Alonso po Velké ceně Španělska.

McLaren se po ní propadl o bod za Renault na pátou příčku a v dalších závodech nic lehkého nečeká. "Myslím, že to bude těžké. Tady jsme dosáhli dobrého pokroku. Na Renault jsme v Baku ztráceli 8 desetin, 9 desetin v Číně. A tady jsme na tom v kvalifikaci byli stejně a v závodě hodně podobně. Takže jsme udělali pokrok, ale víme, že to ještě bude velká bitva až do konce. Důležité je bodovat v každém závodě," pokračuje Alonso.

img-responsive

S Oconem si Alonso brzy poradil, pak se zasekl za Leclercem, na body ale nakonec přece jen dosáhl | foto: Sahara Force India

Po první zatáčce si tentokrát myslel, že na body nedosáhne, přesto dokázal popáté za sebou letos skórovat: "Začínali jsme na měkčí sadě pneumatik, protože jsme druhou část kvalifikaci odjeli na červených. Cílem bylo získat v prvních kolech pozice, a pak zajet velmi brzdy do boxů kvůli těm pneumatikám.

Ale pozice jsme v prvním kole kvůli incidentu ve druhé zatáčce ztratili. Ocitli jsme se ve velmi těžké pozici v 2. a v 3. kole. Myslel jsem si, že to nebude možné dostat se na body. Během závodu jsem se soustředil spíše na oblohu než na fandící tribuny, protože v některých zatáčkách byly velmi tmavé mraky. Myslel jsem si, že by nám mohl déšť pomoci, ale až do konce žel nepřišel.

Naštěstí jsme odjeli dobrý závod a pokračujeme ve skórování, pět závodů za sebou - to je to, co jsme chtěli. Jsem teď opravdu spokojený," dodal Španěl, jenž je v šampionátu na sedmé pozici za piloty Red Bullu, na Verstappena přitom ztrácí jediný bod.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dotáhli jsme se na Renault, vylepšení McLarenu ale na top týmy nestačí, říká Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 98, poslední 18.05.2018 10:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 98 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergej Sirotkin měl ve Španělsku zvláštní potíže

Sirotkina v Barceloně sužovaly velice specifické problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Je dobré se umět ohlédnout

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud