DISKUZE K ČLÁNKU F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Dnes se v Paříži v centrále Mezinárodní automobilové federace (FIA) setkali za přítomnosti Jeana Todta, a výkonného ředitele Formule 1 zástupci Strategické skupiny F1 a Komise F1. K jakým závěrům ohledně pravidel pro příští rok došli?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 09.05.2018 12:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 18.04.2018 07:11
Ano, zvýší se spotřeba, vozy budou o dalších 50 -… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 17.04.2018 21:07
Tak na příští rok zvednout množství paliva je… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 19.04.2018 06:36
Formule jedna nikdy nebyla pro chudé. Myslím si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Turbodira se bude eliminovat elektromotorem MGUK, ktery by mel byt udajne silnejsi, a urcite si tymy poradi necim, jako treba ALS

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
02

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
To není pravda. Cosworth byl naprosto konkurenceschopný. V předhybridní éře postavil ten nejúspěšnější motor F1.. dokonce i těsně před rokem hybridní érou byl na úrovni automobilek.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
I v předhybridní éře uměly automobilky udělat výrazně lepší atmosferický motor než Cosworth. Vzhledem k dnešním trendům do prehistorie nikdo nepůjde. Pořád se to bude motat kolem nějakého pokročilého přeplňovaného systému s brutální efektivitou. Nechci podceňovat motoráře, kterých si historicky cením, ale na tohle opravdu nemají. Tak jako tak se bavíme o astronomických (pro ně) investicích, aby to bylo konkurenceschopné. Za to jim Liberty plivne do dlaně drobné a poplácají je po zádech, jakou si tím ve finále udělají reklamu.
Tohle opravdu není cesta. Tyto moderní systémy se již srovnávají, tak bych tomu dal ještě rok dva, pak trochu pomohl Hondě, aby to srovnala a na pár let zmrazit. A bude klid ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, to chápu. Spíš jsem to myslel tak, že po dobu co se projeví turbo-lag, můžou si zapnout ERS. Ale díky za upřesnění.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Podle mě ne. MGU-H byl teď na společné hřídeli s turbodmychadlem. MGU-K je spojen s klikovkou spalovacího motoru (a s úložištěm energie). Při současné koncepci by turbo nemělo co roztáčet (krom výfukových plynů, což ten turbo-lag nedokáže eliminovat).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak elektromotor bude poháněný z rekuperace z brzd, jestli to chápu dobře. Jen se už nebudou baterie dobíjet i z MGU-H. Takže turboefekt se pokryje pořád.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Hybridy sú vo viac kategóriach. Zaujíma ma, či zostane roztáčanie turba elektromotorom. Ak nie, tak to bude ako v minulosti, keď Prost dupol na plyn a 1000 koní priklusalo až po sekunde.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Je zajímavé že tady se od pohonu elektrickým proudem trochu ustupuje a FIA teď plánuje v automobilových soutěžích hybridy zavést.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Bohužiaľ zjednodušením techniky neurobíš rovnakú muziku. A bolo by dosť trápne, aby špičková kategória bola jednoduchšia ako to, čo máme pod kapotami.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Formule jedna nikdy nebyla pro chudé. Myslím si že Williams tím tak trochu vydírá vedení Liberty. Já na to kouknu z opačného pohledu - Pokud se zavedou rozpočtové stropy, může se stát že to bude poslední kapka aby odešlo Ferrari a Mercedes, tedy největší týmy. Co potom s F1 bude? To už z toho přímo můžou udělat bývalou Formuli Škoda, kdy budou unifikované vozy i veškerá technika kolem. Claire vykládá, že když nebude rozpočtový strop, oni skončí a lidi z jejich týmu přijdou o práci. Pokud se ale zavede rozpočtový strop, přijde o práci řada lidí z těch velkých týmů, což vyjde nastejno. Navíc, co by F1 unesla snáze - odchod Williamsu nebo odchod Ferrari a Meercedesu? U Williamsu by se asi měli naučit lépe pracovat s penězi. Tým, který kdysi dokonce vyhrál titul, se dneska potácí na konci tabulky, přičemž rozhodně nemá nejmenší rozpočet. Ten pokles trvá už pár let a u Williamsu by, spíše než vydírání, měli použít mozky a přemýšlet, jak z té šlamastiky ven.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Ono stačilo, jaký byl zájem v předhybridní éře. A podobné to bude, pokud Liberty hybridy zruší. Akorát nastane odliv fabrik a příliv nebude žádný.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Golden

Golden

89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
...je poháňaný elektrickým prúdom...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Tomu nerozumiem. MGU-H je turbína na výfukové plyny na jednej osi s dúchadlom a s elektromotorom. Zostane to tak ako to je, len elektromotor nebude mať funkciu alternátora? Elektromotor nie je poháňaný elektrickým prúdom, teda z batérie, ktorá môže byť dobíjaná aj brzdením.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
Samotný MGU-H snižuje spotřebu / zvyšuje účinnost o 40 % ?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Elektromotor zůstane, jen nebude poháněný z MGU-H, ale brždění.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Tak Williams by prý zavřel krám kdyby nepřišly rozpočtové stropy. Myslím že jsou důkazem že současný model pro F1 již nebyl dlouhodobě udržitelný.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

83.208.30.XXX
S tím zájmem nesouhlasím. F1 je dneska o něčem úplně jiném než o sportu a pokud v tom Liberty udělá revoluci, může se stát, že celý systém se položí. Proč není zájem o F2 a podobné série? Chybí tam slavná jména pilotů a značek. Pokud Liberty v F1 nastaví sociální smír, bohatí výrobci odejdou, s nimi a řada špičkových pilotů a z F1 se stane další série s minimálním zájmem diváků. Netvrdím že je to dobrý systém, ale automobilky se přizpůsobily trendu nastavenému Berniem a to se bude těžko měnit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Jabka, hrušky a dokonce i kopretiny... 11 11

Kluci, tohle už je na přiští rok!!!
zvýšit množství paliva pro závod ze 105 kg na 110 kg, aby se mohly motory po celou dobu využívat naplno
- oddělit hmotnost vozu od hmotnosti jezdce
- požadovat po všech jezdcích nošení biometrických rukavic pro zvýšení bezpečnosti a usnadnění záchranné práce lékařů.

Zdroj: [odkaz na stránku]

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama