DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru
Mercedes přiblížil, jak fungují jeho módy pro zvyšování výkonu pohonné jednotky, které Lewis Hamilton označil za party módy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
08:00 09.04.2018 46.135.13.XXX
Ale já tomu rozumím a nemyslím, že výrobci motorů dělají principiálně něco špatně.
Mně jen vadilo, že situace s pneumatikami Pirelli byla obdobná. Tam jednoznačně týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučeními. A ještě vše svedly na výrobce.
Je vidět, že principy neplatí pro každého stejně. Ono i zde v diskuzi se spousta lidí točí jako korouhvičky.
Mně jen vadilo, že situace s pneumatikami Pirelli byla obdobná. Tam jednoznačně týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučeními. A ještě vše svedly na výrobce.
Je vidět, že principy neplatí pro každého stejně. Ono i zde v diskuzi se spousta lidí točí jako korouhvičky.
airwar1939
14:41 08.04.2018 176.74.141.XXX
Tuším že to byl Enzo Ferrari, kdo řekl že nejlepší závédní auto se rozpadne po vítězném projetí cílem... současné motory jsou na tom podobně, výrobci je dimenzují a staví tak aby byly co nejvýkonější a vydrželi to co mají. A všichni pak dostanou přesnou instrukci jak z motoru ten maximální výkon dosáhnout v rámci potřebné ujeté vzdálenosti. Jak jinak by to asi měl výrobce motorů dělat?
hixaxon
20:29 06.04.2018 86.49.72.XXX
A všechny týmy to berou jako denní chleba. Běžnou situaci. Každý se snaží urvat největší výhodu, jakou může. Oficiálně, technicky, děrami v pravidlech, právně, lidsky, jakkoli. Žádné skrupule nebo respekt. Jen zisk a krátkodobě výhodná partnerství.
Ale bylo to někdy jinak? Netočí se tam malé peníze. Regulace není jednoduchá. Ale netvrdím, že by neměla existovat (v nějaké podobě).
Ale bylo to někdy jinak? Netočí se tam malé peníze. Regulace není jednoduchá. Ale netvrdím, že by neměla existovat (v nějaké podobě).
jon
19:06 05.04.2018 194.228.59.XXX
Přesně tak. On asi není problém to provozovat mimo doporučený režim. Jen je pak asi násobně jiný účet na konci roku, pokud si takto oddělají třeba jeden nebo dva motory. Což určitě není problém pro RB nebo McL, což z nich dělá (zatím) potenciálně zajímavé hráče i přes zákaznický handicap.
Už jsem to tu psal kdysi, fabrika moc dobře ví, co s motorem lze, protože ji tam běží souběžně několik motorů na brzdách 24/7. Z toho si vyvodí kritické hodnoty a s vědomím toho se potom chová. Jediný, kdo kritické hodnoty ještě neumí je Honda.
Už jsem to tu psal kdysi, fabrika moc dobře ví, co s motorem lze, protože ji tam běží souběžně několik motorů na brzdách 24/7. Z toho si vyvodí kritické hodnoty a s vědomím toho se potom chová. Jediný, kdo kritické hodnoty ještě neumí je Honda.
odin
15:39 05.04.2018 46.135.23.XXX
Rozumím tomu dobře, že výrobci motorů definují jeho provozování, tak aby nedocházelo k nadměrnému opotřebení a motor vydržel stanovenou dobu? Přičemž použitím "párty módů" životnost motorů klesá. Jak velké poklesy v životnosti pohonných jednotek při různém použití jsou, už ví jen továrny. Čili optimální použití je ona výhoda továrních týmů. Když zákazníci překročí stanovený počet motorů, vždy to dodavatel (výrobce) svede na špatné používání párty módů?
Napadá mne asociace s Pirelli a sezónou, kdy se musela měnit pravidla a konstrukce pneumatik. Mercedes byl jedním z velkých kritiků. A přitom snad všechny týmy provozovaly pneumatiky v rozporu s doporučením výrobce (podhuštěné, levé vpravo a opačně atd.)
Na tomto příkladu je jasně vidět pokrytectví a politikaření týmů. A těch velkých zvláště.
Napadá mne asociace s Pirelli a sezónou, kdy se musela měnit pravidla a konstrukce pneumatik. Mercedes byl jedním z velkých kritiků. A přitom snad všechny týmy provozovaly pneumatiky v rozporu s doporučením výrobce (podhuštěné, levé vpravo a opačně atd.)
Na tomto příkladu je jasně vidět pokrytectví a politikaření týmů. A těch velkých zvláště.
jon
09:34 05.04.2018 194.228.59.XXX
Četl jsem tento zde. Jestli máte něco z nějakého bulvárního periodika, je možné, že tam psali něco jiného.
"Před Bahrajnem prozradil, že používá tři základní módy motoru: "jeden pro většinu tréninků, jeden pro většinu kvalifikace a jeden pro většinu závodu." Všechny tři může pochopitelně upravit s dalšími nastaveními pro různé situace."
Zdroj: [odkaz na stránku]
Ano, Lewis jel v kvalifikačním módu. A kdo v sobotu nejel? Měl ho tam zapnutý možná i Safety car. Že podle všeho mají ještě rezervu. To je asi vcelku jisté. Ale proč by huntovali motor, když věděli, že i tak vyhrají?
A nebojte, mě používat hlavu nebolí a číst mne pořád baví. Příště to prosím rovnou doplňte o konkrétní citaci, jak Váš žádal výše S-fan. Určitě to bude přínosnější než spekulace a invektiva.
"Před Bahrajnem prozradil, že používá tři základní módy motoru: "jeden pro většinu tréninků, jeden pro většinu kvalifikace a jeden pro většinu závodu." Všechny tři může pochopitelně upravit s dalšími nastaveními pro různé situace."
Zdroj: [odkaz na stránku]
Ano, Lewis jel v kvalifikačním módu. A kdo v sobotu nejel? Měl ho tam zapnutý možná i Safety car. Že podle všeho mají ještě rezervu. To je asi vcelku jisté. Ale proč by huntovali motor, když věděli, že i tak vyhrají?
A nebojte, mě používat hlavu nebolí a číst mne pořád baví. Příště to prosím rovnou doplňte o konkrétní citaci, jak Váš žádal výše S-fan. Určitě to bude přínosnější než spekulace a invektiva.
jon
00:10 05.04.2018 194.228.59.XXX
To je nesmysl. Neoficiálně uteklo, že Mercedes má pro Q3 připravený ještě trochu jiný mód, kdy by v Albert Parku byli schopni jít dolů s časem o další 2-3 desetiny, ale Lewis si byl jistý, že nebude třeba. Takže při ostrém kvalda režimu Mercedesu vs. Ferrari na Albert Parku cca 1s rozdíl. Byla to ale mapa pro Albert Park, který je hodně technický. Ferrari očividně dobře funguje ve vyšších otáčkách, takže v Bahrajnu to může být hodně jiné.
jon
00:04 05.04.2018 194.228.59.XXX
Je to tam vcelku jasné. Já si to myslel od začátku, ale Toto to teď víceméně potvrdil. Motor má definovanou zátěž a tím je to dané. Můžeš jít přes, ale na svoje riziko. Což by ve finále mohlo znamenat klidně několikanásobný účet za motory na konci sezóny. Na druhou stranu jsou zákaznické stáje, co si tento přístup mohou dovolit (RB, McL), tak bych to asi nebral nějak tragicky. Máš výkonný spolehlivý motor. Umí být supervýkonný, ale spolehlivost je pak už definovaná na trochu tenčím ledě. Asi i k tomuto dostávají data, aby věděli, že to lze při ohlídání kritických faktorů. Což hodně nahrává tovární šasí, která je motoru ušitá na míru ...
uzivatel003369
17:02 04.04.2018 82.117.139.XXX
Kdoví, třeba by měl na Alonsa náskok i takových 5 hodin.
uzivatel003369
17:01 04.04.2018 82.117.139.XXX
Škoda, že ani Alonso se nezlepšil, ba dokonce ani do Q3 se nedostal.
Radon
14:39 04.04.2018 84.242.97.XXX
Samozřejmě to je fakt, Lewis je vynikající.
Ale v prvním sektoru, který není řidičsky tak ultimativní, získal myslím tři desetiny. Pokud Ferrari bylo lepší na rovinách, tak tam by měly excelovat. Chtělo by to takové porovnání Fer - Mer. Zase je pravda, že třeba dřív brzdili a to L. dohnal právě v těch zatáčkách. V TV občas dělají analýzu drah jedn. jezdců. A tady nic, byť se to přímo nabízí...
Ale v prvním sektoru, který není řidičsky tak ultimativní, získal myslím tři desetiny. Pokud Ferrari bylo lepší na rovinách, tak tam by měly excelovat. Chtělo by to takové porovnání Fer - Mer. Zase je pravda, že třeba dřív brzdili a to L. dohnal právě v těch zatáčkách. V TV občas dělají analýzu drah jedn. jezdců. A tady nic, byť se to přímo nabízí...
Situs
11:39 04.04.2018 85.70.164.XXX
Pokud ten graf nelže je tomu tak. Jde tam vidět jak je to prakticky jen o těch zatáčkách. Mám graf i k některým dalším v porovnání mezi sebou a jde vidět krásně že Ferrari drží rovinky, ale má problém se zatáčkami, RedBull drží zatáčky, no nestíhá na rovinkách. McLaren zatím v obojím. Mezi 2 a 3 Q nevypadá že by Mercedes přidával na výkonu a ty křivky rychlostí na rovinkách jsou téměř na chlup stejné.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek