DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru

Mercedes přiblížil, jak fungují jeho módy pro zvyšování výkonu pohonné jednotky, které Lewis Hamilton označil za party módy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 09.04.2018 08:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 5 lidé) 04.04.2018 09:25
Osobně jsem se z nejrychlejšího zajetého času v… »
» huhukoktejl (Hlasovali 4 lidé) 04.04.2018 09:14
Takze nazory Marka, ze Mercedes je uplne nekde… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 04.04.2018 10:47
Teplota a pogumování tratě se změní během… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

46.135.13.XXX
Ale já tomu rozumím a nemyslím, že výrobci motorů dělají principiálně něco špatně.
Mně jen vadilo, že situace s pneumatikami Pirelli byla obdobná. Tam jednoznačně týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučeními. A ještě vše svedly na výrobce.
Je vidět, že principy neplatí pro každého stejně. Ono i zde v diskuzi se spousta lidí točí jako korouhvičky.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Tuším že to byl Enzo Ferrari, kdo řekl že nejlepší závédní auto se rozpadne po vítězném projetí cílem... současné motory jsou na tom podobně, výrobci je dimenzují a staví tak aby byly co nejvýkonější a vydrželi to co mají. A všichni pak dostanou přesnou instrukci jak z motoru ten maximální výkon dosáhnout v rámci potřebné ujeté vzdálenosti. Jak jinak by to asi měl výrobce motorů dělat?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

86.49.72.XXX
A všechny týmy to berou jako denní chleba. Běžnou situaci. Každý se snaží urvat největší výhodu, jakou může. Oficiálně, technicky, děrami v pravidlech, právně, lidsky, jakkoli. Žádné skrupule nebo respekt. Jen zisk a krátkodobě výhodná partnerství.

Ale bylo to někdy jinak? Netočí se tam malé peníze. Regulace není jednoduchá. Ale netvrdím, že by neměla existovat (v nějaké podobě).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Přesně tak. On asi není problém to provozovat mimo doporučený režim. Jen je pak asi násobně jiný účet na konci roku, pokud si takto oddělají třeba jeden nebo dva motory. Což určitě není problém pro RB nebo McL, což z nich dělá (zatím) potenciálně zajímavé hráče i přes zákaznický handicap.
Už jsem to tu psal kdysi, fabrika moc dobře ví, co s motorem lze, protože ji tam běží souběžně několik motorů na brzdách 24/7. Z toho si vyvodí kritické hodnoty a s vědomím toho se potom chová. Jediný, kdo kritické hodnoty ještě neumí je Honda. 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

46.135.23.XXX
Rozumím tomu dobře, že výrobci motorů definují jeho provozování, tak aby nedocházelo k nadměrnému opotřebení a motor vydržel stanovenou dobu? Přičemž použitím "párty módů" životnost motorů klesá. Jak velké poklesy v životnosti pohonných jednotek při různém použití jsou, už ví jen továrny. Čili optimální použití je ona výhoda továrních týmů. Když zákazníci překročí stanovený počet motorů, vždy to dodavatel (výrobce) svede na špatné používání párty módů?
Napadá mne asociace s Pirelli a sezónou, kdy se musela měnit pravidla a konstrukce pneumatik. Mercedes byl jedním z velkých kritiků. A přitom snad všechny týmy provozovaly pneumatiky v rozporu s doporučením výrobce (podhuštěné, levé vpravo a opačně atd.)
Na tomto příkladu je jasně vidět pokrytectví a politikaření týmů. A těch velkých zvláště.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Četl jsem tento zde. Jestli máte něco z nějakého bulvárního periodika, je možné, že tam psali něco jiného. 03

"Před Bahrajnem prozradil, že používá tři základní módy motoru: "jeden pro většinu tréninků, jeden pro většinu kvalifikace a jeden pro většinu závodu." Všechny tři může pochopitelně upravit s dalšími nastaveními pro různé situace."
Zdroj: [odkaz na stránku]

Ano, Lewis jel v kvalifikačním módu. A kdo v sobotu nejel? Měl ho tam zapnutý možná i Safety car. 03 Že podle všeho mají ještě rezervu. To je asi vcelku jisté. Ale proč by huntovali motor, když věděli, že i tak vyhrají?
A nebojte, mě používat hlavu nebolí a číst mne pořád baví. Příště to prosím rovnou doplňte o konkrétní citaci, jak Váš žádal výše S-fan. Určitě to bude přínosnější než spekulace a invektiva. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

176.74.136.XXX
Pokud umíte číst a pokud si najdete případně co Toto řekl možná i pochopíte... Ale jak koukám na Vaše příspěvky asi by to bolelo... :)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
To je nesmysl. Neoficiálně uteklo, že Mercedes má pro Q3 připravený ještě trochu jiný mód, kdy by v Albert Parku byli schopni jít dolů s časem o další 2-3 desetiny, ale Lewis si byl jistý, že nebude třeba. Takže při ostrém kvalda režimu Mercedesu vs. Ferrari na Albert Parku cca 1s rozdíl. Byla to ale mapa pro Albert Park, který je hodně technický. Ferrari očividně dobře funguje ve vyšších otáčkách, takže v Bahrajnu to může být hodně jiné.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
V tom s Tebou úplně nesouhlasím. Myslím, že naznačil hodně. 04 A zároveň tím nepřímo potvrdil, že jsou s motorem opět nezanedbatelně napřed ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Je to tam vcelku jasné. Já si to myslel od začátku, ale Toto to teď víceméně potvrdil. Motor má definovanou zátěž a tím je to dané. Můžeš jít přes, ale na svoje riziko. Což by ve finále mohlo znamenat klidně několikanásobný účet za motory na konci sezóny. Na druhou stranu jsou zákaznické stáje, co si tento přístup mohou dovolit (RB, McL), tak bych to asi nebral nějak tragicky. Máš výkonný spolehlivý motor. Umí být supervýkonný, ale spolehlivost je pak už definovaná na trochu tenčím ledě. Asi i k tomuto dostávají data, aby věděli, že to lze při ohlídání kritických faktorů. Což hodně nahrává tovární šasí, která je motoru ušitá na míru ...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003369

uzivatel003369

82.117.139.XXX
Ukaž nám podobný graf, ale Hamilton vs. Alonso! 06 18

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003369

uzivatel003369

82.117.139.XXX
Kdoví, třeba by měl na Alonsa náskok i takových 5 hodin. 18 18 18

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003369

uzivatel003369

82.117.139.XXX
Škoda, že ani Alonso se nezlepšil, ba dokonce ani do Q3 se nedostal. 18 18 18

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Děkuji. Už mlčím! 01

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Mercedes vs Ferrari [odkaz na stránku] , zatáčky jsou problém.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Samozřejmě to je fakt, Lewis je vynikající.
Ale v prvním sektoru, který není řidičsky tak ultimativní, získal myslím tři desetiny. Pokud Ferrari bylo lepší na rovinách, tak tam by měly excelovat. Chtělo by to takové porovnání Fer - Mer. Zase je pravda, že třeba dřív brzdili a to L. dohnal právě v těch zatáčkách. V TV občas dělají analýzu drah jedn. jezdců. A tady nic, byť se to přímo nabízí...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
spinelesssheep

spinelesssheep

78.128.155.XXX
No skorem to tak vypadá, nezáviď. 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Dobrý co? Tady to čtou kapacity 13

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Pokud ten graf nelže je tomu tak. Jde tam vidět jak je to prakticky jen o těch zatáčkách. Mám graf i k některým dalším v porovnání mezi sebou a jde vidět krásně že Ferrari drží rovinky, ale má problém se zatáčkami, RedBull drží zatáčky, no nestíhá na rovinkách. McLaren zatím v obojím. Mezi 2 a 3 Q nevypadá že by Mercedes přidával na výkonu a ty křivky rychlostí na rovinkách jsou téměř na chlup stejné.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Jakože Mercedes vydal prohlášení, protože si se na to v diskuzi zeptal? 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama