Proč si Mercedes při testech ani jednou nevyzkoušel hyper-měkké pneumatiky?

Petr Hlawiczka, 16. března 2018, 06:20 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, proč si u Pirelli pro předsezónní testy v Barceloně neobjednali ani jednu směs nových, hyper-měkkých pneumatik.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.03. 10:43) Napište svůj názor
Lewis Hamilton během 2. předsezónních testů v Barceloně

Lewis Hamilton během 2. předsezónních testů v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Lewis Hamilton zajel v Katalánsku na ultra-měkké směsi minulý týden až 8. nejrychlejší čas, Valtteri Bottas byl ještě o 0,16 s pomalejší, v celkových výsledcích mu tedy patřila až 10. příčka. Na rekord Sebastiana Vettela ztráceli přes 1,2 s, pilot Ferrari jej ovšem dosáhl díky hyper-měkkým pneumatikám, které jsou podle Pirelli o 0,7 až 0,8 vteřiny na kolo rychlejší.

Z toho je zřejmé, že se Stříbrné šípy za co nejlepšími časy nehnaly. Proč si ale hyper-měkkou směs během osmi dnů ani jednou nevyzkoušely? "Rozhodli jsme se ji nepoužívat, protože jsme cítili, že jde pneumatiku, která je užitečná pouze pro jedno kolo. A testování je o sběru dat a porozumění nastavení," odpovídá Wolff.

"Hyper-měkká je jen dalším krokem v přilnavosti po ultra-měkké. Půjde o kvalifikační pneumatiku a my jsme cítili, že se budeme raději soustředit na vývojové práce než na jediné kolo. Domnívám se, že hyper bude pouze kvalifikační pneumatikou a že na ni budete muset zkrátka vydržet jen prvních pár kol a přežít," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.

Portfolio pneumatik Pirelli pro sezónu 2018

Portfolio pneumatik Pirelli pro sezónu 2018 | zdroj: Pirelli

Povšiml si, že během předsezónních testů měli všichni na měkčích směsích potíže s drolením, což povede k zajímavým závodům. Rozdíly mezi pneumatikami ale podle něj zřejmě nebudou tak velké, jak jejich výrobce očekává.

"Pozorovali jsme, že kroky ve výkonnosti a přilnavosti mezi všemi směsmi byly velmi malé. Mezi středně-tvrdou a měkkou, měkkou a super-měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou si můžete všimnout drobných rozdílů, kolem jedné či dvou desetin, někdy dokonce vůbec nic. U týmů, jako je Williams, mezi nimi nebyly žádné rozdíly," poukazuje Wolff.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč si Mercedes při testech ani jednou nevyzkoušel hyper-měkké pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.03.2018 10:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09 v Bahrajnu

Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Sergio Pérez v Bahrajnu

Pérez věří, že se může rovnat s těmi nejlepšími. Nechápe, proč si jej špičkové týmy nevšímají

Carlos Sainz s Renaultem RS18 v Austrálii

Šéf Renaultu o ztrátě Sainze na Hülkenberga: Vzpomeňte, jak si vedl proti Verstappenovi

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Logo Ferrari

Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  2. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  3. Podle Hamiltona je Mercedes momentálně možná až třetím nejrychlejším týmem

  4. Räikkönen překročil 343 km/h, Hamilton nejpomalejší, Toro Rosso před McLarenem

  5. Skutečný McLaren se ukáže až ve Španělsku, zatím jezdí jen s evolucí loňského vozu

  6. F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud