DISKUZE K ČLÁNKU Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí
Návrat války pneumatikářů do Formule 1 by podle Pirelli přispěl ke zvýšení nákladů a větším rozestupům ve startovním poli, proto si přeje, aby vedení zůstalo u jediného dodavatele.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
17:45 15.01.2018 176.74.141.XXX
A k čemu by pak takováto konkurence byla?
Nehledě na to, že z technického hlediska bych jeden vůz nechtěl pro jeden závod nastavovat na pneu od dvou výrobců .
Nehledě na to, že z technického hlediska bych jeden vůz nechtěl pro jeden závod nastavovat na pneu od dvou výrobců .
skejpa
11:04 15.01.2018 194.228.59.XXX
Zavede se konkurence a opět se dostaneme do situace, kdy jedna sada vydrží celý závod. Není problém takovou pneumatiku vyrobit ale opravdu to chceme ?
Navíc slabší týmy by neměly finance na takové věci takže by se ještě více propadly. To taky nikdo nechce. Prostě další výrobce je nesmysl a já pevně doufám, že to neprojde. Nechci se dožít dalších závodů, kde na jedné sadě odstartujou a taky dojedou do cíle a vyhrajou.
Navíc slabší týmy by neměly finance na takové věci takže by se ještě více propadly. To taky nikdo nechce. Prostě další výrobce je nesmysl a já pevně doufám, že to neprojde. Nechci se dožít dalších závodů, kde na jedné sadě odstartujou a taky dojedou do cíle a vyhrajou.
GRAHAM
14:58 14.01.2018 77.236.218.XXX
Představa že jen díky pneumatikám, by třeba Mercedes v roce 2014 byl nekonkurence schopný mě nepřijde ideální.Další ne moc ovlivnitelný faktor...
Ale třeba by se našla cesta, jak to udělat aby tam výrobci mohli být dva a mohli soupeřit. Týmy by ale museli použivat na svých monopostech oba dva dodavatele.
Ale třeba by se našla cesta, jak to udělat aby tam výrobci mohli být dva a mohli soupeřit. Týmy by ale museli použivat na svých monopostech oba dva dodavatele.
jumpman
08:49 14.01.2018 178.255.168.XXX
nevěř tomu, že bridge dodávalo něco jinak ferrari a ostatním. Pneu byli stavěné na míru potřebám MS - on preferoval přetáčivé auto a hodně využíval zadní pneumatiky (stejně jako např. senna a proto taky neměl výraznější úspěch po návratu kdy se jezdilo na pirellkách) ale většina pole vyžaduje nedotáčivé auto, čili větší důraz je na předních pneumatikách a pokud tým postaví auto, které potřebuje využívat víc předek, ale sada pneumatik bude stavěná pro využití zadní nápravy, tak to zákonitě nebude fungovat. Tohle je dle mého názoru ten stesk po tom, že bridge dodávalo jinou gumu ferrari a jinou zbytku pole
airwar1939
18:32 13.01.2018 176.74.141.XXX
Rozdíl v pneumatikách pro Ferrari a v tom co dostávala konkurence byl dle tvrzení TOP týmů, což tehdy byly Williams a McLaren, v otázce výkonnosti velmi zásadní. Pokud to dělalo jen několik desetin na kolo, pořád to byl rozdíl, který téměř znemožňoval soupeření o titul.
airwar1939
18:29 13.01.2018 176.74.141.XXX
Problém je, že takto to zatím chce FIA. Pirelli jen dělá pneu dle zadání FIA.
jumpman
16:03 13.01.2018 178.255.168.XXX
tak si to přeber logicky, mělo by smysl dělat jiný produkt pro jednu stáj a jiný pro zbytek odběratelů? Bridge dodávalo stejné pneu všem, ale byli stavěné na míru ferrari a hlavně potřebám MS. A je jasné, že pokud měli novou pneu, tak ji dodali nejdřív ferrari, tam by mohl být jedině rozdíl. Michelin také nedělal jiné pneu pro renault a jiné pro mcl, ale byli vyvinuté pro hmotové tlumiče renaultu a mcl zákonitě nefungovali stejně dobře...
Mike17
12:55 13.01.2018 185.149.130.XXX
1. To sice logiku má. Ale stejně tak je otázka, proč soupeři přešli ke konkurenci, když byly Bridgestony lepší. Logicky je výhodnější mít lepší gumy dělané pro někoho jiného, než horší dělané pro mne. Ono je to tak, že na každém povrchu to bylo trochu jinak. Pamatuju si, jak se střídali ve vedení stáje podle toho, jak usychala trať. Něco sedělo M, něco B.
2. Protože se dnes, pokud vím, sady dodávají náhodně. Jak chceš něco vyrobit pro jednoho, když nevíš, jestli je nedostane někdo jiný?
3. Nevím proč. Pirelli má určitý počet dnů testování s neaktuálním vozem. Proč by nemohl mít naprosto stejné podmínky třeba Michelin?
4. Jo, to máš pravdu. Ale vzpomeň si na rok 2013 a kolik bylo keců a konspiračních teorií, když Pirelli změnilo konstrukci v půlce sezony. Pochybnostem nezabráníš.
2. Protože se dnes, pokud vím, sady dodávají náhodně. Jak chceš něco vyrobit pro jednoho, když nevíš, jestli je nedostane někdo jiný?
3. Nevím proč. Pirelli má určitý počet dnů testování s neaktuálním vozem. Proč by nemohl mít naprosto stejné podmínky třeba Michelin?
4. Jo, to máš pravdu. Ale vzpomeň si na rok 2013 a kolik bylo keců a konspiračních teorií, když Pirelli změnilo konstrukci v půlce sezony. Pochybnostem nezabráníš.
Situs
10:37 13.01.2018 85.70.164.XXX
Dokud F1 neopustí ve snaze mít více zastávek v boxech na výměnu pneu tak konkurence na poli pneumatik je asi nesmysl. Ovšem fakt že Pirelli v tomto zatím nedokázalo najít řešení které by neublížilo tomu "správnému" závodění, tak je pak otázkou zda není lepší se na to ....... a prostě pneumatiky té konkurenci otevřít. Je to na diskuzi, a otázkou je jak velký zájem by tam vůbec ze strany pneumatikářů byl. Minulej rok se dalo konečně závodit, a jedno vím jistě, ta předešlá éra Pirelli bylo to nejhorší v otázce závodění co si budu dlouho pamatovat. Už doufám nikdy více.
airwar1939
09:58 13.01.2018 176.74.141.XXX
1. jednoznačně také díky gumám, rozhodně by Ferrari nebralo pneumatiky na míru od výrobce aby ho brzdilo, to snad má logiku. Jestli dělal lepší pneu B nebo M není podstatné, důležité je dělat pneu tak aby seděli vozu, M získal tituli až v době, kdy začal dělat pneu na míru pro Renault.
2. a proč by to dnes nešlo, prostě by dodavatel dělal pneu na míru konkrétnímu vozu a trati, tak jak bylo dříve obvyklé.
3. pokud by chtěli více dodavatelů, museli by také uvolnit možnosti testování, především z hlediska bezpečnosti.
4. dnes se dělá šest směsí na sezonu, dříve se dělalo více směsí na každý závod, přesně dle okruhu a pokud možno an míru vozu top týmu. Diskutující mohou tvrdit cokoli, třeba že je země placatá.
2. a proč by to dnes nešlo, prostě by dodavatel dělal pneu na míru konkrétnímu vozu a trati, tak jak bylo dříve obvyklé.
3. pokud by chtěli více dodavatelů, museli by také uvolnit možnosti testování, především z hlediska bezpečnosti.
4. dnes se dělá šest směsí na sezonu, dříve se dělalo více směsí na každý závod, přesně dle okruhu a pokud možno an míru vozu top týmu. Diskutující mohou tvrdit cokoli, třeba že je země placatá.
Mike17
18:15 12.01.2018 185.149.130.XXX
1. Je otázka, jestli byl dominantní tým v letech 2000-2004 díky gumám, nebo navzdory gumám. Ona je velká otázka, jestli byl lepší Michelin, nebo Bridgestone. A nejspíš v každém období a na různých površích to bylo jinak.
2. Tehdy mohl Bridgestone dodávat Ferrari lepší gumy, než jiným svým týmům. To dnes nejde.
3. Udělat gumy na míru v době, kdy se nemohou testovat na aktuálních monopostech a testování je omezeno na minimum, bude dost problém.
4. Dnes by se také mohlo říct, že Pirelli někomu dělá (nebo dělalo) gumy na míru. Nebo to aspoň někteří diskutující tvrdí doteď.
2. Tehdy mohl Bridgestone dodávat Ferrari lepší gumy, než jiným svým týmům. To dnes nejde.
3. Udělat gumy na míru v době, kdy se nemohou testovat na aktuálních monopostech a testování je omezeno na minimum, bude dost problém.
4. Dnes by se také mohlo říct, že Pirelli někomu dělá (nebo dělalo) gumy na míru. Nebo to aspoň někteří diskutující tvrdí doteď.
airwar1939
17:31 12.01.2018 176.74.141.XXX
Pokud ve Formuli 1 budou dva a více dodavatelů pneu, bude chtít dodavatel dodávat pneu týmu který získá titul, tudíž se zaměří na to, aby měl 1-2 špičkové týmy a těm bude dodávat pneu na míru, ostatní týmy kterým bude dodávat budou na druhé koleji. A pokud bude jeden dodavatel výrazně lepší než ten druhý, budeme zde opět mít jeden dominantní tým díky lepším pneu než má konkurence, podobně jako v letech 2000-2004.
Mike17
17:01 12.01.2018 185.149.130.XXX
Jo, nekonečné jsem myslel na 1 závod. Pořád myslím, že dokáží vyrobit zase o tolik rychlejší gumu, že by se vyplatilo přezout. Určitě by byl rozdíl podle tratí. Ale to už spekuluji. Ale jo, bylo by to komplikovanější, pokud by má druhá věta neplatila.
tom11
16:50 12.01.2018 77.48.94.XXX
Nepsal jsem nic o superrychlé ani o nekonečné. Píši o rychlé na jeden závod
Předpoklad nepřímé úměrnosti je i podle mě správný, ale již před pár lety se vyjádřil někdo od pirelli, že kdyby měli od FIA volnou ruku, dokázali by zázraky. Jestli se nepletu, tak to byla nějaká reakce na malou trvanlivost jejich produktů.
Předpoklad nepřímé úměrnosti je i podle mě správný, ale již před pár lety se vyjádřil někdo od pirelli, že kdyby měli od FIA volnou ruku, dokázali by zázraky. Jestli se nepletu, tak to byla nějaká reakce na malou trvanlivost jejich produktů.
Mike17
16:27 12.01.2018 185.149.130.XXX
Nevím. Mám pocit, že nejde udělat superrychlou gumu co vydrží celý závod. Podle mne jde trvanlivost na úkor měkkosti (rychlosti). Aspoň jsem nic nečetl o tom, že by to neplatilo. Určitě dokáží vyrobit gumu, co nebude odcházet takovým způsobem (tedy téměř ihned ztrácet rychlost), ale nevím nic o tom, že by dokázali udělat něco s maximální přilnavostí a "nekonečnou" životností.
tom11
16:12 12.01.2018 77.48.94.XXX
problémem je, že výrobci gum tvrdí, že pro ně není problém vyrobit "rychlou" gumu, která vydrží "celý" závod. když je výrobce jeden, tak je tomuto zamezeno tím, že na základě požadavků od FIA prostě takovou gumu nevyrobí. pokud přijdou další, tak začne souboj a je prakticky jisté, že takové gumy najednou začnou dělat oba ( či všichni tři, čtyři.... ) dodavatelé. pokud by přišel další dodavatel, musely by se technické regule ohledně gum hodně upřesnit a podle mého i změnit pravidla pro využívání jednotlivých směsí v závodě. ale obecně by se mi konkurence líbila.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek