Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

Petr Hlawiczka, 12. ledna 2018, 06:40 Google+

Návrat války pneumatikářů do Formule 1 by podle Pirelli přispěl ke zvýšení nákladů a větším rozestupům ve startovním poli, proto si přeje, aby vedení zůstalo u jediného dodavatele.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 15.01. 17:45) Napište svůj názor
Škála pneumatik Pirelli pro rok 2018 rozšířená o super-tvrdou a hyper-měkkou směs

Škála pneumatik Pirelli pro rok 2018 rozšířená o super-tvrdou a hyper-měkkou směs | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pirelli je výhradním dodavatelem pneumatik v F1 od roku 2011 a smlouvu má uzavřenou až do konce příštího roku. V této sérii se naposledy dva odlišní dodavatelé střetli v sezóně 2006, kdy spolu soupeřili Michelin a Bridgestone. A fanoušci by si návrat konkurence přáli, jak ukázal nedávný globální průzkum, v němž se pro vyslovilo 69,4 % dotázaných.

Podle manažera italského výrobce Maria Isoly to ale není dobrý nápad: "Situace je odlišná. Momentálně dodáváme stejný produkt všem týmům. Všechny týmy tedy stavíme na stejnou úroveň, pokud jde o pneumatiky. Když soutěž otevřete, tak tím zvýšíte náklady, protože musíte testovat."

"Měli byste špičkové týmy s lepším produktem ve srovnání se středem pole nebo níže postavenými týmy, protože byste neměli žádnou povinnost dodávat všem stejné pneumatiky. To by vedlo k vytvoření rozdílů mezi špičkovými týmy a ostatním," upozorňuje na výstavě Autosport International ve Velké Británii.

img-responsive

Pirelli konkurenci v F1 nechce, podle něj by to závodění uškodilo | foto: Scuderia Ferrari

"Se dvěma či třemi dalšími výrobce pneumatik byste mohli mít pár týmů, které by spolu bojovali na špici, ale ostatní by se s výkonností trápili. U pneumatik můžete snadno najít půl sekundy nebo více, takže byste vytvořili ještě větší rozdíly než nyní," vysvětluje Isola svůj zamítavý postoj.

Podle něj jsme si loni užili jeden z nejvyrovnanějších bojů o titul a také letos máme spoustu důvodů, proč se na sezónu těšit: "Poslední šampionát nebyl špatný. Měli jste dva týmy - Mercedes a Ferrari, které spolu bojovaly. Měli jste ke konci sezóny silný Red Bull."

"Tento rok to od těch tři týmů očekávám, navíc i nějaká další překvapení. Jsem si jistý, že Renault bude konkurenceschopnější než loni, Force India zřejmě také. Snad nás čeká zajímavý šampionát," dodává Isola.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 15.01.2018 17:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09 v Bahrajnu

Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Sergio Pérez v Bahrajnu

Pérez věří, že se může rovnat s těmi nejlepšími. Nechápe, proč si jej špičkové týmy nevšímají

Carlos Sainz s Renaultem RS18 v Austrálii

Šéf Renaultu o ztrátě Sainze na Hülkenberga: Vzpomeňte, jak si vedl proti Verstappenovi

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber udělal několik dobrý rozhodnutí, které by se měly promítnout do jeho výkonnosti

Sauber byl loni s vozem půl roku pozadu, letos učinil dobrá rozhodnutí a vše…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Číny - obě Ferrari před Mercedesy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud