Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

PH, 12. ledna 2018, 13:15 Google+

Návrat války pneumatikářů do Formule 1 by podle Pirelli přispěl ke zvýšení nákladů a větším rozestupům ve startovním poli, proto si přeje, aby vedení zůstalo u jediného dodavatele.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 15.01. 17:45) Napište svůj názor
Škála pneumatik Pirelli pro rok 2018 rozšířená o super-tvrdou a hyper-měkkou směs

Škála pneumatik Pirelli pro rok 2018 rozšířená o super-tvrdou a hyper-měkkou směs | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pirelli je výhradním dodavatelem pneumatik v F1 od roku 2011 a smlouvu má uzavřenou až do konce příštího roku. V této sérii se naposledy dva odlišní dodavatelé střetli v sezóně 2006, kdy spolu soupeřili Michelin a Bridgestone. A fanoušci by si návrat konkurence přáli, jak ukázal nedávný globální průzkum, v němž se pro vyslovilo 69,4 % dotázaných.

Podle manažera italského výrobce Maria Isoly to ale není dobrý nápad: "Situace je odlišná. Momentálně dodáváme stejný produkt všem týmům. Všechny týmy tedy stavíme na stejnou úroveň, pokud jde o pneumatiky. Když soutěž otevřete, tak tím zvýšíte náklady, protože musíte testovat."

"Měli byste špičkové týmy s lepším produktem ve srovnání se středem pole nebo níže postavenými týmy, protože byste neměli žádnou povinnost dodávat všem stejné pneumatiky. To by vedlo k vytvoření rozdílů mezi špičkovými týmy a ostatním," upozorňuje na výstavě Autosport International ve Velké Británii.

img-responsive

Pirelli konkurenci v F1 nechce, podle něj by to závodění uškodilo | foto: Scuderia Ferrari

"Se dvěma či třemi dalšími výrobce pneumatik byste mohli mít pár týmů, které by spolu bojovali na špici, ale ostatní by se s výkonností trápili. U pneumatik můžete snadno najít půl sekundy nebo více, takže byste vytvořili ještě větší rozdíly než nyní," vysvětluje Isola svůj zamítavý postoj.

Podle něj jsme si loni užili jeden z nejvyrovnanějších bojů o titul a také letos máme spoustu důvodů, proč se na sezónu těšit: "Poslední šampionát nebyl špatný. Měli jste dva týmy - Mercedes a Ferrari, které spolu bojovaly. Měli jste ke konci sezóny silný Red Bull."

"Tento rok to od těch tři týmů očekávám, navíc i nějaká další překvapení. Jsem si jistý, že Renault bude konkurenceschopnější než loni, Force India zřejmě také. Snad nás čeká zajímavý šampionát," dodává Isola.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 15.01.2018 17:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32 v Mexiku

McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sauber udělal několik dobrý rozhodnutí, které by se měly promítnout do jeho výkonnosti

Sauber byl loni s vozem půl roku pozadu, letos učinil dobrá rozhodnutí a vše…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso dělá se sportovními vozy chybu, upozorňuje Webber

  2. "Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

  3. McLaren je hrozbou, uvědomuje si Lowe. Poslední vývoj Williamsu si ale pochvaluje

  4. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  5. Kvjat našel útočiště u Ferrari, stává se jeho vývojovým jezdcem

  6. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

reklama