DISKUZE K ČLÁNKU Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

Návrat války pneumatikářů do Formule 1 by podle Pirelli přispěl ke zvýšení nákladů a větším rozestupům ve startovním poli, proto si přeje, aby vedení zůstalo u jediného dodavatele.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 15.01.2018 17:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 12.01.2018 14:43
pokud by vstoupil další výrobce, tak by se pneu… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 12.01.2018 17:31
Pokud ve Formuli 1 budou dva a více dodavatelů… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 12.01.2018 20:31
bridgestone nedodávalo jiné pneu ferrari a jiné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • skejpa

    skejpa

    194.228.59.XXX
    Zavede se konkurence a opět se dostaneme do situace, kdy jedna sada vydrží celý závod. Není problém takovou pneumatiku vyrobit ale opravdu to chceme ?
    Navíc slabší týmy by neměly finance na takové věci takže by se ještě více propadly. To taky nikdo nechce. Prostě další výrobce je nesmysl a já pevně doufám, že to neprojde. Nechci se dožít dalších závodů, kde na jedné sadě odstartujou a taky dojedou do cíle a vyhrajou.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Představa že jen díky pneumatikám, by třeba Mercedes v roce 2014 byl nekonkurence schopný mě nepřijde ideální.Další ne moc ovlivnitelný faktor...
    Ale třeba by se našla cesta, jak to udělat aby tam výrobci mohli být dva a mohli soupeřit. Týmy by ale museli použivat na svých monopostech oba dva dodavatele.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      A k čemu by pak takováto konkurence byla?

      Nehledě na to, že z technického hlediska bych jeden vůz nechtěl pro jeden závod nastavovat na pneu od dvou výrobců .

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Dokud F1 neopustí ve snaze mít více zastávek v boxech na výměnu pneu tak konkurence na poli pneumatik je asi nesmysl. Ovšem fakt že Pirelli v tomto zatím nedokázalo najít řešení které by neublížilo tomu "správnému" závodění, tak je pak otázkou zda není lepší se na to ....... a prostě pneumatiky té konkurenci otevřít. Je to na diskuzi, a otázkou je jak velký zájem by tam vůbec ze strany pneumatikářů byl. Minulej rok se dalo konečně závodit, a jedno vím jistě, ta předešlá éra Pirelli bylo to nejhorší v otázce závodění co si budu dlouho pamatovat. Už doufám nikdy více.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Myslím si, že by válka spíš prospěla. Preference některých týmů nehrozí. Pokud vím, gumy se rozdělují náhodně.

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Taky si myslím, protože i podle týmů ve středu pole by se dalo říct, které pneumatiky mají navrch. Jenže konkurence je nepohodlná.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      pokud by vstoupil další výrobce, tak by se pneu rozhodně náhodně nerozdělovaly, ale stavěli by se na konkrétní auto, což by dle mého názoru bylo v duchu F1, ne jak teď, že pirelli postaví nějakej hadrák a týmy si maj vycucat z prstu jak se to bude chovat na dráze a potom se kouká, kdo se trefil a kdo ne...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        No při dnešních předpisech bude dost těžké postavit gumy někomu na míru. Není přece problém to nastavit pro jiné výrobce stejně, jako to má dnes Pirelli. Pokud ve výsledku dostanou všechny týmy každého výrobce gumy stejné, tak snad každý tým může přejít k libivolnému výrobci dle toho, co mu vyhovuje víc. 03

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          problémem je, že výrobci gum tvrdí, že pro ně není problém vyrobit "rychlou" gumu, která vydrží "celý" závod. když je výrobce jeden, tak je tomuto zamezeno tím, že na základě požadavků od FIA prostě takovou gumu nevyrobí. pokud přijdou další, tak začne souboj a je prakticky jisté, že takové gumy najednou začnou dělat oba ( či všichni tři, čtyři.... ) dodavatelé. pokud by přišel další dodavatel, musely by se technické regule ohledně gum hodně upřesnit a podle mého i změnit pravidla pro využívání jednotlivých směsí v závodě. ale obecně by se mi konkurence líbila.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Nevím. Mám pocit, že nejde udělat superrychlou gumu co vydrží celý závod. Podle mne jde trvanlivost na úkor měkkosti (rychlosti). Aspoň jsem nic nečetl o tom, že by to neplatilo. Určitě dokáží vyrobit gumu, co nebude odcházet takovým způsobem (tedy téměř ihned ztrácet rychlost), ale nevím nic o tom, že by dokázali udělat něco s maximální přilnavostí a "nekonečnou" životností.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              77.48.94.XXX
              Nepsal jsem nic o superrychlé ani o nekonečné. Píši o rychlé na jeden závod 03
              Předpoklad nepřímé úměrnosti je i podle mě správný, ale již před pár lety se vyjádřil někdo od pirelli, že kdyby měli od FIA volnou ruku, dokázali by zázraky. Jestli se nepletu, tak to byla nějaká reakce na malou trvanlivost jejich produktů.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Jo, nekonečné jsem myslel na 1 závod. Pořád myslím, že dokáží vyrobit zase o tolik rychlejší gumu, že by se vyplatilo přezout. Určitě by byl rozdíl podle tratí. Ale to už spekuluji. Ale jo, bylo by to komplikovanější, pokud by má druhá věta neplatila.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Pokud ve Formuli 1 budou dva a více dodavatelů pneu, bude chtít dodavatel dodávat pneu týmu který získá titul, tudíž se zaměří na to, aby měl 1-2 špičkové týmy a těm bude dodávat pneu na míru, ostatní týmy kterým bude dodávat budou na druhé koleji. A pokud bude jeden dodavatel výrazně lepší než ten druhý, budeme zde opět mít jeden dominantní tým díky lepším pneu než má konkurence, podobně jako v letech 2000-2004.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        1. Je otázka, jestli byl dominantní tým v letech 2000-2004 díky gumám, nebo navzdory gumám. Ona je velká otázka, jestli byl lepší Michelin, nebo Bridgestone. A nejspíš v každém období a na různých površích to bylo jinak.
        2. Tehdy mohl Bridgestone dodávat Ferrari lepší gumy, než jiným svým týmům. To dnes nejde.
        3. Udělat gumy na míru v době, kdy se nemohou testovat na aktuálních monopostech a testování je omezeno na minimum, bude dost problém.
        4. Dnes by se také mohlo říct, že Pirelli někomu dělá (nebo dělalo) gumy na míru. Nebo to aspoň někteří diskutující tvrdí doteď.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          bridgestone nedodávalo jiné pneu ferrari a jiné ostatním odběratelům, ale dělali je na míru potřebám ferrari a ten zbytek se musel přizpůsobit...

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Psalo se o jiných gumách, ale jestli je to pravda, nebo pomluvy poražených nevím.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              tak si to přeber logicky, mělo by smysl dělat jiný produkt pro jednu stáj a jiný pro zbytek odběratelů? Bridge dodávalo stejné pneu všem, ale byli stavěné na míru ferrari a hlavně potřebám MS. A je jasné, že pokud měli novou pneu, tak ji dodali nejdřív ferrari, tam by mohl být jedině rozdíl. Michelin také nedělal jiné pneu pro renault a jiné pro mcl, ale byli vyvinuté pro hmotové tlumiče renaultu a mcl zákonitě nefungovali stejně dobře...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama